off-road 1:10 kopen nieuw

Jij gebruikt waarsxhijnlijk niet die 28t pinion voor 60km of wel? :)

Maar met die wensen en een budget van 200, zal ik gewoon eentje op marktplaats kopen. Dan kan je vaak wel een brushless A-merk autotje vinden. Misschien kan je zelfs een 4wd vinden voor die prijs.

Vertanding is momenteel 23/86. Met de 28 lag het rond de 70-75 en op 3s heb ik hem nog niet juist kunnen meten.
Heeft tijdens de speedrun een crash gehad :D wacht nu op een nieuwe esc, auto zelf heeft niets :D

Staat tenminste op de dood xD

Op de doos? Dan waarschijnlijk zoiets van "speeds up to 60 km/h!!!" Let dan vooral op dat "up to" want dat betekent het maximaal haalbare, en zoals anderen aangeven, alleen te bereiken met dermate groot pinion dat je motor snel het loodje legt. Een tip, let niet op op de doos aangegeven snelheden, is bijna altijd overdreven, of alleen haalbaar met dermate groot pinion dat je acceleratie slecht is, en je motor snel te heet wordt. Er zijn uitzonderingen, merken die wel een eerlijke snelheid aangeven over de auto, zo uit de doos, met standaard meegeleverde accu, maar dat komt niet vaak voor.

Dat zal best kunnen, misschien handiger om dat dan gelijk te zeggen, of "ik denk dat hij wel 60 gaat", dan hou je een slag om de arm, en voorkom je teleurstellingen bij anderen.

Het is niet handig om klakkeloos over te nemen wat er op de doos staat. Iemand anders leest zo'n bericht, en denkt "die heeft die auto, en zegt dat hij 60 gaat, dan zal het wel kloppen." Komt thuis, plakt zijn GSM op de auto, en merkt dat de top net iets boven de helft van de opgegeven, en door jou bevestigde snelheid ligt.

Rond de 40 is hard zat, tenminste waar ik rij met elektro.

Met de nitro rond de 60 is hard zat.

En de bigscale ging 77. Veul te hard voor mij.

Je kunt het uiterste er wel uit willen halen, maar er is ook sneller iets stuk.

60 is voor mij wel een goeie snelheid voor een offroad auto. Ligt natuurlijk aan waar je rijdt en wat voor auto je hebt. Persoonlijk had ik al mijn autos ong gegeared op 60km.
Dus revo, savage, baja en slash. Alleen ik merk wel door meer bodem speling en langere veerweg bij de savage en baja, dat ze makkelijker met 60km over wat ruigere terein kan rijden dan de revo of slash.

We dwalen wellicht wat af door de focus op snelheid, maar die 60 km/u, heb je ook in terrein gemeten dat je die snelheid daar haalt? Of is de top gemeten op de vlakke weg? Over het algemeen haal je in terrein een stukje lagere topsnelheid dan op de vlakke weg. Zelfs een klinkerweg kan al een paar km/u lagere topsnelheid geven, en in terrein heb je meer met slip van de wielen te maken, en soms even contact verliezen met de ondergrond, wat ook afremmend werkt.

We dwalen wellicht wat af door de focus op snelheid, maar die 60 km/u, heb je ook in terrein gemeten dat je die snelheid daar haalt? Of is de top gemeten op de vlakke weg? Over het algemeen haal je in terrein een stukje lagere topsnelheid dan op de vlakke weg. Zelfs een klinkerweg kan al een paar km/u lagere topsnelheid geven, en in terrein heb je meer met slip van de wielen te maken, en soms even contact verliezen met de ondergrond, wat ook afremmend werkt.

60km is op grasveld gemeten. Op asfalt is het rond de 70km.

durango levert een complete brussless 2wd met kogellagers zender regelaar en motor voor net onder de 200 euro, bovendien zijn onderdelen door heel makkelijk te koop. zelfs veel per postorder. bovendien een auto die snel genoeg is en wel tegen een stootje kan, is tenslotte ook een wedtrsijd wagen en geen speelgoed

wat een gejengel over " snelheid" ik rij al meer dan 35 jaar RC en ben er zo langzamerhand wel achter dat snelheid helemaal niets zegt, netjes je ronde kunnen rijden is veel belangrijker.
nog een voorbeeld, de gemiddelde snelheid tijdens een wereldkampioenschaps race in engeland was zo ongeveer 34 kilometer per uur. en je kunt van die mannen veel zeggen maar niet dat ze stilstaan. stop nu maar eens met pochen over je topsnelheid en leer eerst maar eens fatsoenlijk sturen.

Hallo

Ik ben ook al een tijdje aan het zoeken naar een rc auto.
Graag een van traxxas en ik zou er mee in het gras,zand,moder of ook gewoon op de weg mee rijden en ook wat snelheid halen de prijs maakt niet uit maar niet te overdreven.
Wat zouden jullie aanraden ?

Mvg

Voor dat all round gebruik zou ik kijken naar een truggy, dus de rustler. Is dan geen monstertruck maar staat wel hoger op de poten dan een buggy dus kan zowel offroad redelijk aan en ook asfalt of parkings. Gewoon straatbanden eronder en knallen. Heb er zelf eentje staan, nog geen moment spijt van gehad.Alleen niet echt de tijd meer om met al mijn auto's te rijden.Is op zich een zeer stevige wagen.

Hallo

Ik ben ook al een tijdje aan het zoeken naar een rc auto.
Graag een van traxxas en ik zou er mee in het gras,zand,moder of ook gewoon op de weg mee rijden en ook wat snelheid halen de prijs maakt niet uit maar niet te overdreven.
Wat zouden jullie aanraden ?

Mvg

Wat is niet te overdreven voor jou?
Als je op prijs let, dan moet je geen traxxas kopen. Die zijn in het algemeen wat duurder dan andere merken.
Kijk es naar thunder tiger, losi of die afgeprijsde hpi. Die geven een veel betere prijs kwaliteit verhouding dan wat traxxas biedt.
Onderdelen van traxxas zijn wel makkelijkst verkrijgbaar in Nederland, maar als je niet erg vind om op internet je onderdelen te bestellen, dan ben je 3x goedkoper uit.

Merken die ik opnoemen, bieden allemaal en brushless offroad trucks aan vanaf 400 euro. Dan heb je een offroad auto die standaard ong 60-70 gaat. Voor een auto rond die snelheid van traxxas ben je toch 100-200 meer kwijt.

Die heb je tegewoordig wel de nieuwe telluride en stampede 4*4 brushed

Laatst bewerkt door een moderator:
Die heb je tegewoordig wel de nieuwe telluride en stampede 4*4 brushed

Ja das brushed. Voor die prijs kan je dus een thunder tiger brushless kopen. Die gaan toch een stuk harder en, naar men horen zeggen, robuster.

Je moet een 1/8 met 1/8 vergelijken. Dus vergelijk de emaxx en erevo met een mt4 g3.
Of een losi ten sct met een slash 4x4.
Dan zie je dat je veel minder krijgt bij traxxas voor een veel hogere prijs.

Laatst bewerkt door een moderator:
Grappig dat ik niemand wat over de team Associated 2wd rtr's heb horen zeggen, want het mooie aan deze wagens zijn dat ze gebaseerd zijn op wedstrijd modellen, dus goede kwaliteit onderdelen(naar mijn mening) en er overal meer dan genoeg onderdelen te verkrijgen zijn.

Prijzen vallen daarnaast ook reuze mee, 4 jaar terug heb ik mn brushless T4.1 voor 230-250 euro gekocht en hij rijdt nog steeds goed!

Back