Oeps scheurtje in vleugel

• Topicstarter Topicstarter Stig001
  • Startdatum Startdatum
S

Stig001

Guest
Ik heb een echt beginners vraagje denk ik. Er zit een klein scheurtje in men vleugel, ik weet alleen niet hoe ik zoiets kan herstellen daar ik een leek ben in deze dingen zou ik graag langs deze weg mijn probleempje de wereld in sturen.

Had zelf al eens gedacht gewoon een leuke sticker erover en klaar maar weet niet of dit de juiste oplossing is .

Alvast bedankt
Groetjes Stig[font=Arial, sans-serif][/font][font=Arial, sans-serif][/font]

Scheurtje in hout of folie?
In de lengte of de breedte?

Neem het voor alle zekerheid mee naar de club om ernaar te laten kijken en te laten voelen.

Het scheurtje zit in de folie, is een klein winkelhaakje van ongeveer 1cm op 1cm dus is eigenlijk niet zo groot (denk ik)

Heb er ook een fotoke van maar krijg die hier niet op gezet.

Over zo`n scheurtje zou ik me geen druk maken.

Gewoon een nieuw stukje folie eroverheen of zoals je al aangaf een sticker erop.
Dan kun je er nest weer mee vliegen.

Succes,
Berto.

Bedankt Berto nu is het zo ik heb ook al horen zeggen dat je haardroger dit euvel kan herstellen , is dit zo?

Met een verfstripper kan je de folie laten krimpen. Dit wordt gedaan bij het aanbrengen van een nieuwe laag folie.
Als je er geen ervaring mee hebt zou ik oppassen.
Er zijn namelijk verschillende soorten folie. Als je een arf kistje hebt kan het zijn dat deze bespannen is met een zeer dun zelfplakkend spul. Hier moet je niet zomaar met een verfstripper op gaan stoken om het strak te trekken. Je brand daar zo doorheen. (heb ervaring :evil: )
Als je kist bespannen is met een goede, stevige folie (oracover bijv) dan kun je dit makkelijk weg werken met of een sticker of een lapje folie over het scheurtje te strijken.

Owja, of een haardroger genoeg warmte produceert? Denk het niet. Je kunt er in ieder geval niet een scheurtje mee plakken gok ik zo.

bedankt allemaal . Dus weet ik wat te doen he , op zoek naar leuke sticker voor op de vleugel . Het is een kistje dat ik heb overgekocht en is ongeveer een jaar of 10 oud schat ik.

Weet iemand nog een site waar ik leuke dingen op sticker papier kan zetten en zo iets leuk kan maken of gewoon beter naar de modelbouw boer rijden en een sticker van een of ander merk vragen?

Laatst zag ik nog hoe imands mobieltje uit zijn borstzak viel op een grote vleugel, die man vliegt nu ook met reclame.

Als iemand van dergelijke reclame stickers af wil laat maar iets weten dan.

Wat ik deed bij mijn charter toen er een vervoerscheurtje in de folie zat: transparant plakband eroverheen. en een fohn zou ik niet gebruiken, je verwarmt dan de lucht in de vleugel waardoor deze uitzet en je een ballon krijgt, oracover heeft namelijk de eigenschap dat als het licht verwarmd word, dat het uitzet, en als het sterk verhit word dan pas krimpt het in.
met de fohn maak je dus een grote luchtbel aangezien deze niet warm genoeg is om de ooracover samen te trekken. en daarbij komt dat als je een fohn of verfbrander gebruikt op een scheurtje dat deze verder opensplijt, bij een verfbrander word de oracover eromheen samengetrokken, waardoor het gat groter word.
gewoon met een oud reisstrijkijzertje op een lichte stand even de folie aandrukken, en een plakbandje over de scheur om hem te sealen en om te zorgen dat de scheur niet verder trekt.

en wie wil er nou een reclamesticker op een zeer a-symmetrische plek?

groeten en succes,
danny

Back