ombouw hydro boot

455323_0_82_020.jpg

Knap gedaan Dimitri!

Alleen ben ik niet zo overtuigd van de starre as met z'n steile ashoek, heb je al een proefvaart kunnen maken?

Ik ben benieuwd naar je ervaringen (en een filmpje?).

Groeten, Jan.

zou je misschien de volgende keer alle foto's in 1 post kunnen zetten? dan is het overzichtelijker.

en ik weet niet echt of die slangenkelm met dat stuk binnenband de motor echt recht op zijn plaats houd. als de trillingen te groot worden heb je zo geen lagers meer en is je as krom.

ben benieuwd naar filmmateriaal

@ Dimitri,

Netjes, Netjes... Ik ga het ook proberen maar dan met een ander model van NQD:

Ik zag dat je het roer naast je schroef had zitten, maakt dit dan veel verschil dan als je hem achter je schroef zet? Dit heb ik nooit begrepen, wijkt hij dan niet af?

Ik zag dat je het roer naast je schroef had zitten, maakt dit dan veel verschil dan als je hem achter je schroef zet? Dit heb ik nooit begrepen, wijkt hij dan niet af?

Hallo Nico,

Een roer naast de schroef kan korter zijn, dan eentje erachter, omdat het roer naast de prop in de 'schone' waterstroom staat en dat achter de prop in de turbulentie ervan.
Een korter roer heeft minder weerstand.

De afwijking is te verwaarlozen.

Groeten, Jan.

Ik heb een NQD arrow wind (rigger) en ik ben ook van plan om de twee romphelften te verlijmen, ik denk dat het ik ga proberen met epoxy lijm.

update: en dit is inmiddels gelukt. hij is nu waterdicht :)

Laatst bewerkt:
Back