Off-Road baantje Alkmaar

Hallo,

vanwege het gebrek aan mogelijkheden in de regio, hebben een maatje en ik een off-road baantje gestart in Alkmaar.
We hebben niet echt officieel toestemming, er zijn verder ook geen facaliteiten, maar we vallen er niemand lastig mee, en het is erg leuk.

We rijden met de Traxxas Slash, stock, en we proberen er wat leuks van te maken.
Wil je ook rijden? Ga er gewoon heen. Het is in de zuid/oostelijke hoek van de Boekelermeer, langs een doorgaande asfaltweg.

Als je gek bent van auto's en motoren is het een leuke plek om te zijn, aangezien vele enthousiasten hun testrondjes maken op de asfaltwegen in de buurt, en ze trekken hem soms goed open.

Het parcourtje krijgt langzaamaan vorm, het spitten is lastig want het terrein bestaat uit een mulle toplaag met plaggen en klei er onder. Wil je zelf ook een jump spitten? Ga je gang, graag zelfs!

Wil je met ons mee racen? Stuur me een e-mail, dan nodig ik je uit voor de Google Slash Calendar. Wij hebben kanaal 1 en 5.

Veel plezier, misschien tot ziens.

Hey,

Ik zal samen met een maatje eens komen kijken.
We rijden allebei een Savage.
Ik rijd de 4.6 versie en me maat de 4.1

Kan je een straat nam geven zodat we via de tom tom kunnen komen ?

Mvg

Stephan

Laatst bewerkt door een moderator:
erg leuk jongens dat jullie dat initiatief zijn gestart....wat ook heeellll leuk is dat er in juni een Pro Slash en een Stock Slash wedstrijd worden georganiseerd. De Stock Slash is er speciaal voor om beginnende Slash rijders een wedstrijdgevoel te geven...dus train ze en hou oa deze site in de gaten...

groeten:)

Ik vind het echt helemaal super dat jullie zelf aan baan aan het maken zijn. Hoop echter wel dat er n.a.v. deze oproep geen overlast gaat ontstaan....Als er bv. veel nitro rijders komen rijden, is dit helaas al snel een feit. Misschien toch een "off the record" babbel hebben met iemand van de gemeente die weet hoe de regelgeving in elkaar steekt t.a.v. jullie mooie initiatief???

Met een beetje netwerken valt veel te bereiken;)

Succes hiermee!!

Rinaldo

PS. ERBI heeft met zijn suggestie een mooi iets naar voren. Kom ook eens naar een officieele baan. Slashjes zat!

Laatst bewerkt:
Hallo,

het baantje ligt aan de Fluorietweg in Alkmaar.
Verwacht er (nog maar) niet te veel van hoor, er ligt nu alleen nog maar een uitlijning.
Je bent natuurlijk welkom met de Savage, maar dan hoop ik dat je wel goed kunt sturen, want het parourtje is op de Slash gemaakt, dus hier en daar een beetje krap en smal.

We zien de sporen wel! Morgen avond zijn we er weer.

Ik heb inderdaad getwijfeld over het bekend maken. Maar overlast komt er toch wel (niet van ons). Gelukkig staan er geen faciliteiten die ze kunnen slopen. En op een dag, volgende week of over twee jaar, gaat er toch gebouwd worden.
Als ik de beheerder zou zijn van een officieel parcourtje zou ik 's nachts niet kunnen slapen uit zorgen voor vandalen. Nu heb ik dat niet, laat ze maar.

ik heb even gekeken net op maps.
tis toch al gauw een uurtje rijden bij mij vandaan.

jammer dat er niet iets is wat dichterbij is voor mij en mijn slash..

zijn jullie er zondag ook?

Hallo Murky,

wat mij betreft zijn we er zondag wel, maar als je helemaal uit Alphen aan de Rijn komt... tja, ik weet niet of het dan de moeite is.

Zodra het parcours echt af is zal ik het hier wel melden. Wat mij betreft spreken we dan een keer af?

Het mag trouwens wel eens een keer gaan regenen...

baan rijden

Hallo allen en met name Murky,

Leuk dat er weer een extra baan bij lijkt te gaan komen.
Voor Murky, heb je wel eens overwogen om bij MVB racing te komen kijken?
Dat is voor jou dichterbij denk ik.

www.mvbracing.nl

Groeten

Hans

Hallo allen en met name Murky,

Leuk dat er weer een extra baan bij lijkt te gaan komen.
Voor Murky, heb je wel eens overwogen om bij MVB racing te komen kijken?
Dat is voor jou dichterbij denk ik.

www.mvbracing.nl

Groeten

Hans

dat heb ik zeer zeker overwogen
ga ik ook doen, binnenkort
ik kan weer rijden : heb mijn nieuwe titan 12T motor binnen sinds vandaag, en mijn brushless setje is ook vandaag of morgen binnen.

dit weekend ben ik nog druk met een nieuwe straat leggen in mijn eigen tuin..

ik heb al van meerdere personen gehoord dat het daar erg goed toeven/rijden is..

Hey

Ik woon redelijk dicht in de buurt. Over een klein tijdje ga ik een rustler halen dus kan wel ff kijken of ik een keer daarheen kan komen

Zojuist het onvermijdelijke confronteringsgesprek gehad met een gemeente ambtenaar die kwam kijken, terwijl we met de onwijs gave brute kuipbocht bezig waren.
We hebben afgesproken dat we het oppervlak niet veel verder meer zouden omspitten. We mogen in principe wel gewoon rijden, hij vond het wel grappig.

Dus kom eens kijken en doe je ding. Verwacht geen BMX baan, maar wel een echte off-road dirt baan.

haha leuk! als ik me rustler heb kom ik kijken goed?? woon in medemblik dus half uurtje rijden.. :razz:

haha leuk! als ik me rustler heb kom ik kijken goed?? woon in medemblik dus half uurtje rijden.. :razz:

Dan weet ik nog wel een leuk parcourtje voor je. De voormalige BMX baan in Bovenkaspel. Je ziet hem liggen als je van Enkhuizen naar Hoorn toe rijdt (aan de rechterkant). Nitro is uit den boze, het ligt tegen een woonwijk aan :(.

Voor de jongens uit Alkmaar; Succes met het bouwen en have fun. Ik kom zeker een keertje kijken. Misschien is het iets voor de gemeente Alkmaar om een RC complex (off-en onroad) te realiseren. Alkmaar ligt lekker centraal in N-Holland noord:D. Volgens mij is er bij de wielerbaan nog ruimte... Nogmaals succes!

Halewijn

Dat zou kunnen Halewijn, ik ben een goede kennis van de beheerder van het MTB-baantje rond het Wielerpaleis, ik fiets daar zelf ook regelmatig. Daarnaast ligt volgens mij ook nog een heel stuk ongebruikte grond.

Foto komt er aan.

post eens een plaatje van de baan.. als je dan wilt , ik ben wel nieuwsgierig..

Ik ook...vind het nog steeds een leuk initiatief!
De baan van de MVB is echter dichterbij voor jouw..als ik me niet vergis. Ik probeer er as zondag weer te zijn. Laat maar weten als je mee wilt..

Ik ook...vind het nog steeds een leuk initiatief!
De baan van de MVB is echter dichterbij voor jouw..als ik me niet vergis. Ik probeer er as zondag weer te zijn. Laat maar weten als je mee wilt..

ik had je al een pb gestuurd..
geef maar een seintje dan kunnen we wat afspreken

Overzicht van de plek

3484385766_62f14e8bef.jpg

Laatst bewerkt:
Back