heii wesley,
sorry voor het late antwoorden...het is hier zeer druk in de zaak, het zijn namelijk solden.....
ja, de aandrijving voor het kipmechanisme is dezelfde als de achterwiel aandrijving. een RB35 1:100. super veel kracht!
ik ga wel een paar cellen meer zetten, om het kippen wat sneller te laten gaan. nu draait het geheel op 8 cellen.
voor mn kipper heb ik de THOR 5 van CTI
(
http://www.cti-aichtal.de). in de traktor ligt de THOR 15. maar de 5 was even goed geweest.
de motoren staan rechtstreeks op de wielen.
motoren aan het chassis:
de motoren heb ik in een plasticbuis (doorsnee 40mm) geplaatst. met een klok boor je een gat van 40mm in de traktor en dan kan je de buis erinschuiven en plakken.
voor de versteviging (ik was een beetje aan het klooien...) heb ik er een stuk triplex aan vast gezet.
de wielen op de motoren:
het beste systeem (wat ik ook op de bulldozer heb toegepast) is met een bout en moer. hier moet het geen M12 zijn zoals bij de bulldozer. de originele wielen van bruder hebben geen velgmeenemer.
dus, je neemt een bout M8 of M10 en je boort die uit met een boortje 6. de as van de motor is doorsnee 60mm
het is niet nodig om de volledige bout door te boren. maar je moet beginnen aan de kop van bout. deze kant gaat dan aan de as van de motor.
de bout kan je vastzetten door in de kop een wormschroefje te boren.
nu rest enkel nog het wiel er op te zetten en aan te draaien met de moer.
ik heb op mn traktor de wielen op een andere manier erop gezet, maar dat ga ik nog veranderen naar de hierboven staande manier.
voilà, hopelijk versta je het. als het niet zo is, laat het me maar gerust weten!
groeten
nicolas