oh net heel even proberen te starten. :(

• Topicstarter Topicstarter subaru
  • Startdatum Startdatum
S

subaru

Guest
eh mensen net even met me auto aan de gang geweest rond half 11 in de morgen 11 graden maar :x maar niks hoor heel even een kick dan weer uit echt te koud gewoon.

Hou je er wel even rekening mee dat het 's ochtend behoorlijk vochtig is en de brandstof enorm veel vocht aantrekt? Dus als je klaar bent met rijden de brandstof uit je motor halen en snel afterrun erin.

met 11 graden moet ie gewoon heel normaal lopen.
mijn 3.5 cctjes lopen ook met +3 graden boven nul.

je kunt proberen bij het starten je gas trim iets omhoog te zetten, en als je een stukje hebt gerden en de motor is redelijk warm kun je hem weer omlaag zetten (als een soort choke), mischien helpt de stationair wat hoger zetten ook wel

Als het kouder word dan word de lucht "dichter" ... dit betekent dat je dus meer brandstof nodig hebt omdat je motor opeens meer zuurstof nodig heeft, je moet je auto dus rijker zetten.
Verder is het raadzaam om de gloeiplug te vervangen door een iets warmer type.
Hierdoor zal de ontbranding wat soepeler verlopen, en je motor beter op temperatuur blijven.
Het blijft echter een feit dat het starten van een nitro motor bij kou / vochtige condities moeilijk is dan in de zomer.

persoonlijk heb ik al meerdere malen bij -10 celcius 'savonds gereden met een .15 zonder veel meer dan wat moeite met starten.

Back