(Om)Bouwverslag Axial Scorpion AX10 artr!: _____Verbetert en weer RTR!___ ( 21-02-2009

Het bouwverslagen gebeuren in het auto deel leeft volgens mij gewoon niet. Er zijn maar weinig bouwverslagen waar echt veel reacties in staan.

Maar deze AX10 ziet er ook netjes uit. Hebben die wieltjes nog een beetje een voordeel of heb je ze nog niet nodig gehad?

Mijn AX10 is inmiddels ook klaar vandaag even een plaatje gemaakt waar ik mijn Ontvanger op kan monteren. Die zit er nu ook op. Binnenkort is even goed uitproberen.

De wieltjes hebben op zich niet zo heel veel nut, wel zijn ze erg leuk bij boomstronkjes,en dat soort obstakels, je glijd er best makkelijk overheen, maar ze zorgen er wel voor dat je niet weer terug rolt. Zonder deze schuur je gewoon met de bodemplaat erover. Wel moet je een klien aanzet moment hebebn, maar dat is echt miniem, om hem er even "over" te kriijgen hebben,dan is het net een wip idee, om dat de voorkant zwaarder is, heb je meestal dus nu weer grip aan de voorkant, en kom je er zonder veel problemen weer weg...

Of ze ook echt nuttig zijn bij stenen,etc geen idee, ze steken ook maar een fractie onder de bodemplaat uit....

vraagje trouwens, ik heb gelezen dat de inlays van de banden in een soort ster vorm geknipt moeten worden (voor grip op hoekjes etc) is dit al gedaan bij deze rtr versie, of nog niet?

Nee de RTR heeft normale foams, de Artr heeft memory foams....
ik heb het zo standaard gelaten.

Tip voor het snijden van de stervorm, of foam in het algemeen:
Dompel de boel onder water, dan de vrieskast in, en na een poosje , kun je , omdat het hard is, heel mooi snijden!

Update van vandaag 03-10-2008 in startpost...

Langzaam word het wel wat, het enige wat ik toch wel mis zijn complete alu assen, met toebehoren, en velgen.

Wat nog in bestelling staat zijn een 10 tands pinion, en een 93 tands spur, dit omdat ik nu het spul op 75% epa, heb staan wbt het gas....

Gisteren, is het pinion gemod, naar een volledig geboord gat, , en geloof me, het kan ook nog maar net! Ik zal straks laster bij de het monteren een pic posten.

Asl het goed is komt de 90 of 93 tands spur vandaag binnen, en heb ik hem mooi op tijd af voor de RCJ meeting van Zondag.

Heb de super firm veren vervangen voor de medium variant, eens kijken wat dat doet, maar de eerste indrukken zijn goed!, mag mischien nog wel een tandje zachter.....

Zeer spoedig dus de rest....

Laatst bewerkt:
Drama en horror...
In tussen tijd al veel gedaan, maar 3 week gelee, was het een duikboot...
Uiteindelijke schade 30,00 euro, aan lagers en schimmetjes!
Het ijs was niet dik genoeg.....

Nu bijna weer helemaal up to date, en ben vandaag bezig met de laatste loodjes...
Pics post ik vanavond

Nee niet echt, maar neem aan dat het een horror gezicht is als je ruim 600 euro in het water ziet liggen....

Alles schoongespoeld met demiwater, en wonder bovenwonder was de electronica, en de accu gespaard gebleven.... Altijd mooi zulks... Mischien het voordeel van wat duurder materiaal?
Spul een 2 week laten drogen onder de hetelucht verwarming, en go with the flow...

annyway:
Het herbouwen, en verbeteren van de crawler,
De update van 21-02-2009, in de start post....

Laatst bewerkt:
Dank u voor de Reacties.

We laten we de alu assen , en alu wielen even links liggen, omdat wij veel in de natuur rijden, en met name op zand en losse ondergrond,dan is het niet handig dat de wagen zwaarder word dan nodig.

Op zich best wel jammer, maar goed, soms moet je functie voor looks kiezen....

Alles schoongespoeld met demiwater, en wonder bovenwonder was de electronica, en de accu gespaard gebleven.... Altijd mooi zulks... Mischien het voordeel van wat duurder materiaal?
Spul een 2 week laten drogen onder de hetelucht verwarming, en go with the flow...

Qua electronica, nee. gewoon erg veel geluk gehad. :) M'n vader en ik hebben een tijd terug met de auto's in de sneeuw gespeeld. hiervan is toen smeltwater de regelaar van m'n vaders E-Maxx gelopen. (Novak HV-Maxx regelaar), regelaar doorgebrand. gelukkig was het alleen maar een eindtrap welke doorgebrand was, (en de bijbehorende printbanen.) , heb de FET's kunnen kopen bij een electronica winkel, en de regelaar nog weer kunnen redden. :)
einde verhaal, 2 FET's a 8 euro er op gezet, en 5 jaar van m'n vaders leven door de schrik :P

Gelukkig is de regelaar bij jou neit doorgebrand. toch nog wat geluk bij een ongeluk.:)

Tja nu is de Goat, ook semi waterdicht, en durven ze hem nog net niet waterdicht te noemen...

Klopt ook wel, want er zat onder in het bakje, daar waar de fets zitten, ook maar een miniem plekje condens, en geen druppels of zo....

Heb met de ontvanger waarschijnlijk gewoon geluk gehad.
Heb ook geen idee of lipos, het leuk vindne om onder water te zitten, maar dit is ook allemaal goed gegaan....

de HV-Maxx had ook rubber seals overal zitten, waren toch een paar kleine druppeltjes smeltwater ingekomen. mja, 1 druppel is genoeg om een printbaan weg te branden. gelukkig viel de schade mee. :)

anyways... Ik blijf die AX10 toch een mooie auto vinden.. zal hier tzt ook nog wel een Crawler bij komen. (gaat m'n bankrekening niet leuk vinden! :( ) maar, een erg nette auto vind ik. :) post ook eens een paar actie foto's, ben wel benieuwt waar deze auto zoal tegenop komt.

Gr.
Tim

Laatst bewerkt:
We gaan maandag aanstaande weer rijdne met de buurman, als ik het niet vergeet neem ik me cam mee, en zal even een paar fotos maken, en posten.

Emil hoe staat met met dit pracht apparaat? Al dat RVS maakt hem wel ECHT deftig!

Ben van plan ook een Crawler te kopen voor erbij, het lijkt me best leuk. Wellicht dat ik je advies nog eens ga oproepen.

Tja, eigenlijk geen klachten....
Alles werkt,en er is sinds de laatste foto niet veel veranderd....

Ik twijfel nog over alu assen, en knuckels. Maar gezien we veel in zand rijden, maakt hem dat onnodig zwaar....

Hij is intussen wel voorzien van een ASSAN ontvanger.... Maar goed das niet echt een drastische verandering, qua gewicht , uiterlijk of performance ;)

Hij is iig wel behoorlijk schade proof!, Zeker als je in de natuur rijd en veel in de bossen komt, want hard gaat het niet, en je slipt veel, dus je trekt ook niets stuk.
Ook op de echte stenen, waar wij niet veel komen, is hij erg goed. Met minimale veranderingen, een hele goede competatieve crawler.

Veel alu delen, welke ik heb zijn compleet zinloos!, en zitten er enkel op voor de sier! Maar goed, dat maakt hem uniek, maar voegt niets toe aan de handelbaarheid, en of performance, eerder werkt het tegen, omdat hij nu zwaarder word. Ga wel voor de ARTR, en niet voor de RTR!

Totaal geen kosten gehad aan reparatie... TIP, rijd niet op ijs! Dat kost wel geld. ;)

Laatst bewerkt:
Ja, ik had je 'slippertje' gelezen, daar ben je imo nog goed vanaf gekomen. Ik hou je op de hoogte van mijn vorderingen ;)

ps. heb je toevallig een filmpje o.i.d. online, wil hem wel eens zien rijden ?

heeey
wat heeft die motor met regelaar gekost en hoe hard loopt ie mvg dave

Back