Officieel F5B timing systeem

GJ,

Ik zag je was hard onderweg om die timing doosjes in elkaar te zetten. Heel goed, heel goed!!!

[post28]

Dus ik dacht ik post even een draadje zodat we het terug kunnen vinden mocht dat ooit voor iemand nodig zijn.

En daarbij kwam ik op het idee om misschien voor een oefendag het volgende systeem van de Amerikanen te kopieren.

Attachment browser: DSCF8121.JPG - RC Groups

Je hebt dan maar 1 timing box nodig en iedereen gooit zijn ontvanger er aan. Even je naam er op en klaar.

Hier in Engeland staan ze vaak elke keer 15 minuten hun ontvanger aan te sluiten en dat schiet niet op als je probeert te oefenen en liever vaker wilt vliegen.

Jos

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou niet weten wat het voordeel van dit amerikaanse systeem is.
Ik heb 2 boxjes, het instellen van de ontvanger op het boxje is binnen 20 seconden gedaan.
Even de puls eindtijden inlezen en klaar.
Ik ga er trouwens nog een boxje bij bouwen, dan kunnen er 3 vliegers tegelijk vliegen.

Ik ben nu bezig om rak B draadloos te kunnen bedienen, hoeven we ook geen 150 meter snoer meer uit te rollen.
En ik ben ook nog op zoek naar een score display, dus waar je de tijd en het aantal rakken kan zien.
Ze zijn nogal prijzig, een electro mechanisch bordje is al gauw 1000 euro.
Heb al contact met de duitsers, misschien mogen we het lenen als we een wedstrijdje hebben.
Anders moet ik zelf wat ontwikkelen, eventueel met mega leds.

GJ

GJ,

Ga nou niet over de top. ;) Voor het WK of zelfs slechts een EK in Nederland gevlogen wordt duurt het nog wel eventjes. En zelfs dan kunnen we best wat lenen van de Duitsers.

Zoals ik al zij, hier gaat er tussen elke vlucht zo 15 minuten verloren omdat mensen staan te kutten met die timing box. De volgorde van het aan zetten, knopjes drukken en zender motor signaal benienen is kennelijk te veel gevraagd. En dan heb je nog dat niet iedereen het zelfde kanaal gebruikt voor de motor enzovoorts.

Je kan op die manier strak achter elkaar door vliegen zonder pauze. Lekker 10-15 vluchtjes op een dag doen. Doe je dat een paar keer dan heb je al een jaar F5B ervaring omdat we hier elke keer maar 4 keer vliegen!!!

Het is maar een idee, gewoon een observatie uit de praktijk.

Jos

Jos,

Tijdens de F5B in Belgie ging dat instellen van de timingbox toch mooi vlot dacht ik zo.
In minder dan een minuut was dat ingesteld bij iedere vlieger.

Groet,
Gerben

Ja, of ze hebben een ander systeem dan de duitsers en ik hebben...
Ik zet de 2e ontvanger erop, dan op een knopje drukken, wachten op piepje, nog een keer op een knopje drukken en dan is de boel ingesteld.
De eindpunten van de gasstand moeten gewoon ingelezen worden, dat is het enige.
Net als dat je een regelaar calibreert, zelfde idee.

Ik ben weer even een paar daagjes weg...
Bij deze meld ik me ook even af bij het bestuur van de ACK.

GJ

Back