Nu kopen of wachten?

Hallo heren,

Als nieuwe lid wil ik van het besturen van RC auto's op nitro mijn nieuwe hobby maken.
De hpi Trophy Truggy 4.6 wil ik kopen als me eerste RC auto. Heb al dagen zitten lezen hier over de auto en de hobby hier en op het net.
Ik vroeg me af of ik met dit weer, seizoen de auto kan aanschaffen of ik beter kan wachten tot het weer volgend jaar, weer wat mooi wordt. Nadeel wel is dat alles zeker ook weer duurder zal zijn.
Is toch niet erg als ik hem via internet bestel bij rctwente of is het beter om langs te gaan? Betreft een reserve gloeiplug, welke type past bij de Truggy? Zie zoveel verschillende op de site. R4, R5......
De mensen die een hpi Trophy truggy 4.6 hebben, op welke punten is het aan te raden of beter om de auto aan te passen. Zwakke punten of voor betere prestatie.

Alvast bedankt

We hebben met 10 graden buiten en zonnig weer nog redelijke omstandigheden dus waarom niet. Als je gaat inlopen doe je er wel verstandig aan om de motor enigzins warm te maken voordat je hem start, het start niet alleen makkelijker maar geeft ook meer levensduur in de motor.

Als je het geen probleem vindt om langs de genoemde shop te gaan , zou ik dat doen, kan je gelijk nog wat vragen over de auto of misschien zie je nog een ander leuk model, en zijn er nog wat dingen waar je niet aan had gedacht ,kan je de auto in het echt zien , en wie weet valt het mee of tegen ,en kan je misschien meerdere modellen vergelijken om zo een goede keus te maken .....

Suc6

We hebben met 10 graden buiten en zonnig weer nog redelijke omstandigheden dus waarom niet. Als je gaat inlopen doe je er wel verstandig aan om de motor enigzins warm te maken voordat je hem start, het start niet alleen makkelijker maar geeft ook meer levensduur in de motor.

Kijk hoe hij het [URL="
[/URL] maakt :)
Wel handig met die föhn.
Deze gast heeft wel veel verstand van rc auto's. Handige video's.
Het weer valt vooral vandaag nu nog mee.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je het geen probleem vindt om langs de genoemde shop te gaan , zou ik dat doen, kan je gelijk nog wat vragen over de auto of misschien zie je nog een ander leuk model, en zijn er nog wat dingen waar je niet aan had gedacht ,kan je de auto in het echt zien , en wie weet valt het mee of tegen ,en kan je misschien meerdere modellen vergelijken om zo een goede keus te maken .....

Suc6

Ik woon in Amsterdam. Ik moet anders hier naar een shop gaan en naar de Truggy kijken, maar dan via internet bestellen. Scheelt toch +40 euro

Mja, maar als er iets aan de hand is kan je voor die 40 euro wel terug, het is een soort van garantie waar je altijd wel recht op hebt maar op een afstand het niet makkelijker en goedkoper maakt.

Er circuleren nu kortingscodes rondt van toprc...waarmee 10% korting kan behaalt worden. Zo bespaar je dus enorm.
Als je het geld kan missen waarom dan niet direct? In de winter is rijden ook leuk..althans dat vind ik leuk.

Bedankt Makkie voor de tip. Heb ook al wat winkels gevonden op het net waar die onderdelen worden verkocht.

Toprc verkoopt geen TRuggy zie ik Igot

Vraagje heren. Ik lees dat je beter wat reserve gloeiplugjes bijdehand kan hebben, maar alleen zie ik zoveel verschillende zoals R4, R5, R8 en merken. Nog tips welke het goed doen in de Trophy truggy 4.6? En is het nodig om een hpi temparatuur metertje te kopen?

Welke plug aanbevolen wordt staat gewoon in de manual, meestal is dat een R4 tot R5 bij 25% nitro.

daarom is het makkelijk als je langsgaat in een winkel.

geld is 1, maar het praatje in de winkel kan jou makkelijk veeeeeeel meer besparen dan dat beetje extra korting op internet.

In de winkel weet men wat men verkoopt, dus ook wat er snel kapot gaat.
Vraag daar gewoon naar.
Soms zijn upgrades gewoon nodig, maar vaak voldoet de auto op zichzelf gewoon

ook gereedschap, startmateriaal etc kun je beter even doorpraten
gloeiplugjes, een gloeiplugdriver, een 4 weg sleutel waarmee je de gloeiplugjes makkelijk eruit kan halen (en ook meteen je wielen eraf kan halen, scheelt weer een paar losse sleutels), wat imbussleutels etc
kissie waar alles inkan, als je die zelf niet hebt

Startkist (start de auto op het vliegwiel) is een optie
temperatuurmeter ook, al kan het erg makkelijk zijn. geen must iig
dingen die op internet lastig te vinden of te bespreken zijn
in de winkel ben je in een uurtje of 2 uurtjes compleet

Weet men wel altijd wat men verkoopt, want soms willen ze je alleen maar wat aansmeren. Vraag me af of er in of rond Amsterdam een goede RC winkel is. Bij Muco zie ik dat ie op aanvraag leverbaar is, nou nou! Je hebt niet veel winkels in de buurt van Amsterdam vandaar dat ik hem maar via internet wou bestellen. Heb trouwens die PDF file gedownload en uitgeprint van de Trophy truggy. Puhhh zoveel pagina's. Veel lees werk.

Als je een winkel zoekt met kennis en veel op voorraad.. (vergeet niet dat die voorraad VEEL geld kost...) kan ik je aanraden om eens naar PK te rijden in Dordrecht. is ff een stukje rijden maar dan kun je wel alles vragen en de modellen eens een keer oppakken en kijken wat het is en of het naar jouw idee goed is..

En dan maak je daarna de keuze, koop ik hem meteen of bestel ik hem ergens anders.

Heb de hpi Trophy truggy 4.6 eindelijk gekocht! Wat is ie groot en stoer zeg. Wooooow! Ga zo nog een gloeipluggies, starterpak, filter en afterrun olie kopen.
Wat ik ook achter kwam is dat ik een lader nodig heb voor de hpi plazma 6v 1600mah batterij. Las in een post dat deze goed is IMAX Style B6SAC Lipo Lader met 220V voeding 50W - afstandbestuurbare vliegtuigen en auto's, maar is er geen andere eenvoudige lader om alleen deze batterij te laden? Trouwens kan ik hem in laten lopen met 25% nitro of moet ik het houden bij 16%? Wil later alleen met 25% gaan rijden.

Inrijden doe je gewoon met de brandstof waar je later mee blijft rijden.
Wat betreft de lader kan ik alleen maar zeggen,neem meteen een goede zodat je later geen spijt krijgt dat je een simpele hebt genomen.
En nu rustig Inrijden als de temperaturen het wat meer toelaten

Ok de lader is goed dus. Ja ik ga nog FF wachten met inrijden of ik moet dat in me berging doen hahaha geen goed idee. Wooow ik blijf naar me truggy staren. Wat een beest. Zal der nog een naam geven. Hmmmm bumblebee. :-)

Back