offroad buggy

Hey allemaal!!

Hier is weer zo'n iemand die wilt weten wat hij moet kopen ;)

oke, zonder gekheid, ik ben een beginner in deze hobby en ben sinds
een maandje de trotse bezitter van mijn eerste electro rc wagen!!
een tt-01E, leuke beginners auto voor een leuke prijs waar ik lekker aan kan prutsen en ervaring mee op kan doen, ben er heel blij mee!

alleen zo verslavend als het allemaal is, lijkt het me tock ook wel heel leuk om er een offroad modelletje bij te nemen!! nu heb ik al aardig wat tijd zitten zoeken maar ik zie de bomen door het bos niet meer en vraag ik wat hulp van jullie!! :)

wat wil ik:
een offroad wagentje om gewoon op zondagmiddag als ik samen met mijn vrouwtje de hond uit ga laten wat te kunnen crossen en bashen, en misschien als ik in een fanatieke bui ben een eigen parcoursje uitzet om daar wat rondjes te maken.
belangrijk daarbij zijn dat het net als mijn tt-01 een beginners model is en ik er max. zonder accu's enzo 300 aan uit wil geven, maar minder mag natuurlijk ook!! :p
ook wil ik electro zodat er geen mensen of dieren op de vlucht hoeven voor het lawaai. schaal tot 1:10 maar kleiner mag ook.
mijn voorkeur gaat wel voor 100% uit naar een buggy.

wat heb ik zelf al gevonden wat mij aansprak:
- HPI brama 10b: ziet er goed uit, maar kan er weinig meningen over vinden...
- Tamiya DF02 en DF03: waarbij denk ik de DF03 een nieuwer verbeterd model is? met welke hebben jullie betere ervaringen?
- Ansmann smacker: ??

wat vinden jullie van deze modellen en zijn er nog leuke modellen, misschien ook een maatje kleiner, die ik over het hoofd zie??

graag hoor ik het van jullie!!

groetjes bob

Brama: leuk, maar je krijgt er weer wat dingen bij (die altijd bij een RTR set zitten) die je al hebt, zoals de zender. Ik zou dan voor een kit gaan, zoals de Cyber 10b, wel wat duurder, maar uit de UK nog altijd heel goed onder jouw limiet van €300, dus heb je nog wat over voor de andere benodigdheden.

De DF-03 is ook een kit, idd de opvolger van de DF-02, en heb je dus ook nog dingen bij nodig om hem rijklaar te maken (zelfde als bij de Cyber). DF-02 vind je als kit en als RTR.

De Smacker is me redelijk onbekend. Wel een goedkoop dingetje, maar minder makkelijk wisselstukken als van HPI of Tamiya.

Hallo,

mijn broer heeft deze:

Kyosho Lazer ZX-5 4WD Buggy Readyset (Red/Grey)

En die bevalt heel goed; is standaard al snel en neemt het terrein soepel op. Wint het zowiezo van al de grotere 2wd auto's.
Voor die auto moet je wel een baantje hebben, omdat hij te klein is om zomaar wat mee te rossen in de bossen.
Daar kom ik op mijn volgende punt: je zegt misschien een baantje te gaan maken. Dat moet je zeker doen. Veel mensen rijden maar wat heen en weer, en maken daar zelfs filmpjes van die net zo saai zijn als het rijden zelf.
Op een baantje kan je tenminste echt je rijtechniek verbeteren op een leuke manier. Met meer mensen wordt het pas echt leuk. Op een baantje heb je ook geen frontale botsingen ;).
Met wat corner markers (van die gekleurde frisbees) heb je al snel een baantje. Wil je meer; spit dan wat jumps, kuipbochten en gebruik touwen.

Accu's en laders koop je bij Hobby City (zie forum). Dan ben je helemaal compleet, voor onder de 300 euro.

persoonlijk denk ik dat je op zoek bent naar een traxxas (kies maar wat je leuk vindt) of een HPI (firestorm ofzo). vwalla... kort maar krachtig :)

of waarom geen Tamiya Levant.
Jammer genoeg in B en NL weliswaar enkel te koop voor een prijs boven de € 300 maar plezier gegarandeerd

Of idd een HPI Firestorm Flux
.. dan heb je héél leuk funmateriaal ... maar waar je eventueel ook wel eens mee op een wedstrijd kan gaan deelnemen als je daar zin in hebt.

(mijn kids (3 en 6) rijden zelf ook met een Firestorm FLux :) )

zo bedankt hoor!

die kyosho lazer, hpi cyber en traxxas bandit waren allemaal modellen die ik nog niet eerder had gezien!
Top!
Die tamiya levant is volgens mij niet in een buggy model te krijgen
waardoor deze afvalt.

mochten er nog andere interessante modellen zijn die het waard zijn te overwegen, misschien nog een maatje kleiner dan 1:10, laat het me weten!!

groetjes bob

Als ik het zo hoor dat je ermee wilt bashen en ermee wilt rijden tijdens de hond uitlaten raad ik je dringend aan zeker niet kleiner dan 1:10 te kiezen. Je zou ook eens kunnen kijken naar een Associated B4, wat ik er zo van gezien heb is dat dit een prima auto is die ontzettend veel aan kan en waar je ook leuke jumps mee kunt maken.

Of zoals iemand hierboven al zei: Traxxas Bandit VXL. Deze zou je uit Amerika kunnen halen waardoor je onder de 300 zal uitkomen, dan kun je nog een paar leuke NiMh packs kopen of misschien zelfs LiPo's.

Veel succes met je keuze! :)

Ter toevoeging aan Byte, van Traxxas zijn de spullen goed te krijgen. Je hoeft niet persé een auto uit amerika te laten komen, al kan dit wel een stuk goedkoper uitvallen. Adviesprijs voor een VXL is in nederland geloof ik tussen de 340 en 360 euro. In het buitenland kun je inderdaad misschien nog wel onder de 300 komen. Maar dan moet je wel hopen dat je geen inklaringskosten krijgt. En het kan wat langer op zich laten wachten.

Ook, rijden ze in amerika met 75Mhz, wat in nederland verboden is. De zender heb je dan dus (meestal) niets aan.

Ter toevoeging aan Byte, van Traxxas zijn de spullen goed te krijgen. Je hoeft niet persé een auto uit amerika te laten komen, al kan dit wel een stuk goedkoper uitvallen. Adviesprijs voor een VXL is in nederland geloof ik tussen de 340 en 360 euro. In het buitenland kun je inderdaad misschien nog wel onder de 300 komen. Maar dan moet je wel hopen dat je geen inklaringskosten krijgt. En het kan wat langer op zich laten wachten.

Ook, rijden ze in amerika met 75Mhz, wat in nederland verboden is. De zender heb je dan dus (meestal) niets aan.

Bovenstaande klopt precies! Ik moet er wel nog iets aan toevoegen, namelijk; je kan soms kiezen welke MHz je erbij wilt hebben.
En 75MHz werkt hier in NL prima, daar hoef je je geen zorgen over te maken :mrgreen::p (Ja, ik gebruik o.a. een 75MHz zender voor degene die hem niet snappen...)

Ik weet niet waar jij de hond uitlaat maar enige 'ground clearance' dus de rijhoogte van de wagen lijkt me wel handig. Een buggy zal relatief snel vast komen te zitten tegenover bv een Rustler of Stampede. Wellicht iets om over na te denken.

De Traxxas Bandit is een hele leuke en zeer stevige waren met goede verkrijgbaarheid van onderdelen en upgrades. Zelf zou ik toch de voorkeur geven aan de VXL versie boven den XL-5. In mijn ogen zeker de moeite waard, al helemaal op de langere termijn.

...
waardoor deze afvalt.

...
:$ inderdaad, de Levant is (samen met de Firestorm Flux, Rustler, Stampede en nog andere voorgestelde wagens) een Truck en geen buggy.
truck = buggy maar met grotere body en banden en meestal wat groter dan een buggy.
Als het voor de lol en het betere bashwerk gaat is een truck soms wel te verkiezen boven een buggy hoor: steviger en meestal ook rustigere rijkwaliteiten (als het over erg ruig terrein gaat) ... vandaar dat ik (en nog anderen) deze wagens aanhaalden.
xcuus ;)

Laatst bewerkt:
zo bedankt hoor!

die kyosho lazer, hpi cyber en traxxas bandit waren allemaal modellen die ik nog niet eerder had gezien!
Top!
waardoor deze afvalt.

mochten er nog andere interessante modellen zijn die het waard zijn te overwegen, misschien nog een maatje kleiner dan 1:10, laat het me weten!!

groetjes bob

ik heb vorige week een traxxas bandit gekocht de rtr 35+ mph totaal 180 euro.
nu heb ik zelf een ezrun 9t 60a esc gekocht en erin gebouwd ik ben totaal klaar geweest voor 280 euro.
hij gaat lekker hard je kan er lekker mee bashen kortom een stevige auto en perfecte weg ligging en shocks. populiar merk en heel stevig het is een 2wd maar dat maakt de snelheid van mijn ezrun 9t allemaal weer goed ;)

een kleinere wage de e revo vxl 1/16 is ook wel geinig maar ik zou die persoonlijk niet nemen om er mee te gaan bashen een afrader dus.

ps je kan de bandit rtr 35 mph beter zelf brushless maken met een ezrun 9t 60a esc scheelt een hoop geld je hoeft niet eens je tandwielverhouding te vervangen :)
je moet de ezrun 9t 60a esc moet je wel dan in hong kong bestellen - ebay.
gaat je keuze naar de bandit dan post ik een linkje om hem brushless te maken ;)

Laatst bewerkt:
Bovenstaande klopt precies! Ik moet er wel nog iets aan toevoegen, namelijk; je kan soms kiezen welke MHz je erbij wilt hebben.
En 75MHz werkt hier in NL prima, daar hoef je je geen zorgen over te maken :mrgreen::p (Ja, ik gebruik o.a. een 75MHz zender voor degene die hem niet snappen...)
Zoek even op het forum. Het is al eens voorgekomen dat iemand een RTR wagen in de USA had gekocht met een 75MHZ zender. Deze werd tegengehouden bij de douane en vervolgens was hij zijn auto (en zijn geld) kwijt! 75MHz is namelijk niet toegestaan in Nederland (en volgens mij ook niet in Belgie)

Zoek even op het forum. Het is al eens voorgekomen dat iemand een RTR wagen in de USA had gekocht met een 75MHZ zender. Deze werd tegengehouden bij de douane en vervolgens was hij zijn auto (en zijn geld) kwijt! 75MHz is namelijk niet toegestaan in Nederland (en volgens mij ook niet in Belgie)

Dat zou best kunnen maar ik probeer er alleen mee te zeggen dat als je met 75MHz rijd je nooit storingen of dergelijke hebt...

Dat komt, omdat die frequentie wettelijk is gereserveerd voor een andere toepassing. Reken er maar op dat, mocht dit een frequentie zijn die bijvoorbeeld voor communicatie wordt gebruikt en jij stoort daarop, dat het snel over is met de pret.

Dat komt, omdat die frequentie wettelijk is gereserveerd voor een andere toepassing. Reken er maar op dat, mocht dit een frequentie zijn die bijvoorbeeld voor communicatie wordt gebruikt en jij stoort daarop, dat het snel over is met de pret.

Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan uitvogelen dan :p

Traxxas komt tegenwoordig veel met de 27mhz versie, dus die is ook legaal in NL.
Theoretisch, zou het weglaten van het zender Xtal, genoeg moeten zijn om het door te laten gaan door de douane.... Je kan er immers niet mee zenden....

Maar goed bind de kat niet op het spek, en kies voor safe, of de 27mhz, of de spectrum bij Traxxas

Back