Nt Conversie Na Electro

regelaar

En nog steeds wachten en wachten en wachten,schijt douane!! niet meer voor betalen Hub "priority" das toch geen priority meer:sleepy:
 
nou dan de regelaar is binnen heeft bijna 1 maand bij de douane gelegen ba ba
ik heb de zaak ingebouwt en de eerste test vluchten gemaakt
zeer stil in geluid en zeer soepel bij 9gr pitch
normaale rondvlucht tussen 7-8 min
lipo en regelaar niet warm motor wel wat 40graden ongeveer
klimmen ging niet zo snel wel mooi gelijkmatig
was wat soft
pitch verhoogt na+- 11graden
dit maakte hem zeer snel en genoeg power voor mijn vliegstijl
maakte mijn vliegtijd wel veel korter +-5-6min
de lipos en de motor werden wel veel warmer.
ik vind mijn project voormij zeer geslaagt
zou hem later ook nog op 12s kunnen vliegen,maar voorlopig vind ik het zo prima
denk voor 3d vliegen het beste direkt de 12s keuze maken
voormij blijft het nog een optie

hub
 
nou dan de regelaar is binnen heeft bijna 1 maand bij de douane gelegen ba ba
ik heb de zaak ingebouwt en de eerste test vluchten gemaakt
zeer stil in geluid en zeer soepel bij 9gr pitch
normaale rondvlucht tussen 7-8 min
lipo en regelaar niet warm motor wel wat 40graden ongeveer
klimmen ging niet zo snel wel mooi gelijkmatig
was wat soft
pitch verhoogt na+- 11graden
dit maakte hem zeer snel en genoeg power voor mijn vliegstijl
maakte mijn vliegtijd wel veel korter +-5-6min
de lipos en de motor werden wel veel warmer.
ik vind mijn project voormij zeer geslaagt
zou hem later ook nog op 12s kunnen vliegen,maar voorlopig vind ik het zo prima
denk voor 3d vliegen het beste direkt de 12s keuze maken
voormij blijft het nog een optie

hub

Waar is de video??
 
heb een vluchtje of 9 gemaakt vliegt super,maar merk wel dat ie veel stroom zuipt
met 11graden pitch
regelaar verhoud zich prima,scorpion motor wel goed warm,en de lipo's worden wat aan de hete kant,graad of 40-45
ik denk dat ik toch de overzetting moet aanpassen om de zaak optimaler te krijgen
ik heb toch maar en 12 er tandwiel bestelt voor op de motor om het 14 er te vervangen
1:7,8 is toch wat zwaar ik ga dan maar na 1:9,1
en dan de regelaar na 95% op schroef
 
ik zit een beetje met de kleine bocht die de riem moet maken om het tandwiel
bij een te klein tandwiel wringt de riem te veel en loopt ie niet meer soepel
 
hier nog een paar fotos nu ie klaar is
Foto-8NGXWOH3-D.jpg
Foto-4EJ7S7OG-D.jpg
Foto-467SVDH6-D.jpg
Foto-HQAGTUTD-D.jpg
Foto-BLHYQZCM-D.jpg
 
over zetting aangepast van 1:7,8 na 1:9,1
ga hem morgen uit proberen
moet wel zeggen met 1:7,8 kon ik wel 6,5min smoet vliegen (f3c)
ook wel leuk
kijken of ik dit kan verbeteren met 1:9,1
 
3 test vluchtjes gemaakt,na ombouw 1:9.1
1graad meer pitch erbij ,vliegt supper lipopaks worden niet meer heet
kan behoorlijk belasten in idle2
van mij 4900mah na 6min op idle2 vliegen nog 3.75v over per cel
bevalt mij zeer goed voor mijn f3c stijl
zeer strak,goed power,en vooral zeer stil
had deze eigenschappen met mijn metanol versie nooit berijkt
voormij is ie zo klaar

hub
 
ik heb hem nu ook een tijdje op 11s gevlogen
je merkt het verschil van die eene cel toch wel zeer goed ,zou je niet zegge
de wat meer toeren zijn wel pretig
het meer gewicht echter niet
ik vond eigelijk de combinatie 10s met 14 tanden de beste
maar daar werden de lipos wat heet
ik ga toch eens de scorpion 4035-500kv ver vangen voor de 560kv
en dan toch weer 10s met 12 tanden
dan loopt ie in de max toeren wel te hard 2350
maar ik ga hem begrenzen door met govener te vliegen
dan kunnen we de turnigy govener ook uit proberen of dat bevalt
zal wel effe wene zijn zoon govener
 
nou ik heb de scorpion 4035 -500 vervangen voor de 560 versie
12 tanden en 10s 4900 20c
draait er zeer goed op ,maar zuipen dat ie doet
na 5 min vliegen trek ik er zoon 42-4300 mah uit
de rhino lipo's houden zich zeer goed
heb zoon 40 vluchten gemaakt
vind alleen de vlucht tijd erg kort
ik vlieg met mijn omgebouwde trex600 pro nu e
op 10s 4900 bijna 8 minuten
ik denk de nt toch eens te gaan proberen op 12s turnigy 3600 30c
wegen 80gram lichter
en de overbrenging te verkleinen van 12t 1 op 9,2 na 10t 1 op 11
de toeren blijven dan gelijk
en door 2s meer en een kleinere overzetting
minder amp te trekken en mischien langer te kunnen vliegen
ik had een ombouw set ook voor een kenis gemaakt
werkt ook prima
 
Misschien leuk voor het vergelijk, ik vlieg een mpxle op 12s met zippy-r en zippy flightmax accu's met een scorpion 4035-500 motor.
Ik vlieg veel met een 1540 headspeed, daar vlieg ik 12 minuten mee. Ik laad dan ongeveer 3800mAh terug op een 4800 pack.

Gr, Roy
 
de 4035-500kv zuipt een stuk minder
die heb ik ook geprobeert maar om een hooft toerental te krijgen van ongeveer 1850-1900 word de overzetting te klein zeker na 14 t 1op7,8
draait er wel mooi op maar trekt de lipos te warm op 10s 4900 20c
heb 11s geprobeert ,viel me te zwaar uit na mijn gevoel
p.s welke overzeting gebruik jij roy en wat is jou vlieggewicht
 
Het gewicht kan ik niet precies wegen (heb geen kleine weegschaal), maar als ik een verschilmeting doe op een personenweegschaal kom ik uit op ongeveer 5kg.
Ik heb een reductie van 1:10,15.

Gr, Roy
 
heb maar eens een 10er tandriem schijfje bestelt en 2x 6s turnigy 4000 30c
dan ga ik van een overzetting van 1:9,2 na 1:11
+2 cellen meer,de turnigys zijn tegenover de rhinos 4900 maar 60gr zwaarder
met het gewicht zit het dan wel oke
kijken of ik de vliegtijd wat kan verlengen
hoop minder amp te treken door de grotere overzetting en meer cellen
 
Back
Top