ombouw Bruder graafmachine

hey skirmitt,

de lijm die ik gebruik is de lijm van de Brico.
En wel van het huismerk "Bricobi" "epoxylijm metaal" staat er op de verpakking.

ik heb daarnet eens goed getrokken aan de onderdelen, en dat komt niet meer los! :-)

ik ga er de armen ook mee afwerken. een plaatje op de boven en onderkant en vastlijmen.

De lijm is niet eens zo duur.

Groetjes
Nicolas

Ok dan zal ik die eens testen, mss dat dit lukt om een rolkooi in elkaar te steken voor m'n trial truck.
Ik heb geen materiaal staan om te braseren namelijk.

halo nicolas

ziet er erg goed uit , maar ik vind 1 ding spijtig ................................ , dat het niet van mij is , hihihihi , nee hoor , ik geraak er ook wel maar zal iets langer duren denk ik door al die projecten waar ik tergelijk me bezig ben

ik denk dat ik tegen het einde van de week aan je onderstel begin , zo kn jij ook al weer verder met je project he

grtjes joeri

@ skirmitt: Ichtegem zegt me wel iets :-). Heb je de lijm kunnen uittesten?

@benzie: ;-) das de bedoeling hé, een wagenparkje aanleggen. De truck (kipper) en dieplader.....dat is voor in de toekomst. Maar die komen er zeker nog! :-)

@ truckdriver: merci maat! Die van jou zal er ook zo uitzien hé :-). En, zonder je hulp zou het niet lukken!

Gisteren heb ik niet veel kunnen doen. Enkel de bak bijgevijld en op de hoofdarm de bovenplaat geplaatst.
Straks eens kijken of ze in de Brico een staafje vol alu hebben liggen om de tanden voor de bak eruit te halen.

Binnenkort meer foto's

Nicolas

Ik heb nog geen tijd gehad om die te gaan halen. Ichtegem ligt tegen Torhout, dat zal je wel meer zeggen zeker.
Denk je dat dat moet lukken om een rolkooi te lijmen ?

Torhout is in de buurt hé! ;-)

Ja, dat moet zeker lukken voor je rolkooi.

Ik zou de tussenstukken van een kleinere diameter nemen. dan kan je ze inboren in de grotere buisjes.

Verbinding van de buisjes kan je ook met kleinere buisjes doen die je erinsteekt en vastplakt.

Die lijm wordt beenhard!

Volgens mij heb je zelfs voldoende aan gewone secondenlijm voor jouw toepassing.

Nicolas

Yihaa!

Het maken van de tanden lukt! Ik heb er bijna 1 klaar.

Gestart met een volle alu buis staaf van 10mm diameter en daar de vijl op los gelaten! :-)

Binnenkort foto's

Nicolas

ja, ze hebben tamelijk veel in alu, en zelfs messing in verschillende diameters en afmetingen.

Voor je rolkooi materiaal en keuze genoeg zou ik zo zeggen :-)

(ale, toch in Oostkamp...)

Nicolas

en dit zijn de foto's:

eerst bovenplaat van de hoofdarm

en de eerste tand:

de tanden komen wel dieper in de bak te zitten. De eerste tand heeft wel veel werk gekost....
hopelijk is ie ook mooi geworden :-)

Dat wordt dus vijlen en vijlen en vijlen en....... :-)

Nicolas

heej Nicolas,al ff niet meer op het forum geweest.
Ziet er leuk uit! komt er ook een kabel en niveleerbak ? lijkt me cool om de grond gelijk te maken enzo :)

hey Senne,

eerst ga ik voor deze bak, wie weet wat er allemaal nog bijkomt in de toekomst! ;-)

deze morgen de tand wat dieper gezet. Het ziet er beter uit.
De tweede tand staat er bijna op! :-)

update volgt!

Nicolas

merci skirmitt!

miljaaaaaairde da vijlen werkt op mijn zenuwen :-)

k ga op zoek naar een vol alu balkje van 6mm dik

tand 2 is kaar

zo, blij te zien dat alles weer online is!

een kleine update van wat de stand van zaken is:

volledige arm:

een close-up:

de armen zijn ondertussen ook bedekt aan de boven en onderkant.

volgende probleem is de draaikrans he, als iemand een idee heeft??

Nicolas

Back