nylon ring Miss Geico

Hoi, ik ben de nylon ring die op de schroefas zit verloren. Zie foto (de witte ring). Afmeting is 8x5x1,5 mm. Nu heb ik van Traxxas vulringen met dezelfde maat teflon ringen maar daar heb ik er drie van nodig omdat ze slechts 0,5 mm dik zijn. Ik wil graag de originele weer bestellen maar in de handleiding staat deze ring niet vermeld (ook niet in combinatie met andere onderdelen). Er staat wel een onderdeel 'nylon washer' (PRB2288 bestelnr.) maar dat zijn ze niet (hebben andere afmetingen). Weet iemand hoe ik aan dit ringetje kan komen en wat evt. het bestelnummer bij Proboat is?
Alvast dank!

full

Laatst bewerkt door een moderator:
As inkorten ???? :nooo: ....

Gewoon ff opzoek gaan naar teflon ringetjes , die zijn gewoon te koop op Ebay en bij shops die wat meer in de boten thuis zijn.

Nu heb ik van Traxxas vulringen met dezelfde maat teflon ringen maar daar heb ik er drie van nodig omdat ze slechts 0,5 mm dik zijn.[/IMG]
Hallo Mark,

Wat is het probleem?
De ring (ringen) werken als druklager, of dat nu één dikke is, of drie dunnere zijn, maakt geen enkel verschil...

Groeten, Jan.

De "as inkorten" kun je doen door de motorsteun los te draaien en die de benodigde fractie millimeters naar voren te verschuiven.

Als ring kun je ook de ringen die in het roer zitten gebruiken, maar dan moet je daar weer andere voor hebben... Ik ben het met Jan eens, ik zou in jou geval niet moeilijk doen en de Traxxas ringen gebruiken. Met eventueel de motor een tikkie naar voren zodat je weer dezelfde speling hebt.

De "as inkorten" kun je doen door de motorsteun los te draaien en die de benodigde fractie millimeters naar voren te verschuiven.

Als ring kun je ook de ringen die in het roer zitten gebruiken, maar dan moet je daar weer andere voor hebben... Ik ben het met Jan eens, ik zou in jou geval niet moeilijk doen en de Traxxas ringen gebruiken. Met eventueel de motor een tikkie naar voren zodat je weer dezelfde speling hebt.

Ok bedankt allemaal! Dan gebruik ik gewoon drie teflon ringetjes van Traxxas. Dat is hetzelfde als 1 Nylon ringetje van Proboat.
Grt Mark

Jup, en als je voor nieuw gaat, het beste materiaal voor de ring is Peek. PM hendrickx anders, die kan ze zo voor je maken voor een leuke prijs..

Luie donder is het ook he ;)

De kans is groot dat je toch weer eens naar huis moet Henk, en dan kun je die jongen vast even helpen :cool:

Back