NOT SO EasyStar (Beginners pylonklasse ??)

• Topicstarter Topicstarter Aaalie
  • Startdatum Startdatum
A

Aaalie

Guest
Tijdens het vliegen met mede forumers kom je soms op vreemde ideeën!
Wat doe je met die EasyStar die eigenlijk af is, toch wel vliegklaar maar ook niet gevlogen word omdat er een net exemplaar naast ligt... CHOPPEN en RACEN met die bak!

Na een korte brainstormsessie hadden we de volgende regeltjes bedacht:
-De vleugel, de romp en de staart moeten afkomstig zijn van een EZ.
-De vleugel moet gechopped worden tot een span van 1 meter of minder.
-De staart (horizontale/stabilisator) moet gechopped worden in de breedte van het orginele hoogteroertje.
-De gebruikte motor moet gemonteerd op de orginele plek met een max KV van 2700.
-Maximaal 3S lipo!

Het is eigenlijk noodzakelijk om toch minimaal één rolroertje in te bouwen na deze "aanpasingen"!!!

En dan pylonracen!!!

Binnenkort schieten we een filmpje van twee van deze "monsters", we hopen dat er meer gaan volgen! Dat er meer gaan volgen is héél waarschijnlijk, er zijn namelijk voldoende EZ (met de nodige schade) in de omloop, een extra servo'tje (rolroeren) kost weinig, evenals een 2700 Kv binnenlopertje van b.v. UH (nog géén €16,- omgerekend).

Vergis je niet, het is nu beslist geen beginnerskistje meer, en hij vliegt behoorlijk RAP, zeker voor een schuimpje!
Hier enkele foto's van het resultaat...

ezchop2.jpg

ezchop1.jpg

Greetz van Aldert

heel gaaf gedaan en ben ook zeer benieuwd naar een filmpje, maar waarom maar 1 rolroer??

succes
Bart

ziet er heel gaaf uit aldert! ben beniewd hoe het vliegt!

@ bart een pylon racer maakt normaal maar een bocht naar een kant (weet zo niet welke)

groeten Jeroen

Hi,

Hoe lang zijn die stukken die je hebt afgesneden?
Ik ben namelijk een stuk van mijn rechter kwijt en wilde net twee hele nieuwe vleugels bestellen.
Aanvaring met clubgenoot in de lucht.

Als je er niets meer mee doet hou ik me aanbevolen.

groeten Danny.

Voor snelle bochten linksom zit het rolroer nu eigenlijk aan de verkeerde kant, hij draait nu sneller rechtsom 8O
Maar zowiezo een leuk idee deze ombouw :wink:

Een Pylonracer gaat de bocht om door UP te geven, de aileron dient er enkel voor om hem voor de bocht op zijn kant teleggen, en als hij echt hard gaat dan vlieg je continue op z'n kant.

Fly Fast Turn Left.

ja....maar om hem op zijn linkerkant te leggen moet nu de rechter aileron naar beneden, wat meer weerstand geeft dan omhoog, én een haakbeweging rechtsom veroorzaakt. De linker aileron omhoog geeft minder werstand én geen haak rechtsom.
Dat is in ieder geval de theorie achter aileron differentieel etc. Of je er in de praktijk met dit toestel ook echt last van hebt is een tweede; het meest logisch zou zijn aan de linker vleugel een aileron te maken volgens mij.

PH_AJH je hebt wel gelijk, maar daar merk je niet zo veel van. Tenmindste zoals ik met 40% dual rate vlieg om te voorkomen dat ik steeds overstuur. De uitslagen zijn dan klein en de stuurbewegingen relatief rustig.
Hoogte roer is een ander verhaal, die staat zo dat ik het maximum uit het toestal haal. (klein mogelijk draaicirkel).
Een te korte draaicirkel geeft echter dat je te veel snelheid verliest en dat je brandstofmotor te arm gaat lopen.
Een te ruime bocht laat zich raden.

danphil zei:
Hi,

Hoe lang zijn die stukken die je hebt afgesneden?
Ik ben namelijk een stuk van mijn rechter kwijt en wilde net twee hele nieuwe vleugels bestellen.
Aanvaring met clubgenoot in de lucht.

Als je er niets meer mee doet hou ik me aanbevolen.

groeten Danny.

We hebben een kleine meter span over... reken maar uit. Natuurlijk kan je de stukken komen halen! Mijn adres is wel te vinden onder de www knop.

Eén rolroer is gekozen uit gemak en het bespaard een servo'tje, en omdat werkt ook prima!
Vandaag gaan we met iets beter weer vliegen, met een filmer erbij kan er al wel één model gefilmd worden... filmpje met twee laat nog eventjes wachten.

Leuk trouwens, best veel enthousiaste reacties!

Vriendelijke groeten van Aldert

Toevallig ook net bezig met een ES om te katten. Ik heb de wingtips plat gemaakt (leuk klusje joh...... :evil: ) en de vleugel voorzien van rolroeren.

Gisterenavond even wezen proberen en kom tot de conclusie dat ie nu vliegt als een opgefokte Easyglider. Erg traag op de rolroeren, deze zijn zeker te klein gemaakt (3x30cm) maar vliegt met 3S lipo wel lekker rap tov de glider.

Ik ga vandaag nog een paar rondjes doen maar dan gaat ie weer onder het mes, denk dat ik de roeren over de gehele vleugel ga maken. Heeft het afsnijden van de wingtips trouwens nog een ander effect op de ES dan alleen instabiliteit?

Toevallig ook net bezig met een ES om te katten. Ik heb de wingtips plat gemaakt (leuk klusje joh...... :evil: ) en de vleugel voorzien van rolroeren.

Gisterenavond even wezen proberen en kom tot de conclusie dat ie nu vliegt als een opgefokte Easyglider. Erg traag op de rolroeren, deze zijn zeker te klein gemaakt (3x30cm) maar vliegt met 3S lipo wel lekker rap tov de glider.

Ik ga vandaag nog een paar rondjes doen maar dan gaat ie weer onder het mes, denk dat ik de roeren over de gehele vleugel ga maken. Heeft het afsnijden van de wingtips trouwens nog een ander effect op de ES dan alleen instabiliteit?

Patrick99 zei:

Hij word nogal wat sneller daardoor (behoorlijk). Mijn rolroer is trouwens weinig groter, maar werkt wel prettig. Waarschijnlijk werken de rolroeren beter door het afsnijden van de tips!
Als je er misschien aan denkt om ook de tips te snijden, kan je alvast een streepje trekken en een mes meenemen naar het veld. Leuk om dan het verschil te zien... vliegen, landen, snijden en direkt weer omhoog!

Greetz van Aldert

En de bus medium CA en kicker mee om ze terug te zetten als het tegenvalt hihihi....
Zat het vandaag (proberen) te proberen, zal me benieuwen!

Wordt vervolgd

Uitnodiging

Over 2 weken is er op de peel een Pylonrace wedstrijd voor F3D (gaat heel erg hard) en Quickie 500 (vliegt ook leuk door),
Dan kan je eens proeven aan pylonracen. Ideeen uitwisselen.
Neem de geklipte EZ* maar mee, dat wil ook wel eens zien.

We hebben ook nog helpers nodig.

inschrijven via www.q-500.nl

Back