oeps Miki in de bocht

  • Topicstarter Topicstarter Miki
  • Startdatum Startdatum
M

Miki

Guest
@gerard hoe zit dat nou had jij ook 2 motor steunen ?? ik had er 1 al voorgemonteerd zitten op de motor precies pas maar als ik die er op laat
zitten loopt m'n koppeling stroef als ik hem vast schroef hij zit ook niet
100 % in het midden bij het aantrekken lopen de koelribben aan de
linkerkant oftewel de kant van de uitlaat tegen de boddy aan

heb jij die anderen gebruikt waar bij je die spacers nodig hebt om hem te
centreren op de motorsteun cq koppelinsas (priesas)

er valt op die ander in iedergeval niet veel te stellen/centreren moet
gewoon in 1 keer goed zitten ander goed fout zeg maar

please red me uit de brand verontruste Miki :oops:
 
als je de tt50 motor hebt, had je die wigjes wel nodig, met een os50 niet.
en de tijd nemen om je motor uit te lijnen, moet er kaasrecht inzitten
 
ff een aanvulling. Mijn ervaring met een niet recht gemonteerde motor is veel trilling en afbrekende motor bouten. Dus inderdaat miki let daar goed op en neer er ruim de tijd voor.

Ik ben nog niet zover omdat ik een zakje lagers mis :cry: maar ze zijn opgestuurd :D . Doos is de 29 bb versie maar ik heb hem gekocht als special met 49 bb alleen zijn ze vergeten dat zakje met die 20 extra lagers in de doos te doen. Ik kan wel beginnen met bouwen maar dan moet ik al die busje er later weer uithalen om daar weer lagers in te zetten, dus ik wacht maar ff een paar dagen met starten.

Gr Remco
 
ben alleen benieuwd waarop motor zit spelingsvrij in het huis oftewel
0,0 spelen om te kunnen schuiven enkel naar boven en beneden en dan
alleen nog op de spelingsruimte van de voor geboordegaatjes in de motor
en dat is ook nihiel

naar boven en naar beneden is niet het probleem
het probleem ligt in het feit dat de motor ophanging te ver richting de
staart zit dus als ik ringetjes tussen de motorsteun en de motor zou doen
komt de motor wat verder naar voren in de heli en zit ie wel recht onder
de as van de koppeling

als ik de motor centreer komt aan 1 kant van de heli de gaatjes overeen
met de gaatjes in het frame aan de andewren kant schelt dat 1,6 mm
tenminste als ik dat in standaart toestand bekijk

trek ik hem dan toch in die gaatjes waar ie in hoort loopt mijn koppeling
stroef zit de motor scheef en raken de koelribben de zijkant van de boddy

Humz..........
 
yess of het goed is weet ik nog niet zeker maar na het weghalen van een ringgetje dat standaart op de motor as zat en NIET op de tekening stond
heb ik dat eens geprobeert weg te halen en verdomd :lol:
nu maar hopen dat dat geen kwaat kan ik bedoel hier bij het ringetje
tussen de motor en de koelfin zegmaar.....

fijnweekend latersz....
 
dat moet er dus idd af, je fan komt zeg maar direct tegen het voorste lager van je motor, niks ertussen.
 
:lol: thanx gerard hij loopt nu wel perfeckt vrij alleen merk jij bij jou
model ook dat het koppelingshuis bij het ronddraaien niet overal een
gelijke weerstand vertoond oftewel er zit ergens nog iets niet kaarsrecht
blijkbaar op mijn motorsteun kan ik zogoed als niets stellen behalve naar
boven en naar beneden links rechts voor achter is niet mogenlijk

het vald wel mee mischien ben ik te kritische
mischien is grafiet de oplossing????
 
ca is cyanoacrylaat lijm oftewel secondelijm.

als je je clutchbel niet 100% vrij kunt bewegen loopt je koppeling aan, kan je stellen door de motorbouten los te draaien (de 4 waar de motorsteun mee aan het frame zit) en dan net aan te draaien en dan stellen.
het is een noodzaak dat je dat secuur doet, anders heeft het een vroegtijdig eindigen van clutchliner of zelfs koppeling tot gevolg.
je kan het beste controleren of ie vrijloopt door met de hand de startas te draaien dan voel je het wel.
 
loopt super nu ben nu met rotorkop bezig,het wordt niet aangegeven maar
is het verstandig daar op de staal/alu verbindingen ook locktite te
gebruiken en ook voor die inbus die in de blad houder het pijpie ingaat?


:lol: ziet er wel vernuftig uit allemaal 'k wordt steeds blijer
 
je bedoelt voor bv de mixarmen op de flybar carrier ?

ja ook schroefdraadborging erop.
voor die inbussen die je bladhouders erop houden en je lagers erin zeer zeker. of je moet graag willen dat ie er een keer een blad afgooit.
 
Back
Top