offroad buggy

nogmaals bedankt voor alle reacties!!:p

ik heb nog flink wat opgezocht over de modelletjes en heb nu een aantal modellen waar ik uit ga kiezen. ik heb er een indeling van gemaakt:
- HPI brama
- Tamiya DF-02 / DF-03
- Tamiya DT-02
- Tamiya DB-01
- Kyosho lazer zx-5
- Traxxas bandit xl-5
- Ansmann master smacker

en hier dan kort samengevat van wat ik heb gevonden, geen feiten dus, maar gewoon hoe ik het heb opgevat! mocht het niet kloppen laat het me graag weten!!

- HPI brama en de tamiya DF-02: deze modellen zijn volgens mij ongeveer vergelijkbaar. de DF-02 is een aangepast TT-01 chassis en de brama is een aangepast E10 chassis. beide zijn het simpele beginnersmodellen waarbij de brama naar mijn idee wat beter uit de verf komt. leuk en simpel om lekker mee los te gaan.

- DF-03 staat hier qua kwaliteit net wat boven en heeft een betere vering, en kan wat beter de jumps aan. had gelezen dat een DF-02 nog niet over een stoeprandje heen kwam... :confused:

- DT-02 is volgens mij een verouderd model en doet nog voor spek en bonen mee... dus mocht nog iemand super ervaringen met deze auto hebben spreek dan nu of zwijg voor eeuwig!:D

- DB-01 is volgens mij een wat professioneler chassis en meer voor wedstrijden, verder is hij minder aantrekkelijk doordat deze het duurst uitvalt.

- Kyosho lazer zx-5 heeft me wel flink verrast en lijkt me wel wat, alleen hoor ik toch wat negatieve verhalen over blootliggende tandwieltjes en dat er zand en steentjes tussen komen waardoor hij flink gaat ratelen!!

- Traxxas bandit xl-5, geen negatief verhaal over kunnen vinden! dat zegt tocht wel iets. verder voldoet hij ook helemaal aan mijn eissen alleen vind ik het jammer dat de voorwielen smaller zijn... kan je er ook een extra setje achterbanden opzetten??

- en als laatste de ansmann master smacker, dit is de enige auto waar ik geen idee heb van wat je daar nu van mag verwachten en of je hem met deze modellen kan vergelijken?? hij ziet er wel tof uit! :)

zo heel verhaal.. ik zou graag wat ervaringen of antwoorden op de vragen krijgen die bij de specefieke modellen staan zodat ik mijn definitieve keus kan maken!

groetjes bob

- Traxxas bandit xl-5, geen negatief verhaal over kunnen vinden! dat zegt tocht wel iets. verder voldoet hij ook helemaal aan mijn eissen alleen vind ik het jammer dat de voorwielen smaller zijn... kan je er ook een extra setje achterbanden opzetten??

ik heb een traxxas bandit maar of de achterwielen ook voor kunnen weet ik niet kan het miss wel uitproberen gaaf idee maar die dunne bandjes voor zorgen ervoor dat je fijnloos kunt sturen met je digitale servo

effe totally off-topic maar RESPECT voor de manier hoe je vooraf je huiswerk maakt en info opzoekt, vergelijkt.
Het gebeurt al te vaak dat iemand op dit forum vraagt "wat is de beste" ... zonder zelf ook maar iets op te zoeken .

effe totally off-topic maar RESPECT voor de manier hoe je vooraf je huiswerk maakt en info opzoekt, vergelijkt.
Het gebeurt al te vaak dat iemand op dit forum vraagt "wat is de beste" ... zonder zelf ook maar iets op te zoeken .

Dat viel me ook al op.

Verder zou Ik absoluut voor de z-5 gaan. Het is de meeste volwassen buggy uit de groep, maar ik rijdt dan ook vooral op circuit.
Als je meer wil gaan bashen zou ik eerder wijken naar een truck.

Misschien even doorsparen voor een rustler vxl of firestorm flux?

En ook mij viel het op :p Ik hou van dit soort mensen en aan deze soort mensen geef ik ook héél graag adviesen, tips etc. (Had ik ook al gedaan dacht ik?) Meestal reageer ik niet als een persoon een topic maakt met één zin erin...

Dus nogmaals Bob; je bent een prima member, ik hoop dat er meer van jou soort zullen volgen :celebrate:

On-Topic: Ik zou voor de Bandit gaan, deze kun je later altijd nog upgraden naar een VXL als dat nodig is. Op de bandit zou je de voorbanden van de Rustler op kunnen doen, dus dan zijn ze een stuk breder.

Hey mannen!
bedankt voor de complimenten!!:p
vindt het ook erg leuk om allemaal op te zoeken en te lezen,
ook al snap ik er vaak niet alles van!!;)

ik ben weer een ronde verder in mijn beslissing en er zijn weer wat modellen afgevallen zoals de master smacker die naar ervaring niet zo goed omkan gaan met sterkere motortjes!

hier ga ik uit kiezen:
- tamiya DF-03
- HPI brama
- kyosho lazer zx-5
- traxxas bandit xl-5

Brama is het goedkoopst, DF-03 ziet er het bruutst uit, traxxas is waterdicht en de kyosho... tja ik weet het niet! hij wordt wel aangeraden door veel mensen maar als je tijdens het rijden telkens zand en steentjes tussen de tandwieltjes uit moet vissen, dat zie ik denk ik niet helemaal zitten!!
ik zag dat je voor de bandit ook nog verloopstukjes hebt zodat je er 1:8 banden op kan zetten!! :mrgreen: sweet!!

maar goed, een van deze wordt het dus! ervaringen zijn nog altijd welkom!!

nog een laatste vraag: met onnroad kan je body's van verschillende merken gewoon gebruiken, hoe zit dat met offroad? het lijkt mij dat je gebonden bent aan het model kap wat er standaard bij hoort!
Het lijkt me wel leuk om er nog een extra kap bij te nemen om zelf te spuiten namenlijk!

oke, alvast bedankt weer!

groetjes bob

Hou er wel rekening mee dat de bandit 2WD is, de andere die je noemt zijn 4WD. Als 2WD geen probleem is, kan je mss ook naar andere 2WD buggy's kijken (Losi, Associated, Kyosho).

De Lazer ZX-5 kan je tegenwoordig ook RTR met een brushless set krijgen, misschien ook iets interessants?

als je op circuit gaat rijden, zou ik kiezen tussen deze lijst:
2WD:
losi xxx-cr
x-factory x6 (gebaseerd op de team asso b4)
team asso b4
4WD:
losi xxx-4
team asso b44

beide oerdegelijk, zeeeeer goed op het circuit... ook voor bashen, maar competitie is natuurlijk iets anders als bashen :)
natuurlijk zijn deze niet rtr... maar wel immens fun en snel op circuit!
voor "meer bashproof" en controle kan je ook gaan voor de truck versie van deze modellen (xxx-t cr, team asso T4, x-factory x60, ...)

bobske voor de traxxas bandit kan je gewoon losse kappen krijge die je zelf kan spuiten ;).
van die wielen van 1:8 lijken mij ook wel sweet hehe xD.
ik heb gister avond weer zitten rijden met mijn traxxas bandit brushless met ezrun.
wat een kogel :)!

over tamiya tja als je daar hoge snelheid mee wil halen vliegen je de onderdelen waarschijnlijk om de oren ik was laatst in de modelbouwwinkel en hij keek mij met een scheef gezicht aan toen ik een ezrun 9t in mijn blazing star wou doen. uiteindelijk toch maar een bandit gekocht en die blijft lekker stabiel met hoge snelheden

Laatst bewerkt:
Hey mannen!
bedankt voor de complimenten!!:p
vindt het ook erg leuk om allemaal op te zoeken en te lezen,
ook al snap ik er vaak niet alles van!!;)

ik ben weer een ronde verder in mijn beslissing en er zijn weer wat modellen afgevallen zoals de master smacker die naar ervaring niet zo goed omkan gaan met sterkere motortjes!

hier ga ik uit kiezen:
- tamiya DF-03
- HPI brama
- kyosho lazer zx-5
- traxxas bandit xl-5

Brama is het goedkoopst, DF-03 ziet er het bruutst uit, traxxas is waterdicht en de kyosho... tja ik weet het niet! hij wordt wel aangeraden door veel mensen maar als je tijdens het rijden telkens zand en steentjes tussen de tandwieltjes uit moet vissen, dat zie ik denk ik niet helemaal zitten!!
ik zag dat je voor de bandit ook nog verloopstukjes hebt zodat je er 1:8 banden op kan zetten!! :mrgreen: sweet!!

maar goed, een van deze wordt het dus! ervaringen zijn nog altijd welkom!!

nog een laatste vraag: met onnroad kan je body's van verschillende merken gewoon gebruiken, hoe zit dat met offroad? het lijkt mij dat je gebonden bent aan het model kap wat er standaard bij hoort!
Het lijkt me wel leuk om er nog een extra kap bij te nemen om zelf te spuiten namenlijk!

oke, alvast bedankt weer!

groetjes bob

Ik zou gaan voor een DF-03 : Leuke en stevige buggy, en van Tamiya vind je overal onderdelen. Ik heb er als beginner ook enkele jaren plezier mee gehad, zelfs voor de lol mee op circuit gereden (geen wedstrijden natuurlijk).

Nu zat ik zo'n beetje op de traxxas site te koekeloeren omdat ik er toch wel aan uit ben dan ik een traxxas wil!!
Om echt te bashen raden veel van jullie ook eerder een truggy dan een buggy aan en voor ik mijn definitieve keus maak wil ik graag nog wat informatie over de volgende modellen en ik ben benieuwd wat jullie zouden aanraden voor in het bos (grote zandvlakte, en daarna 'normaal' bos met veel heuvels):
- de winnaar van mijn buggy keuze: de bandit
- de slash, door velen gezien als de ultieme bash auto??
- of de stampede de monster truck versie!

wat me opviel bij de filmpjes op toutube is dat de slash vrij snel over de kop gaat, of is dat toeval geweest...
en van de stampede zou je het het snelst verwachten!
ook las ik ergens dat het chassis van deze auto's zo'n beetje hetzelfde is,
klopt dat of niet??

ik hoor het graag want ben er nu bijna aan uit!!

- DB-01 is volgens mij een wat professioneler chassis en meer voor wedstrijden, verder is hij minder aantrekkelijk doordat deze het duurst uitvalt.

Ik zou voor, wat je zelf noemt, een wat professioneler chassis gaan. Daar heb je op de lange duur meer aan.

Er staat nu toevallig 1-tje te koop op het forum.

Succes met je keuze en wat je ook beslist, have fun!!

Halewijn

Mocht je voor een traxxas gaan lijkt me een rustler het meest geschikt voor bashen. De slash heb ik zo geen ervaring mee.

Even over de voorwielen waar je het over had, dat is niet nodig.
De traxxas auto's zijn tweewiel aangedreven, en de voorwielen zijn enkel voor het sturen.
Als het een 4wd zou zijn zou ik je geheel gelijk geven. Ikzelf heb ook twee setjes banden die even breed zijn, maar ik moet je zeggen dat je op deze manier voorop veel te veel grip hebt en dus snel omslaat als je te hard een bocht in gaat.

Ik zou voor, wat je zelf noemt, een wat professioneler chassis gaan. Daar heb je op de lange duur meer aan.

Er staat nu toevallig 1-tje te koop op het forum.

Succes met je keuze en wat je ook beslist, have fun!!

Halewijn

Dat je voor een profesioneler chassis gaat, is een goed idee. Maar aub geen DB-01! Ik heb een bijna full-option DB-01 met TRF dempers, carbon demperbruggen, slipper clutch enzovoort. En nog rijd hij voor geen meter, bijna al mijn schroeven draaien zot en dat " Carbon Reinforced Plastic" van Tamiya breekt dadelijk.

Zoek liever naar een 2de hands Losi XXX of een Associated B4 / B44.

ik heb wat filmpjes zitten kijken een stampede is ook wel heel leuk maar wat is je keuze een buggy of een truggy?
de traxxas bandit lijkt me voor bos en zand ook wel geschikt hoor :)

@ halloween en joris: de DB-01 is al afgevallen dus die wordt het zoiezo niet! toch bedankt voor het meedenken!
@giganielsie en lochii: de rustler is dan weer net niet zo mijn ding qua uiterlijk, maar toch bedankt!

om de verwarring te verduidelijken:
mijn keus is gevallen op de traxxas bandit, alleen zag ik op de site van traxxas ook de slash en stampede die me wat aan het twijfelen brengen of ik toch wel voor een buggy moet gaan!
zeker de slash is voor het bashen zeer geliefd en ziet er leuk uit!
dus mijn vraag is, welke van de 3 zouden jullie nemen voor zondag fun in het bos!

Inderdaad, de Slash en daarna de Bandit zijn de beste keuzes voor op een baantje, vooral met andere rijders. Voor stunts in het wild kan je het beste voor de Stampede kiezen.
Aangezien de ZX-5 is afgevallen!

wil je echt grof bashen de stampede is het bedoelt om in het bos over zandverstuivingen te rijden de bandit ;)

Back