Nu kopen of wachten?

Vraagje, wat is ongeveer de levensduur van een gloeiplug? Weet ik of ik er gelijk 10 kan kopen. Las dat van het merk OS goed zijn?

Dat is hoe je er mee om gaat... staat je compressie niet goed of staat je motor te arm kan het hard gaan, doe je niets vreemds is 5 liter makkelijk haalbaar. Alleen bij het inlopen is er de kans dat je er 1 of 2 verslijt

De Imax is een goede lader, heb hem zelf ook en ben er ruim tevreden erover.
Heb zelf voor mijn HPI's de Plazma 1600mah en je krijgt bij de Imax de juiste kabels om de accu te laden en instellen gaat makkelijk.
Laden is meestal al binnen een half uur gedaan als je hem niet te leeg trekt, welke met een simpele lader niet weet hoe vol ie is en evt. overlaad.
Daarnaast zal het met een simpele lader veel langer duren zoals 4 uur of zelfs nog meer.
Voordeel is ook dat je in de toekomst mocht je met LiPo's gaan rijden goed zit, kun je ook met de Imax laden.

Alvast veel plezier, hier staan ook een hoop wagens te wachten op mooi weer (ik ook) :rolleyes:

Bedankt allemaal voor de info. Is nu slecht weer, maar bij ongeveer hoeveel graden zou ik hem kunnen gaan inrijden? 10, 15? of 20?

Vanaf 10 graden gaat het wel lukken. Koop anders een infrarood thermometer, dan kun je de temperatuur van de motor in de gaten houden.

M.v.g. Mark

Er zitten dunne wiel assen op die snel afbreken. Dit gebeurde bij een vriend met de eerste rit al!
De buggy dit probleem niet.
Deze hopups zou ik er meteen bij nemen als je voor deze truggy gaat.

Universal Joint For Lightning Stadium 2 Pro - 66479 at HPI Europe

5mm Hex Wheel Adapters Trophy Buggy (orange/black) - 101785 at HPI Europe

succes!

Hele goede tip! meteen dit ombouwen, de mijne stuiterde een keer op zn zeitje en weg was mn wiel, heb toen meteen de ombouw voor alle 4 de wielen gedaan.

voorwiel-asje-hpi-truggy

Laatst bewerkt door een moderator:
Er zitten dunne wiel assen op die snel afbreken. Dit gebeurde bij een vriend met de eerste rit al!
De buggy dit probleem niet.
Deze hopups zou ik er meteen bij nemen als je voor deze truggy gaat.

Universal Joint For Lightning Stadium 2 Pro - 66479 at HPI Europe

5mm Hex Wheel Adapters Trophy Buggy (orange/black) - 101785 at HPI Europe

succes!

Aan deze twee bestellingen heb je genoeg om de assen te versterken? Zag dat filmpje op YouTube en heeft degene het over iets van 6 onderdelen.

IR Thermometer besteld.

Aan deze twee bestellingen heb je genoeg om de assen te versterken? Zag dat filmpje op YouTube en heeft degene het over iets van 6 onderdelen.

IR Thermometer besteld.

Can also be used to upgrade the Trophy Truggy to 17mm hex adapters!
Use these parts in combination to upgrade the driveshafts to universal dogbones and change the threaded axles to 17mm hexes!

#66479 Universal Joint
#101061 Rear Wheel Axle
2 x #101785 or #101792 Wheel Hex Adapter

With these parts you will be able to use standard truggy wheels on your Trophy Truggy!

Bron: http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=101785

Mooi, dus dat en de Savox 1256TG servo nog. Ik wacht nog ff tot ze het begeven.
De Universal Joint past achter en voorop? Wil het voor of achterop snel stuk gaan?

Mooi, dus dat en de Savox 1256TG servo nog. Ik wacht nog ff tot ze het begeven.
De Universal Joint past achter en voorop? Wil het voor of achterop snel stuk gaan?

Hoe kom je bij de gedachte dat ze voor EN achterop zouden passen?

* Voor gebruik je 2 Hex adapters( er zitten er 4 in 1 setje) samen met de 2 universal Joints.
* Achter gebruik je de 2 andere Hex adapters met de 2 rear wheel axles.

Dat is alles, en het is erg eenvoudig zelf te doen en nog leuk ook ;)

Hoe kom je bij de gedachte dat ze voor EN achterop zouden passen?

* Voor gebruik je 2 Hex adapters( er zitten er 4 in 1 setje) samen met de 2 universal Joints.
* Achter gebruik je de 2 andere Hex adapters met de 2 rear wheel axles.

Dat is alles, en het is erg eenvoudig zelf te doen en nog leuk ook ;)

A ha bedankt. Is me nu helemaal helder.
Deze fuel filter besteld. Transparant
2,5 liter Merlin 25% besteld, maar vond een winkel op het net waar je ook 5 liter merlin advance 25% kan kopen. Jammer volgende keer maar bestellen.
Nu nog op naar beter weer :zon:

truggy1.jpg

truggy.jpg

Zelf was ik niet zo'n fan van de koppeling die op de auto zat, die is vervangen naar een jvd koppeling en toen was de motor nog wat feller :-) En de servo's zijn direct vervangen en daar zijn savox opgekomen. Verder vind ik het een top auto. Nog niks mee gehad. Ik zelf heb ook de buggy gehad. Was ook een top auto voor rtr. Nooit wat mee gehad. En met de truggy nog steeds niks gehad. Auto is wel van me schoonvader en die mag er ook graag even grof mee springen. Maar kan die auto goed hebben :-)

Vind zelf wel dat zo ie zo op het stuur een zwaardere servo moet zitten, Ikzelf heb op mijn eigen auto 22kg en op de truggy zit ook 22kg, Heb hem liever iets te zwaar, daar is nog wel wat aan te stellen, dan dat de servo het net kan doen. Wij zelf hebben wel de savox erop, maar je hebt ook andere merken die zeer goed en kwalitatief goede servo's hebben, alleen zijn die in de meeste gevallen een stuk duurder dan savox. Zelf vind ik de jvd koppeling een mooie koppeling, heb alleen de zachte veren erop gezet, omdat ik hem anders net te agressief vind, vooral in zand en wat vochtige kunstgras banen.

Zo, eindelijk hem gestart en ingereden. Tijdens het stationair lopen viel ie af en toe uit. Na 4 keer opnieuw starten bleef ie stationair lopen. Volgens de Wot methode ingereden, maar alleen had ik de tijd onderschat, dus moet ik morgen verder gaan want was plots donker. 3 tankjes gereden, steeds kwart slag de hoofdsproeier ingedraaid. Me temp kwam vaak uit op 70 graden, wel weinig.

Oooh, maar is dat niet slecht voor de motor? Bij het inrijden niet denk ik, maar ja hij werd wel warmer naar mate je hem de kwartslagen terug draaide.
Jammer van het weer vandaag :( Wat een pret had ik gisteren. Een mooie dame vond het zelfs interessant :-)

Slecht wordt het pas als je hem lang erop houdt. Aangezien de zuiger zich nog moet vormen naar de cilinder en dus nog het nodige vanaf gesleten (gepolijst) moet worden is het belangrijk om gedurende de inloop naar de bedrijfstemperatuur toe te werken.

Ok thanx weet ik dat. Was best grappig het inrijden, omdat ik met alles nog moest wennen. Remmen, sturen, tegen een muur geknald! De onderkant heeft zelfs al een kras, omdat ik tegen een stoep aanreed en kwam de onderkant tegen aan. Remmen is de hendel naar voren duwen hehehehe, wat een wenning. Me banden staan nu mooi recht. Ze stonden best scheef komend uit de verpakking. Goede hulp gehad van me buurjongen met het recht afstellen van me banden en het kalibreren van de remote.

Back