hee,
Ten eerste goed en gezond nieuwjaar beetje laat

heb natuurlijk weer gebouw niet bepaald snel maar toch best gedaan zal ik maar zegen:-D
Oke de straalbuizen waren we. Heb de gaten in de romp geboort. Dan de straalbuizen erin gezet en uitgelijnd zodat ze precies goed staan, was wel moeilijk want de romp klopte bij de kont niet helemaal daardoor staan de straalbuizen paar mm scheef valt niet heel erg op maar toch jammer als je goede romp koopt

Toen toch maar vast gelijmd.
Zoals jullie zien zitten de schroefassen eronder met afgetopte 4blads 60mm schroeven.
Dan wordt het tijd om de motoren er in te gaan bouwen. De motorsteunen heb ik uit aluminium profiel gemaakt.

Na dagje en avondje zwoegen zitten de motorsteunen in en is het tijd om te gaan slapen:sleepy: Volgende dag was er een modelbouwdag in haarlem met model auto's, en schepen.
Het was de bedoeling om toch een proefvaart te gaan maken om toch even te kijken hoe ze in het water ligt en hoe ze reageert en ging perfect

Model vaarklaar weegt nu 20.5kg en ligt precies op de waterlijn.
Was momenteel rustig want iedereen was opruimen, heb wel hele dag bijna mee gevaren op 14A accu dus voeldoet prima. Ik trok wel de hoogste golven als ik gas gaf in het bassin. Er lag wel wat water naast de bassin omdat ik effe wou kijken wat het schroefwater was en dat is schrokbarend

Denk dat de bullardpull rond de 3-3.5kg komt. Ben zeer tevreden met de aandrijving.
Dan toch weer boot op club gezet en toen gelijk weer gaan bouwen

Omdat de polyester romp uit mal kwam waar ook verschansing bij zat moest ik randje van de polyester romp afhalen. Dus dremel met diamant slijpschijfje gepakt en begonnen om voorzichtig steeds een dieper gleufje te maken door steeds heen en weer te gaan. Ook moeten er wat dingen uit de romp worden gehaald bijvoorbeeld ankerrol,en voor de bolders.
hier goed te zien dat er nog onder randje af moet omdat daar rond stukje buis moet komen aan de buitenkant en daarbinnen de rol

Beetje moeilijk uit te leggen maar hieronder goed te zien hoe het bij de sl 110 uitziet.
Zat effe foto's door te kijken maar veel modellen hebben het anders zitten. Graag nog paar foto's hiervan als iemand heeft.
Vandaag begonnen aan de anker te laten vallen en kunnen ophalen. Heb hier speciaal een kricke ankerlier voor gekocht. Doormiddel van servo kan je met koppeling laten vallen of koppelen en motor laten draaien waardoor die anker ophaalt.
Voor de steun van de lier heb ik plaatje styreen gebruikt.
Dat was het weer voor deze update.
tim
Smit Lloyd 107