Nt Conversie Na Electro

Jive zegt PATS! Kan geen kwaad voor de regelaar zover ik weet. Alleen je stekkers raken wat zwart waardoor het contact minder goed wordt.

Hendrik heeft die weerstand op een klein kabeltje erbij zitten. Werkt prima, eerst die aansluiten en je hebt geen pats. Maar de antispark van de Pjazz is wel relax...

Met deans knettert het sowieso iets meer dan met de goudpluggen. Die maken in 1 keer goed contact.

die regelaar van turnigy die ik bestelt heb zou ook niet knetteren
ik lees er aleen maar goede dingen van
wat vinden jullie ervan
het hoeft toch niet altijd duur te zijn om te kunnen voldoen
mag de gouvener ook wat minder zijn ,die gebruik ik toch niet

Denk dat mijn keuze of powerjazz of scorpion 130 deze schijnen erg goed te zijn (powerjazz heeft zich al bewezen) en beide omzeilen het geknetter bij het aansluiten van de lipo`s :rolleyes:

De governor van de scorpion is onder zware 3D belasting niet zo goed, dan fluctueert het toerental nogal. Ervaring heeft Bas de Groot hiermee (versie2) en Michiel ook (v1).
Bas had zelfs nog een reversed noodlanding met zijn logo 600 omdat de motor niet meer goed aangestuurd werd na een flinke pitchverandering.
Dit is echter onder zware belasting. Als je er "gewoon" mee rond vliegt zal het misschien niet zo'n vaart lopen, wie zal het zeggen ?

Ik gebruik zelf een powerjazz en ben er zeer tevreden mee, governor werkt perfect en ook geen vonken bij het aansluiten van de accu (deze worden overigens veroorzaakt door de heel lage inwendige weerstand = ESR , van de condensatoren, die zwarte ronde dingen op je regelaar).
Als je een regelaar hebt die vonken geeft dan is dat inderdaad gemakkelijk op te lossen door tijdens het aansluiten eerst een verbinding via een weerstand te maken, zodat de piekstroom die in de condensatoren loopt beperkt wordt.

Nadeel van de jazz is dat hij erg zwaar is. De ventilator kun je er trouwens afhalen, heb ik ook gedaan, want hij wordt slechts handwarm. Hangt natuurlijk wel af van waar de regelaar gemonteerd is en of hij voldoende koeling krijgt.

Succes

bas

ik heb vandaag de kortere riem geplaats
zou van menno nog rechter geleideroletje krijgen
moet deze nog plaatsen en ben aan het wachten op de regelaar
zou ieder moment kunnen aankomen met de post
ik heb wel gelezen zeker op high timing zetten met grote motors
ik denk dat de scorpion 4035 zeker wel een grote motor is
anders zou ie door branden
hoop dat ie voor het weekeinde hier is dan kunnen we hem uit proberen
ben benieuwt

fedex is relax... Maandag(ochtend) bestellen en woensdag binnen. Helaas doet hobbycity niet aan fedex.

Die 2 pakketjes van mij liggen ook nog bij de customs. Vandaag werd zelfs een nieuwe update gegeven: pending customs inspection...

1-Jun-2009Hong KongThe item left Hong Kong for its destination on 2-Jun-20093-Jun-2009NetherlandsArrived and is being processed.3-Jun-2009NetherlandsPending customs inspection.9-Jun-2009NetherlandsPending customs inspection.

Ze kunnen er blijkbaar niet genoeg van krijgen daar...

wachten

En ja hoor bijna een maand gewacht ofschoon het pakket 12 Mei besteld was en 14 Mei in Nedeland was gearriveerd mocht ik deze 8 Juni in ontvangst nemen:sleepy:. Die Douane lijkt wel een maand vakantie te hebben genoten,werkelijk schandalig. We kunnen weer gaan sleutelen en snel vliegen!

check het power systems draadje op HF, staat de link in waar je een 10T 6mm kunt bestellen.

Ondertussen wachten we nog op Hub...

Laatst bewerkt:
Back