NQD ombouwen

• Topicstarter Topicstarter nico25
  • Startdatum Startdatum
N

nico25

Guest
Hallo,

Ik heb een NQD bootje gekocht, en wil proberen om hem op te voeren en veranderen. het is een erg lichte boot.

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Hij is standaard getuurd met 2 wisselrelais, met aan en uit, de assen, 2 schroeven, 2 motoren.
Er zit waterkoeling al ingebouwd(wat niet standaard is) maar als ik gas geef, dan spuit het water aan de achterkant flink hoog op. Moet ik dan een kleinere prop nemen of ballast achterin? Miischien zijn er nog anderen ideeen.

Verder ben ik van plan om een Speed Profit 40R er in te zetten, 1 servo, 2 roeren(omdat hij nu motorisch stuurt) en misschien nog wat snellere motoren.

Als ik nu vooruit ga, zijn 2 motoren aan, geef ik met 1 motor gas, dan draait deze sneller. ik wil het max. weten wat die motoren aan kunnen omdat het er niet op staat. hoe doe ik dit?

Alvast bedankt,
Nico

Hey,

deze boot valt eigenlijk een beetje onder de catagorie speelgoed, de romp is gemaakt van ABS en dat is niet echt het beste materiaal. als je hier een normaal roer achter wilt hangen dan zul je sowiesow al die gekke zwarte doos eruit moeten halen en er een normale ontvanger in leggen. daar moet je dan dus ook nog een ontvanger bij kopen. verder als je de motoren wilt gaan vervangen voor anderen moeten de steunen, de as enzv er ook allemaal uit en moet dat vervangen worden door fatsoenlijk materiaal. daarnaast zijn dit soort boten vaak ook als je ze afplakt heel slecht waterdicht te krijgen en dan risceer je dus je dure eletronica.

al met al komt het er eigenlijk op neer dat als je deze romp wilt opvoeren dat je gelijk alles eruit kan slopen en moet vervangen voor goed spul. deze romp is dat gewoon niet waard. als je echt sneller wilt zou ik al die dingen kopen die je hiervoor ook nodig hebt en er dan gelijk een fatsoenlijke romp omheen kopen.

over dat water wat naar boven gespoten word, dat hoort dat noemen ze oppervlakteaandrijving.

Oké, ik wilde het gewoon eens proberen met zo'n bootje.

Ik weet dat het een goedkoop ding is, maar ik wil niet 'pro' gaan omdat dat een beetje heel erg te duur voor mij is.

Maar waarom moet ik dan ook de motorsteunen en de assen er uit halen? als ik er een zelfde maat in zet...
En dat zwarte kastje wilde ik er zoiezo er al uit hebben. zelf heb ik ook al aardig wat elevtronica omdat ik aan aan 1:10 modeldrifting doe.

heetf iemand anders nog een foto of instructie over het bouwen van zo'n boot. ik wil graag weten hoe ik op een goede manier 2 roeren bestuur met 1 servo. of kan dat niet?

2 roeren met 1 servo is inderdaad mogelijk, bekijk het onderstaande plaatje maar:

MS1898.jpg

je moet dus tussen de twee roeren een stangetje maken.

verder moeten je assen en steunen eruit omdat de motorsteunen van plastic zijn en die niet echt berekend zijn op veel motorvermogen en je assen omdat het 3mm assen zijn die meestal al zo krom als een hoepel zijn voordat de boot überhaupt al water heeft gezien. ook zijn er geen 3mm props. er moeten dus gewoon 4mm assen in zodat je ook wat kunt stellen met props.

het is geen 3 mm. ik kocht hem al een beetje omgebouwd. dat waterkoel systeem is niet standaard.

ik denk dat het 4 of 5 mm is.

en de assen zijn van metaal, geen plastic, de as zelf is van ijzer(gok ik) en de buis waar de as in zit, die is van messing. de props zelf zijn 50 mm.

(p.s ik kom hier niet vaak, maar hoe kan ik mijn handtekening ook al weer wijzigen? :$ )

de assen op de foto zijn duidelijk gewoon de standaard assen, en ik had het over de motorophanging die van plastic is niet de assen. en als jij 50mm props rond krijgt met die kleine motortjes dan zijn het wel hele sterke motortjes. pak eerst eens een schuifmaat en meet de props is goed op net als de assen want ik geloof er weinig van.

ik heb gemeten met een schuifmaat, en het is van de ene kant van de prop naar de andere kant van de prop 50 mm.

Best een flinke. het zijn er 2

ik denk, weet ik niet zeker, dat het 2 +/- 22 turns motortjes zijn. ze gaan nei6 zo heel hard , maar zijn wel krachtig. ik heb er een 7,2 accu op staan en 3600mAh.

Beide relais zijn 6v geschakeld, dus miss hebben de motoren 12v nodig om max te gaan.

Sorry, ik ben hier niet zo bekend, waar kan ik dat precies vinden? ik vind het een beetje moeilijk :$

Back