Not-know koopt Esky King II

• Topicstarter Topicstarter BanditNL
  • Startdatum Startdatum
Verrek .. Is me nog niet eerder opgevallen.. Van mode switch lijkt mij niet
prettig, omdat de throttle niet geveerd is en in de stand blijft staat waar ik
hem op neerzet. (erg handig als beginner) Of die 'usb switch' werkt zal ik
later wel eens proberen, en batterijen maak ik mij geen zorgen om; Ik heb
16 2500mAh accu's die ik binnen een uurtje vol laadt, dus dat het batterijen
zou vreten hindert mij niet zo; Schades wel ;)

Maar ik hoop dat iemand me even uit de brand kan helpen met mijn vorige
vraag, want die 'uren' vat ik maar voor de helft; Op de rechter stick kan ik
me er nog wel een voorstelling van maken, maar '2 uur' op het roer zetten
zonder van de grond te geraken kan ik in m'n gedachten nog even niet bij ...

Groetjes,

Bandit :cool:

Als je de achterkant eraf haalt zal je aan de enerkant een klein ijzeren plaatje zien lopen over een gekarteld bolletje en aan de anderekant een veertje zien zitten.

Zet deze 2 om et voila. :)

Met een klein schroevedraaiertje en een pincetje om het veertje makkelijk om te zetten heb je hem binnen 3 minuten omgebouwd.

Bedankt voor de tips! Maar voorlopig ga ik echt niet aan m'n zender sleutelen..
Ik ben het nu een beetje gewend zo, en vind het wel prettig op deze manier.

Gisteravond heb ik 'battery #1' afgerond en wat heb ik een schik gehad!
Deze geschreven lessen worden alleen maar leuker als je het ook daadwerkelijk probeert! :D

Inderdaad gaat het meer richting '3 uur', maar toen ik aan het einde van de
les kwam, moest ik voorkomen om naar links te schuiven en dat wilde me
toch maar niet lukken .. !:nooo: Bleek later dus dat ik te weinig throttle gaf,
en dus ook inderdaad richting '2 uur' ging om hem op zijn plaats te houden ..

Maar ik speel inderdaad wel behoorlijk wat vals .. Dat begon al met de
grootte van m'n luchtruim, welke ik gemakshalve op 50x50cm heb gehouden
in plaats van een vierkante voet; M'n plavuizen zijn 50x50 dus tsja .. :rolleyes:

Wat me gisteravond opviel is dat ik VEEL langer met de Lipo gedaan heb
dan tijdens m'n eigen gestuntel, maar ook meer dan de les aangeeft;
De lessen geven ook aan ongeveer 15 minuten met de Lipo te kunnen,
maar ik ben toch zeker een half uur bezig geweest met de spinups en -downs,
maar nu heb ik ook regelmatig de heli weer uitgezet om opnieuw te lezen
en dingen beter te begrijpen.. Uiteindelijk ben ik dik een uur bezig geweest
met de eerste les 'battery #1' ..

Maarja, dan weer 2 uur laden hé ... :sad: Word weer een duur maandje,
volgende maand: multimeter, brushless set, extra Lipo en d'r zal vast nog
wel wat bij komen ... (advies?:mrgreen:)

Half uurtje nog voor m'n Lipo weer vol is, en dan lekker les 2, en ik hoop
vanavond ook nog les 3; Anders red ik het niet in drie dagen, hehe.

Groetjes,

Bandit :cool:

Investeer in een goede lader en je packs zitten met een uurtje weer vol.
Beste investering die ik gedaan heb :grin:

Die heb ik inderdaad gekocht.
Samen met een goede balancer si dit echt een topsetje !
Maar er zijn vele goede laders op de markt.

- De Ultramat 14 .. ?

Voor een stuk minder geld heb je de Ultramat 6, en die voldoet ook prima voor de kleine accutjes die je bij de king hebt. Ben je van plan over te stappen naar een grotere heli met 4S of hoge capaciteit accutjes, dan is een 14 idd een betere investering, maar voor 3 tientjes is een Ultramat 6 ook perfect voor de kleine accutjes.

Ennem, nog iets, ik lees dat je weer heel veel van je accu trekt, maarem, doe het als je blieft niet, trek je accu neit elke keer gruwelijk leeg, de levensduur daarmee wort extreem verkort, tot je net een keer iets te ver gaat en je accu weer kaduuk is..

Hee, bedankt (alweer) voor de tip over die Ultramat 6! (waar te koop?)

Ik ga ervan uit dat je doelt op het dikke uur lessen wat ik gisteravond gedaan heb..?
Zoals gezegd, heb ik regelmatig gedaan wat me gezegd werd: 'spin down and THINK'..
Ik zat nooit verder dan iets onder half throttle, behalve op het laatst, toen ik
eenmaal door had dat ik een hogere rotorsnelheid nodig had om de heli naar rechts en
naar links te bewegen .. Heel rap hierna 'proefde' ik dat de rotorsnelheid terug liep, en
heb ook direct de Lipo afgekoppeld en er een eind aan gebreid... De Lipo was wel erg warm.

Ik ga net weer zitten van 'les 2, battery #2' omdat wederom ik 'voelde' dat de rotor-
snelheid minder werd en laat nu eerst even de Lipo afkoelen.. Ik ben dit keer iets minder
dan een uur op dezelfde manier bezig geweest: doen wat er gezegd werd; Stoppen,
afkoppelen, lezen, BEGRIJPEN, shaggie roken en weer aankoppelen en oefenen..

Voor zover heb ik les 2 afgerond en stiekum een stukje 'battery #3' meegepakt ...

Zie je wel!? Ik blijf vals spelen :mrgreen:

Doorgaan tot de rotorsnelheid merkbaar afneemt; Is dat al té lang doorgaan .. ?

Groetjes,

Bandit 8-) (heel veel schik alhier)

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat kan bijna teveel zijn'.
Ik had hem gisteren ook weer aan de praat dus ik ben ook wezen oefenen.
Blijkbaar was de batterij al half leeg (vergeten ??).
Opeens liep de rotosnelheid wat terug. Heb hem gelijk aan de grond gezet. LiPo was erg warm.
Volgens de lader ging er 2115 mAh in. Aangezien dit een 2250 pack is heb ik hem echt te ver doorgetrokken. Hij zal niet kapot zijn, maar dit moet je echt niet te vaak doen.

Hee, bedankt (alweer) voor de tip over die Ultramat 6! (waar te koop?)

Ik ga ervan uit dat je doelt op het dikke uur lessen wat ik gisteravond gedaan heb..?
Zoals gezegd, heb ik regelmatig gedaan wat me gezegd werd: 'spin down and THINK'..
Ik zat nooit verder dan iets onder half throttle, behalve op het laatst, toen ik
eenmaal door had dat ik een hogere rotorsnelheid nodig had om de heli naar rechts en
naar links te bewegen .. Heel rap hierna 'proefde' ik dat de rotorsnelheid terug liep, en
heb ook direct de Lipo afgekoppeld en er een eind aan gebreid... De Lipo was wel erg warm.

Ik ga net weer zitten van 'les 2, battery #2' omdat wederom ik 'voelde' dat de rotor-
snelheid minder werd en laat nu eerst even de Lipo afkoelen.. Ik ben dit keer iets minder
dan een uur op dezelfde manier bezig geweest: doen wat er gezegd werd; Stoppen,
afkoppelen, lezen, BEGRIJPEN, shaggie roken en weer aankoppelen en oefenen..

Voor zover heb ik les 2 afgerond en stiekum een stukje 'battery #3' meegepakt ...

Zie je wel!? Ik blijf vals spelen :mrgreen:

Doorgaan tot de rotorsnelheid merkbaar afneemt; Is dat al té lang doorgaan .. ?

Groetjes,

Bandit 8-) (heel veel schik alhier)

Eigenlijk is het inderdaad al te lang doorgaan. Als de lipo erg warm wordt is het iig niet goed voor de accu..
Ga je draaitime eens timen anders, als ie langer dan 10 minuten draait: uit en opnieuw laden. Wat je ook kan doen is voor een paar euro eens een lipo cell tester aanschaffen en eens kijken hoe lang het duurt voordat je lipo's zover inkakken dat ie bijna onherstelbaar is.

De graupner ultramat 6 heeft mij 32:95 gekost en ik heb hem hier bij de modelbouw toko in Lelystad gekocht. Eigenlijk kan bijna elke modelbouw toko wel zo een leveren of een vergelijkbare. Ennem, laat je neit gek maken, want ze zullen altijd gaan roepen dat je persee een balancer nodig hebt, wat niet zo is. Het is wel aan te raden, maar geen musthave (ik heb hem ook niet).

Hier staat ie bv bij een toko in eindhoven.
Verspaget Modelbouw Eindhoven: Graupner Laders

Grote verschil met een Ultramat 14 of 25 ofzo is dat je met de 6 geen 4 of 5 cel lipo's kan laden, en een max laadstroom hebt van 1A. De grotere duurdere hebben een max laadstroom van 5A. Doe je dat met je esky lipo's, dan heb je ze direct gesloopt :)

De esky lipo's zijn 3 cellen (zoals je kan zien) en mogen op max 1A geladen worden.
Bij mij zijn ze dan in een klein uurtje vol.
Als je van plan bent over te stappen naar een grotere heli, dan is een investering in een duurdere lader wel een goed idee, maar ben je dat zeker neit de komende tijd, dan zou ik het niet doen eigenlijk.
Bijkomend voordeel is dat je voor de prijs van een ultramat 14 een ultramat 6 en een grauppner balancer hebt :).

Laatst bewerkt door een moderator:
Voordeel van de Ultramat 14 en andere grotere laders is dat ze met meer dan 1A kunnen laden.
Mijn 2250 mAh pack wordt geladen met 2,3A en is dus met een uurtje vol.
Met de Ultramat 6 duurt dat dus dik 2,5 uur.
Ik weet niet of je met de ultramat ook NiMH kunt laden ? Dat kan dus namelijk wel met de 14

Voordeel van de Ultramat 14 en andere grotere laders is dat ze met meer dan 1A kunnen laden.
Mijn 2250 mAh pack wordt geladen met 2,3A en is dus met een uurtje vol.
Met de Ultramat 6 duurt dat dus dik 2,5 uur.
Ik weet niet of je met de ultramat ook NiMH kunt laden ? Dat kan dus namelijk wel met de 14

Met de 6 kan dat ook ja.
Maar ook weer tot minder cellen (6 of 8 ofzo was het).

Maar inderdaad, voor hele grote dikke accu's is het minder handig, maar voor de kleinere is het perfect en goed betaalbaar.

Back