oldtimer zwever "Rhon"

ik heb nog wel een tekening van een 2 m minimoa :confused:

Het begint nu wel heel gevaarlijk te worden....;) En het houd nooit op. Probleem is dat ik diverse modellen mooi vind, en te weinig tijd om ze allemaal te bouwen. Bedankt voor je aanbod! Een hele hoop modelbouwers sturen allemaal aan op eigenbouw van tekening, en ik moet de stap toch eens gaan zetten.

Heb zowieso bewondering voor diegene die zelf bouwen. Ik ga eerst de stap zetten en mijn Gruna Baby opknappen. (de kleine versie, en daar heb ik een berg werk aan)

Ik wil heel graag wat foto's zien van Max. (Jeuk krijg ik toch)

Willem,
Heel eerlijk gezegd was jullie aanschaf van de super soarer voor mij de aanleiding om dit kistje te bouwen. Vooral dat plaatje van die witte in zwitserse stijl op de heg sprak me erg aan. Ik ben echter in sommige opzichten een erg luie bouwer en heb dus gekozen voor een meer vierkante romp en schuim ingedekte vleugels. De romp had ik vrij snel nadat jullie de bouwdoos binnen hadden al klaar, maar door drukte op het werk bleef het daar een beetje bij. Onlangs maar eens de snijbeugel ter hand genomen en dan gaat het toch ineens weer snel. Bovendien had ik nog een mislukt kapje voor de Spatz waar ik nog een kapje voor deze zwever uit kon snijden.

Max
Max

Ik ben blij dat ik je heb kunnen inspireren. dat ik hem vergeleek met frankenstein kwam niet omdat ik hem lelijk vind(in tegendeel) maar omdat hij is samengestelt uit meerdere andere zwevers.
Ik ben wel al opweg met de super soarer maar het gaat nog niet vlot.....
tijd tijd tijd = prioriteit

Wat voor profiel heb je gesneden/ uit hardschuim? en met welke lijm dekje hem dan in?

Ik ben blij dat ik je heb kunnen inspireren. dat ik hem vergeleek met frankenstein kwam niet omdat ik hem lelijk vind(in tegendeel) maar omdat hij is samengestelt uit meerdere andere zwevers.
Ik ben wel al opweg met de super soarer maar het gaat nog niet vlot.....
tijd tijd tijd = prioriteit

Wat voor profiel heb je gesneden/ uit hardschuim? en met welke lijm dekje hem dan in?

Willem,
Ik had al zo'n vermoeden toen je hem Frankenstein noemde.
Dat probleem met de tijd ken ik ook en dat is voor mij ook de reden dat ik een wat snellere wijze van construeren kies. het gaat wel ten koste van de scale looks maar qua vliegbeleving maakt het heel weinig verschil. Hoewel ik natuurlijk een diepe buiging tot op de grond maak voor bouwers zoals Chris Williams etc.
Het profiel is Selig 3021. Daar kan weinig mee misgaan. Ik heb een klein beetje tipverdraaing ingebouwd en de vleugel buiten delen met de onderkant precies op een lijn (geen v-stelling). Doordat de vleugel dunner wordt naar de tip heeft de bovenzijde dus een licht negatieve v-stelling.

Max

eindelijk:de foto's

Na een weekje ziek, zwak en misselijk hiebij eindelijk de foto's:

full

full

full

Op de laatste foto ook de Spatz-lookalike die nu nog afgebouwd wordt. Alleen nog twee rolroerservo's aansluiten en de vleugels folien en dan is die ook klaar.

Oh ja, als jullie je afvragen waarom die kerstboom zo kaal is: onze kat basketbalt met alle kerstballen die lager hangen dan een meter dus de bovenste helft is dubbel versierd en de onderkant bijna leeg.
Max

Laatst bewerkt door een moderator:
Gaaf om te zien, en dan te bedenken dat het eigenbouw én eigen ontwikkeling is. (hoop dat ook ik ooit zover kan komen)

Dank voor jullie lovende woorden. De Spatz heb ik net afgemaakt en gewogen. 680 gram vliegklaar tegen 600 gram voor de Rhonzwever.
Max

Back