Inmiddels is het tijd om de eerste kanonnen op te stellen.
Ik loop alleen tegen een aantal vragen/problemen aan. Omdat pietsan zei dat de loopvlakken van de wielen niet geschilderd worden, heb ik ook een kanon met messing kleurige wielen gemaakt. Ik vond kanonnen met alleen een zwarte zijkant van de wielen niet zo mooi, dus het moet 1 van deze 2 opties worden. Welke is volgens jullie beter/realistischer?
Bekijk bijlage 232057
Dan kom ik nu bij het volgende punt. De afstand tussen de kanonnen en de roosters is zo klein, dat ze niet naar achteren kunnen. Op deze foto is de afstand nog aardig groot. maar verder naar achteren, is er maar een cm ruimte tussen de roosters en het kanon. Toch wil ik de kanonnen realistisch opstellen. Heeft iemand een idee waarop dit toch te doen is? Op deze foto is de ruimte goed te zien:
Bekijk bijlage 232059
Ik kreeg van Groenenberg al de tip om de touwen aan de ogen van de overliggende kanonnen te knopen. Op deze manier.
Bekijk bijlage 232058
Alleen moet je dan denk ik de touwen scheef leggen ten opzicht van het kanon omdat ze anders over elkaar liggen, of zie ik dat verkeerd?
Omdat er gaten in de rolpaarden zitten, denk ik dat daar de broeking door moet lopen.. Kan iemand dit bevestigen?
Ohja, weet iemand of er een fabrikant is, die dezelfde blokken heeft als OcCre? of een winkel die OcCre beslag verkoopt? Ik heb tot nu toe geen blokken van OcCre kunnen vinden, maar het moeten wel dezelfde zijn als die op de rest van het schip komen...