NT-420 Protech Gyro: iemand ervaring?

Ik heb een zoom 450 gekocht ( waar ik nog altijd over twijfel... ) en daar zit de NT-420 gyro van Protech op. De zaak zei dat het vergelijkbaar met de GY401 was (welke ik liever wilde hebben). De NT420 heeft overigens de heading hold en remote gain fucntie.

Wie heeft ervaring met deze gyro, of kan mij hier (objectief) iets over vertellen? Komt de NT-420 idd dichtbij de GY401 of is dit echt ONZIN?! Merk je pas het verschil tussen deze twee bij zwaar 3d werk? Op internet is er in ieder geval vele over de gy401 beschikbaar...

Ik kan 75 euro bij terug kunnen krijgen voor de losse protech gyro bij de zaak, en de GY401 alsnog los aanschaffen. Ik begrijp dat een speciale digitale staartservo ook nodig is voor optimale prestaties. Maar los daarvan graag jullie meningen over deze 2 gyro's.

Je bent toch beginner op heligebied? Dan is een digitale staartservo echt niet persé nodig hoor.

DAT IS ONZIN! Als je je geld terug kan nemen, neem het!

gy401 is TOP en er is geen andere gyro die beter is.punt! (behalve gy601 of andere duure gyros)

gyro gebruik je nog laaaaaaaaang! Een goeie gyro is in mijn ogen zelf net zo blangrijk als je zender. Zeker als je beginner bent... Als beginner heb je je handen vol aan je heli en als hij ook nog steeds weg draait wordt het nog moeilijker... Ik weet zeker dat ik meerdan 10 keer gecrasht bent omdat ik toen niet neus-in kon vliegen en mijn heli opeens neus-in stond door de cheap-ass gyro!

dat 40,- euro extra zal ik zeker erbij leggen. Je krijgt geen spijt als je gy401 koopt!

Hoi,

Zelf heb ik ook de standaard setup van de Zoom 450, met de NT420 en bijbehorende (rode) servo. Ik kan niet anders zeggen: "Steady as a rock". Een collega piloot heeft een GY401, maar de staart wiebelt. Dat ligt natuurlijk niet aan de Gyro (die schijnt volgens alle berichtgevingen perfect te zijn) maar aan de servo (standaard rode protech). Kortom de combi is cruciaal :!: .

De collega piloot heeft net een 9257 servo erbij gekocht, welke als het ideale maatje van de GY401 getypeerd wordt. Ervaringen heb ik nog niet gehoord, maar ik verwacht dat dit een goede combi zal zijn.

Kortom mijn mening:
De originele (protech) setup voldoet zeer goed.
Alleen de gyro vervangen door een 401 levert problemen, dus ook andere servo nodig.
Lijkt mij dat je extra geld uitgeeft, hetgeen niet perse noodzakelijk is.

Groeten,
Jan.

Nog even een opvolging op mijn vorige reply.

De combi 401 en 9257 blijkt inderdaad vele malen beter te werken dan de 401 met de (rode) protech :!: .
Ik ben zelf overigens nog steeds dezelfde mening toegedaan: 420 met "rode" protech is ook een prima combi.

Groeten,
DH.

Ik heb die gyro. Een nadeel is dat je geen begrenzing van de uitslag kan instellen, er zit een behoorlijke temperatuurdrift in en het nulpunt van de zender is niet altijd hetzelfde. Je moet dus steeds voor de vlucht de zender trimmen zodat de servo niet beweegt in HH mode. Ik ben er niet kapot van en zou voor een GY-401 of logictech gaan. De logictech is ook platter.

GY401 + S9257 gekocht

Misschien wat overbodig om deze combo weer aan te prijzen maar ik heb agelopen week een GY401 + S9257 voor mijn mini titan gekocht en: WOW!

De NT-420 vloog vrij goed met de B207, ook bij een beetje 3D (zeker op de zoom mits je alles goed hebt afgesteld) maar wat ben ik onder de indruk van de nieuwe combo. Het weegt allemaal wel een hoop meer (zeker voor een 450 heli, maar het is wel elke gram waard. Ik ben er wat acceleratie snelheid aan kwijt, maar dat valt nog wel mee. Ik moest ook de align step down regulator op de servo doen omdat ik de align esc met 6V bec gebruik (nog meer grammetjes!). Er zijn vast wel wat lichtere gyro's en servo's die hierbij in de buurt komen of het zelf iets kunnen overtreffen (ds760 bijvoorbeeld) maar er was al zoveel over de gy beschikbaar dat ik maar voor die ging. Ik hoor ook goede geluiden over de logictech 2100.

Gisteren waaide het behoorlijk hard (en onregelmatig, 6bft schat ik) en ik heb de gyro op elke manier getest, maar wat ik ook deed de staart bleef simpelweg perfect. Ik kon gas/rudder gewoon loslaten en met cyclic keurig met een rechte staart blijven vliegen (soms wel wat hoogte corrigeren door harde wind...). Ook toen ik zelf een stapje achteruit moest doen voor de harde wind, bleef mijn staart zoals op een perfect windstille zomerdag.

Ook op 95% toeren, flips, rolls en (matige tic tocs :D) en inverted geen enkel probleem. Ik ben er dolblij mee en wil nu eindelijk met het echte 3D werk beginnen!

Ik ben wel benieuwd hoe de NT420 icm de s9257 presteert, maar goed alles zit net mooi afgewerkt op de heli, en vliegt super.

Laatst bewerkt:
Back