Offshore smit lloyd 107

hee,

Hele tijd niks laten horen. Intussen de 107 wel wat verder maar weinig tijd gehad ivm brommertjes sleutelen,iedereen kent het wel op zn 16e.
Wat is er gebeurd:
De roeren waren we van plan zelf te maken met kunststof model en mal om meerdere modellen uit de mal te halen. Na heel lang zoeken oplossing gevonden om goedkoop te kunnen houden want het zou heel duur worden met het giethars. De roeren gekocht van robbe. Past er precies onder en heeft de goede afmetingen. Na lang uitmeten en vijlen vond ik het netjes zitten en dan de stabalit gepakt en vastgelijmd.
full

full

full

full

Zoals jullie zien is het model al in paar lagen primer gezet om een goede basis te vormen voor de verf. Ook zal je hierdoor beter de plekken zien wat bij gewerkt moet worden. intussen de roerbediening aangesloten en werkt naar behoren. Op de 2e foto zien jullie dat er in de achterkant al klaar is om de ankerrolbak te monteren. Dit is intussen al gedaan maar heb nog geen duidelijke foto van om het julie te laten zien.
zover deze update en nu snel weer verder met de romp schuren plamuren etc.

Gr,
Tim
Smit Lloyd 107

Laatst bewerkt door een moderator:
Hé Tim,

Ziet er goed uit! Ben blij om te zien dat je er weer mee verder gaat. Zou toch zonde zijn geweest als je er mee was gestopt.
Vergeet niet een steun op je assen te maken, anders krijg je last van trillende assen.
We gaan in het voorjaar wel weer eens een keer samen proefvaren.

Suc6,
Bart

hee bart,
ja bedankt voor de tip. ik ben er nog niet uit hoe ik de assteunen ga maken ivm assen en straalbuizen gemonteerd zijn. Zat zelf te denken messing plaatjes op de as te solderen en deze door de romp heen laten gaan. Zodat dit steviger zit dan op de romp te plakken. Ja dat gaan we idd wel doen;)

Gr

Back