Tsja, Marcje loopt weer met ideeën rond.... Iets wat me wel vaker gebeurd maar dit is iets wat me al geruime tijd (zeker 2 jaar) door mijn hoofd spookt ook al geholpen door die duitser met zijn Ghost en kolm motor. geweldige filmpjes zijn dat op Youtube...zit daar geregeld verlekkert en gebiologeerd naar te kijken. Maar goed, nu had ik het er vanmiddag over met een aantal clubleden en kreeg eigenlijk meteen te horen dat de Ghost een draak van een kist is om te vliegen. kan kloppen, het ding heeft maar één doel en dat is snelheid. Nu heb ik dit forum binnenste buiten gekeerd maar niets (op die duitser na) kunnen vinden van iemand die hier misschien eens mee bezig is geweest. Nu ben ik niet zo bang voor de bouw, is een kwestie van knippen, plakken en zagen. Ik had eigenlijk het plan gevat om een P51 met een span van ongeveer 2 meter die al wat mee gemaakt heeft zoals een kleine crash met repareerbare schade te vermeubelen naar een Ghost. Moet ik er wel eentje vinden natuurlijk maar het heeft geen haast want ik ben absoluut niet van plan een nieuwe P51 te halen en die te gaan verzagen. Vind ik zonde en al helemaal als het niet lukt of werkt. Dat is weggeooid geld. Wie heeft dit wel eens gedaan (of geprobeerd) en kan me dit aanraden of misschien wel ten sterkste afraden zodat ik dit kan afsluiten en aan een volgend hersenspinsel beginnen Marc
Hallo Marc, Mooie plannen! Ik kan je niet helpen aan een tweedehands P-51. Je moet eens op zoek gaan naar de "Bauen und Fliegen" van mei 2011, daar staat een artikel in met foto's van de ombouw van een "gewone" Mustang naar de Galloping Ghost door Otto Widlroither, waarbij ook wordt ingegaan op de vliegeigenschappen e.d. Overigens heeft hij de spanwijdte wat groter gehouden dan die van het origineel, de vleugel zou wel erg klein worden dan... Groet, Mario
hallo mario, bdankt voor het antwoord. ik ga dat zeker eens opzoeken. ik had eigenlijk mijn hoop gevestigd op iemand die hier al eens een begin mee had gemaakt. ik vond gisteren wel iets op rcgroups maar dat was schuim en dat trekt me niet zo.
Ik vrees van niet Nico, zowiezo heb ik de centen niet voor een CARF Mustang die in het verhaal van Otto wordt omgebouwd naar een Ghost en heb ook de kennis niet om met dat materiaal te werken, ik hou het bij plankjes en balsa. En een Kolm motor? Tsja, het is een machtig mooi stukje techniek met een machtig mooi aantal DB's (lees hard) en een nog machtiger en mooier prijskaartje. Ik meen dat zoiets al gauw richting de 2500 euro gaat, dus dat gaat 'm niet worden. Het "plan" is eigenlijk ergens rond de 1,8m span uit te komen en daar een oversized motor in voor de snelheid. Hoef ook geen ghost die voorbij komt zweven Maar we zullen zien, eerst eens wat fora in de gaten houden en zien wat er op mijn pad komt. Stomme is eigenlijk dat me vorig jaar een P51 is aangeboden voor weinig.....
zelf van tekening bouwen kun je bij mij gratis krijgen of kijken of eclipse zijn mus aan je verkopen wil
galloping ghost heb net het filmpje zitten bekijken maar net of het toestel uit aluminium is opgebouwd? als dat zo is dan weet die persoon wel wat hij doet.
Je hebt ook alu look bespanning die echt hoogglanzend is. Let daar wel een beetje mee op. Vaak zit er in deze bespanning echt metaal. Stop je dan je ontvanger in deze kooi van Faraday dan zul je merken dat je reikwijdte veel minder is.
Jetprop hier op het forum heeft nog een oude Mustang staan iets van 2.60 span. ik zou deze is contacten.
heren, bedankt voor de aanbiedingen maar momenteel met andere projecten bezig en door de komende dur maanden voorlopig even geen budget... maar zoals gezegd, het zit in mijn hoofd en gaat er voorlopig niet uit
Warbirdforum | Startseite hier is de originele ombow en alle inlichtingen die je nodig hebt te vinden 't zijn onze Duitse broeders modelvliegers die zich uitsluitend met warbirds en renoracers bezighouden Gerrit
Om maar eens een heel oud topic uit het stof te trekken......het gaat dus toch gebeuren. Dit toestel liet me niet los en toch steeds diverse sites in de gaten gehouden bij tijd en wijle kwam ik maar niets tegen. Totdat ik een week of 2 geleden maar eens een oproepje deed in het "gevraagd" gedeelte kwam ik in contact met een mede-forummer uit friesland die er nog een club bouwprojectje had staan waar aan begonnen was maar niet afgebouwd. Prijs was goed en hij was zelfs bereid het geraamte thuis af te leveren op weg naar zijn vakantie adres waarvoor veel dank Ronald. Btw, mocht je dit lezen, de volgende keer blijf je wat langer dan 1 minuut voor op zijn minst een kop koffie Inclusief bouwtekening, motorkap en spinner. In een zodanig gebouwde staat dat ik er naar hartelust aan kan gaan bouwen. Ik zal genoeg vragen en hulp nodig hebben daar ik van nature geen bouwer ben (wel hersteller) Zal nog even duren voordat ik er echt aan begin, ga eerst eens inventariseren wat er precies moet gebeuren en wat ik aan balsa en hout nodig heb. Hij heeft een span van 1,80 en het zal geen directe kopie van de echte worden, wil niet teveel tornen aan de vliegeigenschappen. En nee, er komt geen Kolm motor in....wat dan wel weet ik nog niet.