Omdat ik Reno Racers vaak mooie modellen vind ben ik steeds aan het zoeken naar leuke modelletjes.
In China heb ik een nieuwe gebouwde Thundertiger Rarebear gekocht en een UMS 35cc stermotor.
Helaas bleek de ster niet goed in de motorkap te passen dus ik moest een nieuw model zoeken.
Mijn oog viel op een F8F Bearcat van ESM models, vertegenwoordigd door BigPlanes Modelvliegtuigen
Ik ben op een avond naar Elst gereden en de motor gepast.
Dat zag er goed uit dus met een enorme doos achterin weer terug naar Amsterdam.
Ik verwachte niet zo heel veel voor het geld maar ik moet toegeven dat het er allemaal prima uitziet.
Het is natuurlijk geen topkwaliteit schaalmodel maar dat mag je voor dat geld ook niet verwachten.
De romp was blauw.
Na enkele avonden schuren (de verf is keihard en gaat er lastig af) had ik de romp kaal.
Vandaag heb ik hem in de Lesonal Plastic Primer gezet.
Ondertussen heb ik ook de vleugels en stabilo van folie ontdaan.
De folie is ook raar spul, zwaar, hard en transfers zitten er opgespoten.
Flaps heb ik niet nodig, dus die zitten nu vast aan de vleugel.
Eigenlijk moet de spanwijdte verkleind worden maar dan moet ik echt heel veel slopen dus ik laat die 5cm maar zitten.
De vleugels zijn prima opgebouwd, alle verbindingen zitten goed verlijmd en de passing is perfect.
Zie de foto's.
Komende week ga ik:
De vleugels folien met witte Oracover
De basislak op de romp zetten en ook het kleurenschema afplakken.
Nog diverse onderdelen (zoals de motorkap) schuren en in de primer zetten.
Een nieuwe cockpit maken, degene die er nu op zit is te groot en te hoog.
Servo's in het stabilo bouwen, in plaats van stuurstangen maak ik een directe aansturing door de servo's in het stabilo te lijmen.
Proberen een schema te maken waar alles moet komen zodat ik uitkom met het zwaartepunt, zonder lood toe te voegen.
Dan de foto's:
Zo is ie als je hem koopt:
ESM F8F Bearcat
De romp in de primer
De vleugels
En zo moet ie worden:
Gert-Jan
In China heb ik een nieuwe gebouwde Thundertiger Rarebear gekocht en een UMS 35cc stermotor.
Helaas bleek de ster niet goed in de motorkap te passen dus ik moest een nieuw model zoeken.
Mijn oog viel op een F8F Bearcat van ESM models, vertegenwoordigd door BigPlanes Modelvliegtuigen
Ik ben op een avond naar Elst gereden en de motor gepast.
Dat zag er goed uit dus met een enorme doos achterin weer terug naar Amsterdam.
Ik verwachte niet zo heel veel voor het geld maar ik moet toegeven dat het er allemaal prima uitziet.
Het is natuurlijk geen topkwaliteit schaalmodel maar dat mag je voor dat geld ook niet verwachten.
De romp was blauw.
Na enkele avonden schuren (de verf is keihard en gaat er lastig af) had ik de romp kaal.
Vandaag heb ik hem in de Lesonal Plastic Primer gezet.
Ondertussen heb ik ook de vleugels en stabilo van folie ontdaan.
De folie is ook raar spul, zwaar, hard en transfers zitten er opgespoten.
Flaps heb ik niet nodig, dus die zitten nu vast aan de vleugel.
Eigenlijk moet de spanwijdte verkleind worden maar dan moet ik echt heel veel slopen dus ik laat die 5cm maar zitten.
De vleugels zijn prima opgebouwd, alle verbindingen zitten goed verlijmd en de passing is perfect.
Zie de foto's.
Komende week ga ik:
De vleugels folien met witte Oracover
De basislak op de romp zetten en ook het kleurenschema afplakken.
Nog diverse onderdelen (zoals de motorkap) schuren en in de primer zetten.
Een nieuwe cockpit maken, degene die er nu op zit is te groot en te hoog.
Servo's in het stabilo bouwen, in plaats van stuurstangen maak ik een directe aansturing door de servo's in het stabilo te lijmen.
Proberen een schema te maken waar alles moet komen zodat ik uitkom met het zwaartepunt, zonder lood toe te voegen.
Dan de foto's:
Zo is ie als je hem koopt:
ESM F8F Bearcat
De romp in de primer

De vleugels

En zo moet ie worden:

Gert-Jan