offroad buggy

Wil je een kwaliteits buggy; Team Associated B4.

In kit of als RTR,allebei onder de 300€.

da's ook een moeilijjkheid van de hobby he :mrgreen:

Ik zou lekker voor die bandit gaan, als je er niet om geeft dat je er weer een zender,... bij krijgt. Die is lekker onderhoudsvriendelijk. De buggy's van een klasse hoger hebben een bal diff ipv een tandwieldiff, en dat vraagt een stuk meer onderhoud.

Ik kom mijn de Rustler met grote Masher banden nog wel eens vast te zitten... We hebben het waarschijnlijk over een ietswat ander terrein.

Ik kom mijn de Rustler met grote Masher banden nog wel eens vast te zitten... We hebben het waarschijnlijk over een ietswat ander terrein.

je bedoelt zeker dat hele fijne zand dat los zit?
daar kom ik wel vast te zitten ;)
maar over veder kom ik bijna nooit ergens vast.

hmm stampede was ook een keus.

blijkbaar volgensmij niet echt een goede.
ik heb gehoord in het stampede vxl topic dat je gauw zand in de banden kan krijgen waar door hij kan wankelen.

bij de tandwielen kon ook gauw zand komen lijkt me niet ideaal. daar slijten je tandwielen keihard van.

cheb60m de Bandit (buggy), Rustler (soort van truggy) en Stampede (Monster Truck) zijn op enkele kleine onderlinge verschillen grotendeels gelijk. Zand in de banden zal allemaal niet veel verschil in zitten, zelfde verhaal met de tandwielen, gewoon een RPM kapje voor kopen...

Zand in band is idd vast niet alleen een Stampede probleem... Heb gelezen dat enkele gaatjes in het loopvlak dit zand er weer uit moeten slingeren. Ga ik proberen.

Zand in de tandwielen is op te lossen door RPM kapje #80522 of -25 te kopen voor de traxxas en dan is de tandwielkast dicht. Te koop bij oa pkracing, zag ik. Dank Nard Cox voor de tip!

Kan je de Stampede VXL (iets boven budget?) van harte aanraden: op hard en zacht terrein veel plezier! Ik zou deze Traxxas niet 123 van je lijstje gooien vanwege mijn vraagjes... ;-)

Met de Stampede VXL kan je leuk stampen!

Het zand is uit de banden geslingerd door een paar gaatjes te maken in het loopvlak. Zit er nu nog over te denken de gaatjes in de velg dicht te maken. Zou helpen volgens sommige op het US Traxxas forum.

Het dichte RPM kapje voor de tandwielen is besteld, evenals een bumper van RPM. Ook maar meteen big bore shocks besteld en echte wieltjes voor op de wheelie bar.

Trouwens, het gat in het kapje rond de tandwielen kan wellicht ook dicht met een streepje tape...

Tis echt leuk crossen met dit ding...

School is weer begonnen en er moest ook nog een bruiloft geregeld worden... dus het ligt ff stil!

mijn keus wordt of de stampede of de slash, blijft moeilijk!! :p

als het eenmaal zo ver is laat ik het uiteraard horen en bedankt voor alle adviezen en info!!

groetjes bob

Back