norbert bruggen

Hoi MFR,

Rood op Rood= +

Bruin op Zwart= -

Oranje op Wit= Puls of signaal

Dan moet ie het doen.

Wat is je roep naam eigenlijk, dat zijn we wel een beetje gewend op dit stukje Forum.

Groeten,

Jan.

Hallo jan ik heb alles aangesloten zoals jij gezegd had hij doet het nu inderdaad, ik ga nu op mijn gemak alles inbouwen.Mijn roepnaam is trouwens manfred.

Welkom op dit Forum Manfred,

En mooi dat alles nu werkt, en graag gedaan.

En neem de tijd met inbouwen, scheelt vaak tijd verderop in de bouw.

Groeten,

Jan.

Eindelijk zover dat ik het een en ander kan testen in de badkuip,het verlijmen van het bovendek gaf wat problemen,maar uiteindelijk opgelost.
De doorvoeren lekken langs de simmerringen, maar met geleidingsbussen moet dit ook opgelost zijn,dus werk voor de draaibank.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Eindelijk zover dat ik het een en ander kan testen in de badkuip,het verlijmen van het bovendek gaf wat problemen,maar uiteindelijk opgelost.
De doorvoeren lekken langs de simmerringen, maar met geleidingsbussen moet dit ook opgelost zijn,dus werk voor de draaibank.
full

de simmieringen verkeerd om geplaats misschien:rolleyes:
mvg
Frederik:D:D

Ik heb ze er goed ingeplaatst Frederik, maar door het omtrekken van de servostangen ontstaat er via de as druk op de ringen, waardoor het water erlangs komt.
Gisteravond heb ik de bussen gedraaid waardoor omtrekken van de as niet meer kan gebeuren,maar toch bedankt voor het meedenken

@Manfred,

je schrijft,

"De doorvoeren lekken langs de simmerringen".

Ik heb daar nog nooit lekkage gehad.
Maar die simmerringen zijn toch voor draaiende bewegingen en niet voor heen en weer gaande bewegingen?
Voor de stuurstangen gebruik ik al meer dan 20 jaar een O ring.
Zo een systeem als Norbert ook heeft.

Hein

Het klopt wat je schrijft Hein, maar ik vaar nu al ongeveer 20 jaar met mijn VIIC en schuivende bewegingen gaat ook heel goed,de servostangen zijn wel van rvs geen idee of dat uitmaakt, maar het werkt nog steeds goed.
Bij mijn kleine duikboot maak ik inderdaad gebruik van een draaiende beweging, heb ik de servoas vertikaal door het dek gebracht ivm te weinig ruimte om het op de normale manier te doen.
Heb het vanavond uitgeprobeerd en ze werken nu zonder lekkage door de geleidingsbussen.

Bij mijn kleine duikboot maak ik inderdaad gebruik van een draaiende beweging, heb ik de servoas vertikaal door het dek gebracht ivm te weinig ruimte om het op de normale manier te doen.
Heb het vanavond uitgeprobeerd en ze werken nu zonder lekkage door de geleidingsbussen.

misschien leuk om daarvan een foto te plaatsen.

groeten,
Jan

Foto's zeggen inderdaad meer als woorden Jan, hier zoals ik het heb gedaan bij mijn VIIC en ook hoe het werkt bij de Dolfijn
full

hallo manfred

bij de 7 c heb ik het ongeveer ook zo gedaan
maar inplaats van die stukjes die jij gebruikt heb ik gewoon luster klemmetjes(kroontjes)genomen en daar meteen het kogelkopje van de koppeling op vast gezet
en aan de servo kant zit het kogeltje gewoon aan het wtuur horentje vats met een schroefje
de akula is met allemaal zulke stuur stangen uitgerust geworden
daar het in deze romp nogal smalletjes aan toegaat had ik gewoon niet meer plaats om de stuur stangen langer te maken en heb ik ook dus voor deze oplossing gekozen

groetjes raf

Hallo raf, zo zie je maar hoeveel verschillende oplossingen er zijn voor werken in krappe ruimtes, zolang het werkt is alles goed.
Anders houden we er alleen maar kromme vingers aan over vanwege de weinige ruimte aan boord.
Zou je misschien van jouw oplossing een foto kunnen laten zien, het is wel
interessant om te zien hoe jij dat voor elkaar hebt gekregen.

hallo manfred

hier een foto van hoe ik het opgelost heb
2mvjMJe0J47sCNBM3603ks3kskXL0003kskXLS0ppCL1c.jpg

en hier een foto van het geheel
30uibZHmKrCq0cac1o03ks3kskXL0003kskXLS0ppCL1c.jpg

groetjes raf

hallo

der zijn der toch die alles zien he hahahahah
nee dat is de afsluitng van de duiktank
zit gekoppelt aan de duikpomp
als deze pomp aan slaat dan gaat de servo op het ventiel drukken en kan de lucht in/uit de duiktank
de servo wordt niet door de ontvanher aangestuurt maar door een servo tester printje en een relais
dat relay wordt door de pomp elektronica mee aangestuurt
groetjes raf

Back