de foto's en andere antieke nationale reeks
Hi atari rene en isola2,
1970 moet zwaar op de maag gelegen hebben.........
ik heb toch wel enkele foto's van de jaren rond en 1970. Van de meeste mensen op de foto's ben ik de naam wel kwijt na zovele jaren maar ik herken wel vader Hoogewerf, misschien sta jij er ook wel op. Ook jullie schepen staan er zeker op. Als je wedstrijden meegevaren hebt met de a klasse ,daarvan heb ik meer foto's.
Ik kan ze sturen met wetransfer.com ( dat neemt wel wat tijd, en ik kan tot 2 giga versturen) als ik een-je e-mail adres heb.
Mijn vraag : ik ben in het bezit gekomen van een oude zeer mooi gebouwde nationale reeks van rond de oorlog denk ik ,in elk geval van toen de KMYCA nog geen koninklijke klub was maar gewoon MYCA. Ook de breedte van de spiegel wijst op een oud ontwerp, het zeilplan is "modern" en het windroer ook
Het schip heet PHILFERN -MYCA, en op de spiegel plakte een plakkaatje met " Van Ruyssevelt- Antwerpen"
Ik heb het schip mooi kunnen restaureren MAAR de kiel ontbrak
Bij opzoeking in de oude annalen van de klub vind ik niks terug, ook de nog "levende" vrienden kunnen me niet helpen.
Dus: enkele vragen
Vragen: wie was de bouwer , bouwjaar, wat was de naam van het plan, en hebben jullie soms het plan van dat schip ( dit zou me toelaten om de kiel bij te maken)
Alvast bedankt
wilfried.creten@telenet.be