Oeps!!

• Topicstarter Topicstarter Kaiko
  • Startdatum Startdatum
Middelpunts vliegende krachten werken altijd naar buiten toe hoor. Of je nu links of rechtsom draait. Alleen of het goed is voor je koppeling dat is wat anders

gr Remco

dus door de middelpuntsvliedende kracht als ik die er verkeerd opzet rijd ie nog altijd :p

ja, maar als ze de verkeerde richting uitdraaien hebben ze toch veel minder kr8 dan normaal ?

Nee dat zet je er niet op.

rd10a.jpg

Maar doordat de koppeling snel ronddraait zullen die twee zaagsnede's naar buiten buigen en dus de koppelingsbel meepakken. Net als bij een cetrifuge daar slinger je het water van de natte was gewoon naar buiten.
Het maakt niet uit welke kant je opdraait. Alleen is de verkeerde kant op slecht voor de voering. omdat je dan gaat haken met die zaagsnede.

gr Remco

heey ik had het dus over mn zelffbouw :lol: ik had er niet op gerekend dat hij achteruit ging.. want ik had de motor verkeerd geplaatst.. want die draait rechtsom.. en zo gaat de auto achteruit.. :lol:

het is mogenlijk bij een gloeimotor om hem verkeerdom te starten, dus dat je een ruk aan je trekstarter geeft, maar door de klap van de compressie kan hij zegmaar de andere kant op knallen... ik heb het al 2 keer gehad met mijn nitro mt. maar ik denk dat het ook een beetje te maken heeft met een gare one-way bearing. kweet niet.

groeten, thomas

BlackFox zei:
psygho zei:
Door een even aantal tandwielen te gebruiken , wanneer er een oneven aantal op zat, en vica versa :wink:

En gaat hij daardoor achteruit rijden ?
Das toch gewoon een ander vertanding, de motor draait dan toch nog steeds in dezelfde richting ?
Met een andere vertanding gaat hij toch gewoon een hogere topsnelheid halen of sneller optrekken, of mis ik soms iets ?

De ene drijft de andere aan, maar wel in tegengestelde richting van het origineel, met 3 tandwielen is de uiteindelijke draairichting gelijk aan de aandrijvende. zou je nu 4 nemen, gaat het de andere kant op...

Even=draairichting andere kant op dan aandrijf.
Oneven=draairichting gelijk met aandrijf

je hebt een auto met een even aantal tandwielen, daar monteer je nu een setje op die oneven aantal tandwielen hebt, en je zult de andere kant op gaan...

een brandstof achteruit, nou dat zal lastig gaan omdat je trekstarter dan aan gort wil gaan,

maar een motor, kan die echt andersom lopen?? omdat je met de cyclus voor het bovenste dode punt zit die voor de ontbranding nodig is? andersom zal dit toch niet werken?

Met een trekstarter zal die wel een terug willen slaan en trekt hij het touwtje uit de handen maar zal zeker stoppen vanwege de oneway lager.

De koppeling maakt niet uit hoe hij zit, als de schoentjes in een slepende richting zitten pakt de koppeling vrij soepel op, als de schoentjes happend zitten pakt die iets agresiever op maar kan geen kwad.

ik had het afgelopen zondag nog met mijn RB MOTER :evil:
is wel ff schrikken 8O het motertje gaat een meetje hoog stationer lopen
maar hij ree niet achter uit

ik ben er proefondervindelijk achter gekomen dat een motor die achteruit gaat lopen een slechte one way lager heeft... dit was dus een paar keer gebeurt met mijn .15FE.. het motortje is immiddels vervangen door een T15...

laterss, thomas

ps. en nee ik vervang niet een motortje alleen om de trekstarter... het hele motortje was compressie loos zo ongeveer :|

Back