North American F-86E Sabre

Meer dan groot genoeg :) Ik kan een heel eind op de achter wielen rijden zonder dat ik hoef te remmen. Dit met windstil weer. Voor de start heb ik ook maar 1/2 veld nodig. In verhouding is hij gewoon erg licht.
 
Bedankt allen.

Hier nog een paar foto's van de 2e set bouten voor de vleugel bevestiging. Hierdoor sluit de achterkant een stuk beter aan.
IMG_20171017_120330775.jpg


IMG_20171017_120346111.jpg


Ook nog een boutje toegevoegd om de 2 vleugel delen tegen elkaar aan te trekken:
IMG_20171017_120404574.jpg
 
Damn Herman wat vliegt dat goed man, proficiat.
Many happy flights.
 
Ik ben wat dingen aan het aanpassen / verplaatsen ivm het zwaartepunt. De UAT zit nu naast de hoofdtank. Daarvoor heb ik een steun ontworpen:
IMG-20171027-WA0006.jpg


Eenmaal uit de printer (1,5 uur) past hij prima. Er zit een hoek in zodat de openingen bovenin zitten voor het ontluchten:
IMG-20171027-WA0004.jpeg


Ik heb later nog 2 openingen getekend zodat moeren er in vallen onder de tank. Daardoor zit hij met 2 boutjes vast:
IMG_20171028_110036309.jpg


Ook ben ik de accu's aan het vervangen door lichtere cellen. Ik gebruik nu 18650 Sony cellen van 3100 (ja tot 2v....) welke 30A kunnen leveren. 2x 2s voor de ontvanger, 1x 2s voor de verlichting en 1x 3s voor de motor. Een 2s pack weegt compleet zoals op de foto 102g. Ik ben ongeveer 150g lichter uit nu, met bijna dezelfde bruikbare capaciteit. Ze zitten nu ook verder naar achteren.
IMG-20171028-WA0001.jpeg


Ook begonnen met de cockpit. Eerst eens het glas erin zetten:
IMG_20171031_215112097.jpg
 
Voor de beurs volgend weekend wil hem iets aangekleed hebben, en dat betekend de draak erop. Deze valt deels over het vlak met de openingen van het geschut heen dus dat moet eerst klaar. Eerst de gaten open gemaakt en carbon buisjes verlijmd.
IMG_20171101_203715027.jpg


IMG_20171102_072659495.jpg


Buisjes mooi gelijk gemaakt met de zijkant en alles gespoten in de kleur staal. Droogt mooi mat op. De overgangen zijn niet perfect, maar ik had geen zin om alleen daarvoor met plamuur bezig te gaan.
IMG_20171102_215947215.jpg
 
Voor de beurs volgend weekend wil hem iets aangekleed hebben, en dat betekend de draak erop. Deze valt deels over het vlak met de openingen van het geschut heen dus dat moet eerst klaar. Eerst de gaten open gemaakt en carbon buisjes verlijmd.
IMG_20171101_203715027.jpg


IMG_20171102_072659495.jpg


Buisjes mooi gelijk gemaakt met de zijkant en alles gespoten in de kleur staal. Droogt mooi mat op. De overgangen zijn niet perfect, maar ik had geen zin om alleen daarvoor met plamuur bezig te gaan.
IMG_20171102_215947215.jpg
Mooi! Misschien heb ik niet alles gelezen, maar welke beurs volgende week?
 
Hij staat mooi op de beurs. De wieldeuren open staat mooier en is ook schaal wanneer de kist geparkeerd is. Dat lukt met een standaard sequencer niet dus ik bestuur de wieldeuren nu via de zender. Bij motor uit zakken de deuren mooi rustig omlaag en start je de motor gaan ze rustig om hoog. Bij een gear sequence gaan ze op de normale snelheid.
IMG_20171110_190830763.jpg


 
IMG_20171112_205456761.jpg


Ik kreeg een idee voor lichtere gladde platen om een cockpit van te bouwen. Ik heb een 5mm Styrodur plaat doormidden gesneden, maar helaas dat krult dat nogal. Dat is super voor vleugels maar voor de cockpit heb ik er niets aan.

Eens op zoek naar de Flitest platen, die moeten nog een stuk lichter zijn.
 
2K lak is er ook. 20% mattering zodat het net wat beter lijkt. Ook even een test stukje gespoten. Had iets meer oranje mogen zijn maar de kleur is goed. Dekt ook prima in de eerste laag. 10% verdunning is ook mooi te spuiten met een kleine nozzle.

IMG_20171115_170031952.jpg


IMG_20171115_213401722.jpg
 
Ik ben begonnen met de staart. De gele streep zat er zo op maar de zwarte blokken..... da's wat meer werk dan ik zou willen :)
IMG_20171116_214705340.jpg


IMG_20171117_213028733.jpg
 
Back
Top