Oefendag F5B (voor vliegers en geinteresseerden)

Ah ok.
Nijverdal kunnen/willen we niet betalen, die vragen 150 euro voor een wedstrijdje op het veld.

GJ

Er bestaat een gerede kans dat ik helaas niet aanwezig kan zijn aankomende zaterdag.
Definitief weet ik dat pas vrijdagavond en uiterlijk zaterdagochtend.

Luitjes het gaat mij definitief niet lukken om aanwezig te zijn.
Allen veel plezier en een leerzame dag toegewenst.

Met vriendelijke groeten,

Rob Hermens

Ik heb weer een lekker ouderwets gezellige dag gehad!
Leuk!
Misschien iets te relaxted maar toch nog wat mensen kunnen helpen.

GJ

Ah! Wij waren gister ook weer op een schappelijke tijd terug...
Kop als een boei... de zon scheen weer eens normaal zomers... Enigma gevlogen... dank GJ onder de winderige omstandigheden en verkeerd geplaatste gasschakelaar...
Moet nog het een en ander 'uitgebetererd' worden aan de bevestiging van het stabilo... Ging prachtig omhoog met een mooi gons... na een goede worp door Janwillem.
Zichtbaarheid van de kist is ook goed... Prachtig! Dank JohanvG voor de opto...
Silva... je kist vloog schitterend...
Heerlijk dagje...

Nee Wim,

ik heb niets van mezelf ingevlogen, ik zit op accu's te wachten.
Maar ik had wel wat meegenomen om te showen.
Zoals dit:

CIMG0350.jpg

CIMG0351.jpg

En het was natuurlijk weer veel kletsen, weinig vliegen.
Het weer was fantastisch, iedereen ging rood als een kreeft naar huis.

CIMG0347.jpg

CIMG0348.jpg

Hamka en de F5B teckel hadden de schaduw opgezocht.

CIMG0349.jpg

GJ

Nee Wim... bij de landing werd het schroefdraad van de stabilobout zowat uit het staartvlak gerobt... dat terwijl de landing eigenlijk des F5B voorbeeldig was...
Lijmen (CA) daarna versterken (methode Bas) en een extra pennetje opdat het stabilo beter geborgd is... daarna de zaak laten verchromen...
Gr Bas

Sterkte met de ribben! Hopen dat het al weer wat beter gaat!

daarna de zaak laten verchromen...
Gr Bas

Sterkte met de ribben! Hopen dat het al weer wat beter gaat!

Flames niet vergeten! Ribben gaat de ene dag wat beter dan de andere. Als ik de hele dag op mijn zetel blijf liggen in +- dezelfde houding voel ik niks meer. Als ik een hoestbui krijg roep ik op alle heiligen zoals ze bij ons zeggen... Net terug van de dokter, nog een weekje thuis, pijnstillers blijven nemen. Zij denkt dat er meer dan 1 "zwevende" rib geraakt is...

Nou! Hou je haaks! Veel Spare Ribs eten... eiwitten zijn goed om snel aan te sterken...
Vlammen? Hè, ja, mooi! Dan maak ik er tzt een Rat Rod van!

Hum! Ontvanger accu nummer 3 in rook op... etmaal aan laten staan...
Ik ga nu toch maar LED-jes aansolderen... zo wordt ik er wel Gallisch van...

Mooie foto's... zo lijkt het wel windstil... maar dat krijg je vanzelf met die hoge sluitertijden ;)

He?

Ontvanger opgerookt?
Hoe doe je dat?
Doet ie helemaal niets meer?

GJ

Wij hebben zaterdag ook een leuke morgen gehad. In ieder geval antwoorden gekregen op de nog openstaande vragen (waaronder ramping). Geoefend met gooien en deze week nog wat gooien in de praktijk brengen zodat we voor zaterdag beter voor de dag komen.

Ohhh, die dingen heb ik tegenwoordig op voorraad liggen.
Is me 1x overkomen tijdens een wedstrijd in Duitsland.
Sta je daar met je model, wat niets meer doet.
Lipootje van Gerben geleend, die veel groter en zwaarder was dan ik had.
Vliegt dan best raar met een te achterlijk zwaartepunt.
Dus nu heb ik altijd een extra pakje bij me.

GJ

Bas, die lipo gewoon opladen op nicad stand met heel laag vermogen totdat hij weer boven de 3 volt per cel is, dan overschakelen op lipo laad functie. Enkele lipo's die ik heb hebben dit probleem ook gehad en doen het nu veel beter!!!!!!!
Wel bij blijven en opletten op temperatuur en dergelijke, bij minste of geringste dat je denkt wat niet goed is loskoppelen en weg gooien. En natuurlijk buiten op het veld doen.

Back