Norsk Love

Ámazone, ik begrijp dus dat zo'n handleiding voornamelijk uit plaatjes bestaat? Als dat zo is maakt het inderdaad niet veel uit. Mocht er toch ook veel tekst in staan wat belangrijk is, dan lijkt mij nederlands toch wat makkelijker om mee te beginnen..

Ad, ik zag volgens mij op de site waar ik het schip heb gezien dat de Carmen van Construco van volledig lattenbouw is, of heb ik dat mis?
En anders zit ik er aan te denken om de America van constructo aan te schaffen, die ziet er wat mooier uit dan bijv de America van Billing boats, die is naar mijn idee namelijk wat "strakker" (Ziet er wat "moderner" uit en dat vind ik wat minder mooi)

Ik wacht je/jullie reactie af!

Ad, ik zag volgens mij op de site waar ik het schip heb gezien dat de Carmen van Construco van volledig lattenbouw is, of heb ik dat mis?

Ik vond dit model:

CarmenWeb.jpg

op deze site. En daar staat:

"The Carmen is designed for the builder with little experience, and has a pre-construced hull for easier assembly. "

Daaruit kan ik niets anders opmaken, dan dat het geen lattenbouw is.

Groet,

Ad (weer in haast terug naar z'n werkplaats)

Ik vermoed dat je deze bedoelt, van deze site:

5501387a.jpg

Maar op een andere site staat deze foto:

seagifts_2138_41038061

En die laatste lijkt weer heel erg veel op de Mamoli America volgens deze site:

Mamoli_mv26.jpg

En die laatste twee lijken wel dezelfde foto's met een wat andere kleurinvulling.
Plaatjes kunnen dus flink bedriegen. Ik veronderstel dat ze vrijwel identiek zijn.

Groet,

Ad (die even terug was, en nu weer als een speer naar de werkplaats, ik ben met een experiment bezig waarbij ik de temperatuur van m'n etsbad steeds een tandje hoger zet)

Ik had nog een ander plaatje gezien van de America, maar omdat ik niet weet hoe ik foto's kan plaatsen (Er staat bij mijn "regels voor berichten" dat ik geen bijlagen kan plaatsen) en ik denk dat het verstandig is gezien jullie vorige reacties dat ik ook geen namen van webshops ga noemen kan ik dus niet laten zien welke.. Maakt ook niet zo heel veel uit.. Op diezelfde site had ik trouwens ook gezien dat de Carmen van volledige lattenbouw is, maar goed, gezien de informatie de Ad gevonden heeft is dit dan misschien toch niet zo inderdaad.
Ik denk dat ik dan voor de America ga, voorkeur van constructo (ziet er mijn insziens op de foto van constructo het mooist uit, al weet ik dat je niet altijd van de plaatjes op aan kan). Zijn jullie het hier mee eens?

En Ad, ik hoop dat je expiriment geslaagd is gisteravond!

Groeten Marco

Ik had nog een ander plaatje gezien van de America, maar omdat ik niet weet hoe ik foto's kan plaatsen (Er staat bij mijn "regels voor berichten" dat ik geen bijlagen kan plaatsen) en ik denk dat het verstandig is gezien jullie vorige reacties dat ik ook geen namen van webshops ga noemen

Marco, bijlagen zijn iets anders dan foto's. Foto's moet je eerst uploaden van je pc naar een fotoalbum, bij voorkeur het fotoalbum van MBF. Er is een instructie hoe je dat kan doen, en hoe je foto's dan vervolgens in een bericht kan plaatsen. Als het foto's zijn die op een andere website staan is het nog makkelijker. Dan ga je naar die foto op de betreffende site en klik deze aan met je rechter muisknop. In het rolmenu dat je dan krijgt kies je "copieer URL van afbeelding" of iets dergelijks (hangt van browser af). Dan ga je naar het bericht dat je aan het schrijven bent, en op de plaats waar je de foto wilt hebben druk je op het icoontje met bergjes, in de balk boven het tekstveld. In het pop-up venster dat dan verschijnt geef je een paste (of Ctrl-V) en druk je op OK.
Bijlagen in de vorm van bijv. pdf bestanden of word documenten kunnen via het forum niet geplaatst worden, tenzij het links zijn naar andere webpagina's (dat heb ik nog nooit gedaan, dus ik weet het niet).
Wat betreft die webshops, dat ligt allemaal niet zo streng. Het enige is dat je niet waardeoordelen moet gaan plaatsen, of adviezen dat je dingen het best daar-en-daar moet kopen. In mijn laatste bericht staan ook diverse links naar webshops en daar is niets mis mee.
Als je echt denkt dat het niet past binnen de regels, kan je altijd nog een PB (Privébericht) sturen naar de betrokkene. Klik op de naam links in het bericht van degene die je een bericht wilt sturen, en kies stuur privébericht.

Wat ik al liet zien, lijken de America's van Constructo en Mamoli wel erg veel op elkaar, en misschien is het wel dezelfde. Ik ken alle links tissen al die merken niet maar er zijn er wel. Zo is Mantua ook een verzameling van een aantal vroegere merken .

Groet,

Ad

PS
Experiment was op zich geslaagd, maar ik ben toch aan het rondkijken voor een andere etstank

Laatst bewerkt:
Ik zal binnenkort, als de situatie zich voordoet, eens even proberen om er een plaatje op te krijgen. Sowieso wel handig als ik straks een bouwverslag wil maken om dat te kunnen. Bedankt voor de uitleg.

Momenteel twijfel ik dus nog tussen 2 boten, de Scottisch maid en de America. Mijn voorkeur gaat uit naar de Scottisch maid, maar omdat daar geen nederlandstalige handleiding bij zit twijfel ik daar een beetje over, en misschien is het tuig voor een beginneling ook wat moeilijker, maar inderdaad misschien ook wel een goede oefening.
Kunnen jullie mij vertellen hoe belangrijk een handleiding is (Staat hier veel tekst in, of zijn dat voornamelijk afbeeldingen?)
M.a.w. Zou ik de Scottisch maid ook met een engelse/duitse handleiding kunnen maken of adviseren jullie mij dan toch de America met Nederlandse handleiding?
Ik hoor het graag!

Groeten Marco

hmm dat is voor mij niet mooielijk om te antwoorden .

ik heb namelijk nog nooit een kid gemaakt en bouw alles schrats dus ik heb nog nooit een handlijding gezien .

ik heb er helemaal geen problemen mee om het zo te bouwen het is immers ff je grijze cellen gebruiken en moest er dan tog iets zijn waar je echt niet aan uit kunt kan je het nog altijt op het forum vragen.

Ik zal binnenkort, als de situatie zich voordoet, eens even proberen om er een plaatje op te krijgen.

Marco, waarom probeer je niet eens de foto van de America die jij gevonden hat hier te plaatsen. Goede oefening, en je hoeft daarvoor nog niet een eigen album aan te maken. Gewoon via de URL copie in je bericht zetten.

Mijn voorkeur gaat uit naar de Scottisch maid

Ik ben het met Dirk (Amazone) eens dat je primair de boot moet kiezen die je het meeste aanspreekt. De handleidingen verschillen nogal eens qua verhouding tekst/tekeningen en Artesania ken ik niet wat dat betreft. Maar volgens mij kom je daar mede met hulp vanuit het forum wel overheen, zeker als je een bouwverslag bijhoudt waarin je je vragen kwijt kunt. En van een bouwverslag hoef je echt geen lange verhalen te maken, foto's zijn altijd het belangrijkst. Zie alsjeblieft mijn verslagen zeker niet als voorbeeld, want ik heb de neiging nogal eens lang van stof te zijn!!!!

Ik stuur je straks ook nog even een PB, eerst even lunchen.

Groet,

Ad

Hallo,

Ik heb zojuist besloten om toch de Scottish Maid aan te schaffen, en heb deze uiteindelijk dan ook maar gelijk besteld! Zal proberen hieronder een fotootje te zetten, hoop dat dat goed gaat!

Nu is het wachten totdat de boot bij mij bezorgd wordt, waarna ik zal proberen om vie het forum "bouwverslagen" jullie op de hoogte te houden.
Allemaal bedankt voor jullie adviezen en tips, ik heb daar zeker veel aan gehad!

Groeten Marco

Laatst bewerkt:
Volgens mij lukt het nu wel :)
[ IMG]http://www.modelbouwforum.nl/forums/picture.php?albumid=6394&pictureid=54780[/IMG]

Het lukt dus nog niet. Ik heb in de quote hierboven even een spatie tussen [ en I (van IMG) gezet om de code zichtbaar te maken.

Als ik de BB code ven een foto uit mijn album pak dan ziet die er zo uit (ook weer met die ingevoegde spatie:

[ IMG]http://www.modelbouwforum.nl/forums/members/ad-bakker-albums-mississippi-boot-picture7254-mississippi-012.jpg[/IMG]

Ziet er bij mij heel anders uit, maar dat komt misschien ook doordat er in de tussentijd nogal wat veranderd is met fotoalbums.
Als je de foto in je album bekijkt, dan staat rechts onderaan de BB-code die uiteindelijk in je bericht zou moeten staan. Klopt dat?

Groet,

Ad

Laatst bewerkt:
full

Denk dat het nu wel goed is gegaan...Ik zie hem in elk geval wel zelf in het bericht staan... Al zag ik dat ook bij de vorige post al.. Maar de lezers blijkbaar niet. Hopelijk nu wel..

Laatst bewerkt door een moderator:
Marco, ik zie hem nog niet. Heb je wel je album als "openbaar" gemaakt. Kan je zien door "album wijzigen" te kiezen in de pagina met je album pictogrammen. Dat zou verklaren dat jij hem wel ziet, en wij niet.

had ik inderdaad niet gedaan, nu wel, dus nog maar een keer proberen.. Misschien dat nu de 2 voorgaande ook wel weergegeven worden, maar dat weet ik niet.

full

Hoop dat het nu dan gelukt is!

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi, dan weet ik nu ook hoe dat werkt! Ook handig ivm bouwverslag straks..
Nogmaals, zodra ik de boot ontvangen heb zal ik dat laten weten en nogmaals bedankt voor alle adviezen en medewerking! En uiteraard blijf ik deze site in de gaten houden! :)

Mooi, dan weet ik nu ook hoe dat werkt! Ook handig ivm bouwverslag straks.

Marco, ik had geloof ik nog niet gezegd dat ik je zou aanraden om je uiteindelijke bouwverslag in het "bouwverslagen schepen" forum te plaatsen. Je bouwt weliswaar een zeilschip, maar ik heb de indruk dat dit forum toch het meest bezocht wordt door leden die echt (rc) zeilende schepen bouwen.

Daarnaast heeft het bouwverslagen forum het voordeel dat je je eigen verslag, indien nodig, kan opschonen door niet (meer) relevante boodschappen (ook van anderen) te wissen.

De keuze blijft aan jou, uiteraard.

Groet,

Ad

Back