NU Verkoop Hasse VII/C

Hoi Joris,

Nee die firma bestaat niet meer, de firma Hasse heeft het dacht ik ook nog een tijd verkocht maar daar weet Hein misschien meer van.

Groeten,

Jan.

Bedankt Jan voor de info.

De romp ziet er erg mooi uit. Iets wat ik zeker mis bij de Robbe boot om dat ik veel waarde hecht aan details in een model.
Daar door duurt de bouw van mijn U-96 ook langer dan ik had gedacht door het vele verbouwen en maar blijven bij werken van de romp.
Nu ook weer druk aan het schuren van het achterschip.
Daar over zal ik binnen kort weer wat plaatsen in mijn topic van de bouw van mijn boot.

Mede door mijn oog voor detail en nu weet hoeveel tijd er in gaat zitten, heb ik zeer veel respect voor de snelhied en vakmanschap waar o.a. jij je Gato hebt gebouwd.
Ik kijk geregeld naar het bouw verslag om te zien hoe jij het hebt gedaan en neem dat mee in mijn werk voor de bouw van de U-96.

Hoi Jan,

Phoe, Schaeffer, dat is er een uit de oude doosch, was voor die tijd al goed gedetailleerd.
Het dek is zo te zien de late uitvoering in metaal, standaard schnorkel, klopt niet met het U nummer, zat een ringschwimmer op, ook was deze boot voorzien van een Balkongerat, zat onder de boeg.
Je gaten van de oude schaeffertoren kloppen wel, die kan je zo overnemen, mooie setjes van de kanonnen, heb ik zelf aardig op zitten zweten, voor de rest behoorlijk uniek dat je de boot en bijbehoren compleet heb kunnen regelen.

Hoi Jan,

dat is mooi "antiek' wat je daar hebt.
Je moet Fred eens vragen, volgens mij heeft hij ook een VII van Schäffer uit Trier.
Het enige wat ik van Schäffer heb zijn de duiktanks-zakken met pompjes compleet.
Tegenwoordig de baxter zakken maar dan van spijkerstof.
Die heb ik 17,5 jaar geleden daar gekocht en er is nog nooit water in geweest.
Ook een waterdichte scheeps as met schroef.
En waarschijnlijk ook nog een oude catalogus.
Schäffer was in het verleden een begrip.

Hein

ps 25 jaar geleden had men niet zo veel tekeningen als nu.
Dus men was al blij dat het schip een beetje op het origineel leek.

Hallo Jan,

ik ben in bezit van een CD met gegevens over de VIIC (U995).
Er staan verschillende versies in van de toren en/of geschut.
Wellicht interessant voor je.

Mocht je belang hebben bij enkele tekeningen/ontwerpen zend ff een PB

groeten, Bert

Hoi Merlijn,

Ja, die andere :) en hij gaat alleen weg als die andere nog onder dezelfde condities te koop is.

Anders heb ik mijzelf te pakken.

Greets,

Jan.

Laatst bewerkt:
We zijn 2 1/2 jaar verder dan het laatste bericht in dit topic. De kans dat de boot nog te koop is, lijkt me zeer klein...

Hoi Allen,

Ik heb Dennis net een PB gestuurd toen ik zag dat in dit draadje wat gepost was.

Maar de Hasse duikboot is verleden jaar naar de USA verhuisd :D

Ik nu toch die Engel Type VII.

Groeten,

Jan,

Back