off road circuit LIMBURG

Discussie in 'Meeting's' gestart door safffier, 8 mrt 2013.

  1. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Ik denk dat zolang nitro niet overheerst er geen probleem ís!!!
    laten we afspreken recht tegen over het kampje links daarvan licht het stuk!!
    De straat naam weet ik even niet.... Maar het ís na de rotonde net voor de brug links en dan onderaan de berg rechts na 100meter ongeveer ben je der links van je!!
     
  2. roger01

    roger01

    Lid geworden:
    15 aug 2009
    Berichten:
    252
    Locatie:
    geleen
    Het ligt op de Paalweg in Urmond.

    Roger
     
  3. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Dat klopt idd!!! Was het effe vergeten!!!!! Paalweg urmond
     
  4. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Heb al wat graszaad geregeld kan ik miss al direct een stukje strak gras planten;-)
     
  5. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Vandaag eens opgebeld naar een kunst/gras blaba handelaar als deze niet zou een sponsering zou zien zitten... Al was 't tweedehands matten...!!! Nee dan zou hij reclame willen maken en de baan zou geregistreerd moeten zijn enz!! Volgens hem zouden er wel andere zijn die dit zouden doen!! Opzoek dus miss kunnen we er iets mee!!
     
  6. josp

    josp

    Lid geworden:
    27 aug 2012
    Berichten:
    17
    Ik ben er wezen kijken,maar het lijkt dat de baan niet meer in gebruik is!
    zijn ze verhuist of opgeheven?

    groet

    jos
     
  7. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Das een goeie vraag ben er nog nooit persoonlijk geweest wel via internet filmpjes gezien ma die vielen me direct al tegen!! Zulke banen maakte ik toen ik 10 was voor de crosse fiets!!!!
     
  8. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Deze week samen gekomen met mede modelbouwlid!!! En de mogelijkheden bekeken wat er zou kunnen gedaan worden!!! Ís in elk geval nog veel werk en vrijwilligers gezocht die connecties hebben in de grond verwerkingsprocesen!!! Vraag eens rond en kom met de grootste graafmachine af!!!!!!het stuk grond ís 40meter lang ,6meter breed en er zou gebruik van 3meter breed verhard gebruikt kunnen worden!!!
     
  9. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Ik bewonder je enthousiasme, en wens je veel succes met dit project. Maar is het dan nodig om het elke zin uit te schreeuwen, gezien de minimaal 2 tot soms wel 6 uitroeptekens waar je elke zin mee schijnt te moeten eindigen?

    Net als het typen in hoofdletters komt dat op een forum over als schreeuwen, en dat leest niet prettig. Zoveel !!!! hebben meestal alleen nut als je iemand wil waarschuwen voor een ernstige fout, zoals het kortsluiten van een lipo. ;)
     
  10. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Bedankt meester NL schrijven zal der rekening mee houden.
     
  11. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Als ik graag mensen wil "bemeesteren" hier dan moet ik mijn baan opzeggen, dan heb ik niet genoeg aan de tijd die ik nu op het forum zit. Dus voor de titel "meester" kom ik niet in aanmerking, denk ik. Maar bedenk, je hebt er zelf ook gewoon baat bij als je wat minder strooit met de uitroeptekens. Als je elk bericht min of meer schreeuwt, dan valt het niet op wanneer je echt wat wil benadrukken of ergens nog enthousiaster over bent. ;)

    En het verhoogt misschien ook nog de kans dat anderen zich bij je aansluiten om te helpen.
     
  12. Dudderie

    Dudderie Guest

    OK, tot zover de lessen nederlands ;)

    Ik ben inderdaad gaan kijken in Urmond. Het is een braakliggend terrein dat voor 1/16 een erg leuke baan kan opleveren maar voor 1/10 wat krapjes wordt. Groter is eigenlijk niet te doen. Denk aan de ruimte die MBS heeft achter hun winkel maar dan ongeveer maar 2/3 zo diep/breed. De lengte is echter groter dan bij MBS.

    Met genoeg mensen is het wel te doen hier een kleine offroad baan aan te leggen , maar het is wel een flinke klus
     
  13. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Ik ben geboren voor flinke klussen ma alleen kan ik niks verwezenlijken als je de kennis en bijkomstige materialen enz niet weet uit te halen. Daarom wie dat wel kent of iemand kent en maakt daar gezamenlijk gebruik van kan kun je bergen je verzetten! Meja de grond ís der mogelijkheden beperkt vanwege de breedte maar de optie en motivatie zijn der.
     
  14. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Volg de ontwikkelingen met veel belangstelling :)

    Wij rijden met een redelijke groep samen, voornamelijk kids met een slash (5 stuks), eentje met een mini revo en drie volwassennen met 2 Revo's en zelf met een Vorza. Altijd op zoek naar een leuke plek om te bashen, aan gezien een circuit er niet echt is. MBS komen we af en toe. Moet het eens in de groep gooien, maar denk dat we best 'wat' willen meehelpen als je handjes nodig hebt op een dag ofzo.
     
  15. Greggy666

    Greggy666

    Lid geworden:
    10 mrt 2011
    Berichten:
    63
    Tip: nog een mooie offroad plek om te rijden

    Hallo,

    Wil toch even inhaken op dit topic met nog een mooie locatie om te rijden met je offroad RC....kom zelf uit Brunssum en weet hoe weinig goede plekken er zijn om te rijden.

    Ik ga regelmatig in de zandgroeve in Landgraaf (NL) (niet ver van de oude Skydevils baan in Brunssum) bashen met mijn E-Maxx. Is echt super daar en gemakkelijk te bereiken. Je hebt alle ruimte, flinke hoogteverschillen, zand ,modder. stenen noem maar op. Parkeer op het einde van de Vogelzankweg, stukje lopen en je loopt er zo naar binnen.

    Wie weet kom ik nog eens iemand tegen (zou leuk zijn), tot nu toe heb ik volgens mij het rijk alleen....buiten wat cross- en trialmotoren... :wink:

    Succes verder met de baan in Urmond...hoewel het al weer een maandje stil is in dit topic....hoop dat het wel doorgezet gaat worden...

    Gr
     
  16. Dudderie

    Dudderie Guest

    Belangstellenden en andere mensen ;)

    Ik ben op het forum van skydevils eens gaan polsen hoe de vlag erbij hangt en het blijkt dat er een prachtige lap grond in Brunsum ligt waar momenteel nog slechts 3 mensen over waken in de vorm van een nagenoeg opgeheven vereniging Sky-Devils.

    Gezien de animo in deze thread en het enthousiasme voor een baan in limburg wil ik voorzichtig polsen of we de handen op elkaar kunnen krijgen om hier nieuw leven in te blazen. Letterlijk is de vereniging door de huidige voorzitter in de etalage gezet omdat hij er zo langzaamerhand genoeg van heeft voor alle kosten op te draaien.

    Dat betekent concreet dat hier een kans ligt om datgene op te richten dat met de juiste instelling van de leden datgene kan worden wat we zo missen in Limburg: Een duidelijke RC vereniging met bijbehorende baan en voorzieningen.

    Hier is veel meer voor nodig dan alleen grond en geld, ook mensen zijn er nodig die betrokken willen zijn bij deze vereniging, mee willen werken aan de realisering en het onderhoud van de baan, sponsoren willen werven om de lidmaatschapskosten te drukken, een website willen onderhouden van de vereniging zodat we gevonden worden op het web en contacten onderhouden met andere verenigingen zodat we kunnen leren van hun fouten etc.

    Mijn idee is om de grond die er ligt te bekijken, de staat van de baan te inventariseren en nieuwe plannen voor het gebied te gaan maken.
    Volgens mij is er behoefte om een competetitieve 1/8 - 1/10 baan aan te leggen met een uitdagende oefenbaan ernaast voor mensen die niet voor competitie rijden.

    Wat ook erg gemist wordt in limburg, is een goede 1/8 - 1/10 onroad baan.
    Hoe die in dat gebied zou moeten komen is mij nog even niet helemaal helder, en ook van de bestemmingsplannen voor dit gebied weet ik niets. Hier moet ook eens goed met de gemeente over worden overlegd. Misschien met de juiste sponsoring, subsidie en contacten bij de juiste bedrijven is het niet onmogelijk iets dergelijks te realiseren?

    Ik realiseer me hoe dit klinkt en ik beloof ook niet dat alles wat ik benoem waar gemaakt kan worden. Alles staat of valt met de betrokkenheid van genoeg mensen met de juiste instelling. Geen achteroverleunende leden die verwachten dat alles voor hun geregeld gaat worden, maar echte doeners die bereid zijn hun vrije tijd op te offeren om dit van de grond te krijgen.

    Mijn vraag is dus:

    Wie woont er in Limburg, mist net als ik een goede vereniging en baan in onze mooie provincie en wil de kans grijpen om van het gebied in brunssum weer een goede baan en vereniging te maken?
     
  17. Etinogard

    Etinogard

    Lid geworden:
    27 mei 2012
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Blerick-Limburg-Nederland
    Ook ik mis een leuke baan, alleen val ik mogelijk helaas buiten de boot omdat ik 1/6 rij en binnenkort geen 1/10 meer heb.

    Ook is de vraag, mogen er brandstofwagens rijden met evt. milieu gebeuren of mensen die dan kunnen klagen?
     
  18. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Als lid zeker wel interesse en breng een paar extra leden mee.. Maar niet als actief bestuurslid ofzo. Niet bang om af en toe eens de handen uit de mouwen te steken als er wat moet gebeuren.

    On road geef ik je heel weinig kans, Limac (bestaan die nog ?) heeft dit jaren geprobeerd.
    Daarbij zijn er relatief vlakbij al een paar banen. Geilenkirchen, Luik, Houthalen en Genk..

    Al zou ik het persoonlijk fantastisch vinden om dichtbij een mooie on road baan te hebben.
     
  19. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    MRG Genk is toch niet zo ver weg als je een onroad baan in de buurt zoekt?
     
  20. Dudderie

    Dudderie Guest

    Dat is waar. Het zwaarte punt zal, zeker in het begin, uit lauter praktische overwegingen op offroad liggen. Momenteel is er een 1/6 benzine baan maar de animo daarvoor is blijkbaar erg klein gezien het aantal actieve leden.
    Ik sluit niet uit dat er ook groter dan 1/8 gereden kan worden maar dat zal dan uit de animo moeten blijken.

    Sterker nog, het is niet aan mij iets te bepalen in welke richting dan ook. Ik geef alleen wat mogelijkheden aan. Alle ideeen zijn momenteel welkom en bespreekbaar.
     

Deel Deze Pagina