OFA 2 maiden

hallo allemaal,
daarstraks was de wind toch even gaan liggen en kon ik dus m'n ofa2 gaan invliegen
hij weegt 166g dus dat gaat nog :)
hij vliegt geweldig, ik ben er helemaal weg van, maar het werpen moet je toch wat onder de knie krijgen :p
als ik hem weggooi dan ligt hij soms op zn rug of toch minstens op zn kant eer hij boven is..
waar moet ik dan op letten ofzo bij het werpen?
als je op youtube filmpjes ziet dan lijkt het allemaal niks maar ik zal toch nog maar wat oefenen morgen :d
ook deze mannen gooien hem bijna recht omhoog.
YouTube - Apogee Sport - #2

grtz

gefeliciteerd!
Dat op z´n kop flippen na de worp komt vaak doordat je hem te stevig vast houd.
Probeer hem echt zo netjes mogelijk de cirkel te laten verlaten. Dus rustig weg laten glijden uit je vingers.
Ook belangrijk is het om je arm helemaal "dood" gesterkt te houden, vooral niet aan het einde van de worp nog een swiep met je pols geven.
En in het begin ook zonder kracht werpen. Ik merk het nu vaak nog steeds. Als ik niet mijn best doe en geen kracht zet, dan gooi ik het hoogste... Techniek bepaald dat dus het meeste. ver daarna komt kracht nog ergens kijken.

Het op zijn kop rollen komt doordat je het vliegtuig te lang vasthoudt. Dat komt op zijn beurt weer doordat je de pen waarschijnlijk teveel 'vasthoudt', zoals Sietse ook al aangaf. Probeer de pen niet vast te pakken met je vingers, maar je vingers zo te houden dat hij er net niet uitvalt, slechts licht gekromd. Aan het einde van de worp (gestrekte arm is belangrijk) het vliegtuig gewoon weg laten glippen. Je moet vooral niet proberen je vliegtuig tot het laatst aan toe vast te houden en op het moment dat jij denkt dat het moet loslaten. Je bent dan nl altijd te laat. Soms zal hij iets vroeger wegschieten dan je denkt, maar dan gaat hij in ieder geval wel recht.
Ook ik gooi met een relaxte 1e worp van de dag (zonder enige kracht) zeker half zo hoog als met kracht.

gisteren een uurtje gaan gooien en het lukt beter en beter :D
maar zo hoog gooien als die mensen uit dat filmpje zit er nog niet in ;)
de langste vlucht zal zo rond 1 minuut zitten dus dat gaat al
zou het echt mogelijk zijn om hier termiek mee te pakken?? het lijkt me nogal onwaarschijnlijk maarkom, ik heb hem eigenlijk toch gebouwd voor bij weinig wind op de helling ;)

grtz

Back