Olie percentage in Brandstof

Heli-Dudes,

Zelf vlieg ik nu een tijdje met Wildcat 30% Nitro en 18% Olie.
Nu is de Curtis Youngblood variant met 23% olie.
En je kunt ook de "Normale" Wildcat krijgen met 23% olie.
http://rcheliparts.nl/N_grp_15-1.html

Heeft iemand ervaring met de 23% olie versie?
Curtis gaat voor power, maar hoe kan meer olie meer power opleveren?

Ik ben echt een fan geworden van Wildcat omdat een collega met Coolpower het hele veld in de mist legt.
Met Wildcat is dit veel minder (en het spul ruikt echt lekker).

Ik heb alle variaties geprobeerd:

Wildcat 3D LV (30% nitro, 23% olie)
Wildcat 30% helimix (30% nitro, 18% olie)
Curtis Youngblood Performance 30% (23% olie)

Bij de versies met 23% olie word een dunnere olie gebruikt, deze rookt ook meer.

Het verschil tussen de 3D LV en YP30% is bijna niet te merken, we maten echter wel een verschil van 30 toeren op de rotorkop. Hij bleef 30 toeren hoger in toeren tijdens manouvres.

Cheers,

Richard

PS.
Gemeten op mijn R90 met YS91 & MP2 & Revmax/9253

Welke heeft jouw voorkeur 18% of 23%?
Hoe kun je trouwens meer toeren op de kop hebben met een REVMAX?
Of stond deze uit?

Welke heeft jouw voorkeur 18% of 23%?
Hoe kun je trouwens meer toeren op de kop hebben met een REVMAX?
Of stond deze uit?

Ik vlieg met een YS en deze schijnen LV olie lekkerder te vinden, heb de 18% niet in de YS geprobeerd. Wel in een OS50 Hyper en het maakte niet veel uit, alleen minder rook.

Als je extreme figuren vliegt en je motor staat niet optimaal afgesteld zakt het toerental onder belasting toch onder de ingestelde waarde.... het verschil was hier zichtbaar. Ik vloog op 1800 toeren ingesteld en het toerental zakte terug tot 1700 tijdens extreme figuren.... met de YP30% zakte het toerental terug tot 1730.

Ik heb er verder nog in wat andere motoren mee gevlogen en ik kan niet zeggen dat je meer vermogen hebt en/of een betere motorloop. Het verschil is niet groot genoeg om het verschil in prijs te verantwoorden imho.

Cheers,

Richard

jaja 1 x is wel genoeg hoor , Mr rulezzzz , :D ik vlieg met de brandstof van Jo , 30% nitro en 23 % olie is ook LV olie en t rookt net zoveel als CP , alleen krijg ik hier geen last van me ogen van , hoe dat kan ??? geen idee maar CP hoef ik niet meer , wildcat wil ik wel proberen in t nieuwe seizoen s een keer .

en t rookt net zoveel als CP , alleen krijg ik hier geen last van me ogen van , hoe dat kan ??? geen idee maar CP hoef ik niet meer
Kreeg je last van je ogen met CP :?:
ZOOoo erg rookt het toch nu ook weer niet 8O

als ik m optoerde en er stond geen wind en ik hoverder maar een halve minuut had ik traanogen , kan er ook niks an doen .

Ik dacht dat het aan mij lag maar ik ben dus niet de enige die daar last van heeft, helemaal omdat ik nog in het hover stadium zit en dan vaak onder de wind sta, ik heb altijd last van traanogen (CP 12,5%).

k heb altijd last van traanogen
Ik zou zeggen: Probeer eens Wildcat :D
Http://www.rcheliparts.nl/N_grp_15-1.html
Of Powermaster van Jo.
http://www.rchelistore.com/E_grp_19-1ap.html

Wildcat is goedkoper. Maar het hangt er een beetje vanaf waar je woont.
Het spul kun je namelijk beter zelf halen omdat verzenden dusdanig de prijs per gallon opdrijft zodat je vliegen wel heeeeeel duur wordt.
Maar als je Hovered is de lekkere ruikende lucht van Wildcat een aanrader :wink:
Het lijkt een beetje of hij op potpourri vliegt :D

he hallo allemaal

zijn er ook mensen die met titan olie vliegen (van graupner)
en hoeveel %olie gebruiken julli dan .

groeten Tomar

eddie bedoel jij de 30% powermaster van Jo ?

dat ga ik ook proberen als mijn dozen wildcat op zijn.

persoonlijk ben ik niet zo gek van wildcat 30 (de normale)
mijn motoren staan vol open onderin en nog hebben ze de neiging om arm te lopen, volgens mij omdat de olie erg dik is tegenover bevoorbeeld coolpower.

jep gerard de powermaster 30% van Jo , heb weer een paar kannetjes ingeslagen om voorlopig te kunnen spelen , als ik in meerhout ben mag je t wel ff proberen hoor ??? ik vind t fijn spul , verschil met CP merk ik niet , alleen dat ik geen last van me kijkers meer heb :lol:

Wildcat brandstof kunnen wij gewoon versturen in Nederland. Wij zullen dit weekend de verzendkosten op onze site plaatsen. Tevens kunnen wij ook brandstof meenemen naar Meerhout voor diegene die graag een paar kannetjes willen hebben.

Mvg

Ed

Hallo

Ik vlieg nog geen 3D en nu nog met goedkope brandstof waar we zelf nitro aan toevoeggen,
maar daar blijft je motor na wat rond vliegen niet echt cool van :!: straks met mn nieuwe OShyper lijkt het me beter.

Ik wil wel eens een kannetje Wildcat proberen
maar weet iemand waar ze dat in Noord Holland verkopen :?:
(anders toch maar laten opsturen)

Groeten Stefan

Leuk draadje, ben op het moment aan het uitzoeken hoeveel % olie heli brandstof nodig heeft, dus kwam goed uit.

Komt namelijk door het volgende, laatst weer een Quartel heli mix 5L blik gehaald, aangelengd tot 10% nitro, echter heeft quartel volgens mij een denkfout begaan, ze hebben er namelijk 250ml nitro bij gegooid, zonder rekening te houden dat de totale hoeveelheid dan toeneemt en dus het olie % omlaag gaat, evenals nitro %, die 10% wordt niet gehaald.
Dus ik had ze gemaild, en hun reactie was dat ze er 16% carbolin speed olie bij doen.

Als ik dit draadje zo lees is 18% toch wel het minimum, of zijn er dingen veranderd de laatste tijd, olie beter geworden, motoren minder kritisch?

Ik vlieg trouwens met een Ornith 46, met een OS max 50 hyper motor op 10% nitro.

Tevens kwam ik ook dit tegen op een site
De gedachte: “Genoeg olie geeft geen wrijving, dus dat koelt de motor" klopt niet: een te dikke oliefilm verhindert namelijk de warmteafvoer naar de cylinder.
bron

Hoe denken jullie hier over?

Jij gebruikt dus C5 brandstof van Quartel, niks mis mee maar als je nitro gaat toevoegen, zul je ook olie bij moeten voegen.
Ik snap niet dat Q nog steeds C5 verkoopt terwijl de meeste motorfabrikanten 10 % adviseren.

Door die 5% extra nitro zal je motor niet cool worden. Beter is om hem lekker rijk te laten lopen.

Ik heb een hele tijd gevlogen met de Wilcat 30% nitro met 23% olie en was er zeer tevreden over!
Heb daarvoor ook een tijd met Powermaster gevlogen zowel de 15 as 30%, dit was ook wel ok, maar vind de Wildcat toch wat beter.
Nog een nadeel van Powermaster is dat alles uiteindelijk groen kleurt.

Bijkomend voordeel van Wildcat is dat het lekker ruikt, makkelijker schenkt en de fles makkelijk in de kunstof bak past van het milieu perron hier in de buurt.

Ik heb quartel gemaild met de vraag waarom zij 16% olie gebruiken en of dit niet te weinig is voor heli motoren, verwijzend naar het OS max boekje (die schrijft min 18% voor), dit was hun reactie:
Het olie percentage is afhankelijk van het type olie.
Wij vliegen al jaren met de C-5 zonder problemen.
Als je de c-5 wil verhogen naar 18 % olie moet je het percentage nitro omhoog gooien naar minimaal 15 %

nu heb ik nog niet zo heel veel kaas gegeten van heli brandstoffen, maar
zit hier wat in? Als lubricant gebruiken zij trouwens Carbolin.

Back