Ombouw Riva Aquarama 1:10 naar R/C

proefdraaien en varen!

HOERA HIJ VAART!!! op 7,2v er komt 9,8v in maar zoals hij nu vaart ziet het er leuk uit! het hoeft ook geen race boot te worden,maar zoals het er nu uitziet ben ik best tevreden.filmpjes zijn te zien.ga naar yuotube en typ vervolgens
rietvogel48 dan kunen jullie gelijk mijn tamyia king hauler en de linde h50 heftruck met zelfgemaakte site shift zien! veel kijk plezier! kommentaar is uiteraard altijd welkom!!! zijn er nog andere riva bouwers of vaarders???
ik ben toch niet de enigste in nederland??? jaja belgiee ook hahaha.
dus, ga naar yuotube en typ in rietvogel48 groetjes van gerrit rietvink. daarna aanklikken meer van rietvogel 48.
ik moet nog een manier zien te vinden om het rechtstreekser op youtube zien te plaatsen. en dan hier een link plaatsen eeeeeeeeeehhhhhhhhhhhh of heeft er iemand een tippie hoe dat moet.
p.s. het valt niet mee om in je rechterhand je zender vast te houden met je duim sturen in je linkerhand je foto/video camera het model volgen met je kin gas geven en als toegift tegen de felle zon op het water,wel beter iets dan niets haha.

Laatst bewerkt:
riva aquarama.

CEES,kijk dat is een leuke reactie!er zijn dus veel kijkers en lezers die dit project volgen en er best wat van opsteken! ik heb er dan ook ongeveer 200 uuren aan gewerkt,maar dan heb je ook iets moois en goed varend.er kunnen nog sterkere motoren in,maar het hoeft geen race boot te worden.het bewerken van de propellors heeft een heleboel verbetering gegeven!de regelaars staan parallel aangesloten op een kanaal,dus het is belangrijk dat ze goed synchroom lopen,want anders moet ik tegen sturen en dat geeft weer snelheids verlies!de riva is dan ook met de trimmer van de richtings roer knuppel te besturen,dus spelingvrij sturen!

Laatst bewerkt:
zoooo !!!

Is mijn aandacht even aan de verbouwing van mijn huis gegaan, heeft Gerrit mij voorbij gestoken !!

:)

Leuk om te zien/lezen dat hij vaart Gerrit :thumbsup:

Mijn projectje is ook terug op de keuken tafel beland. het gaat er allemaal wel ietsje anders uitzien dan bij Gerrit, maar hopelijk het zelfde resultaat.

ik probeer binnenkort wat nieuwe foto's te posten

Hi,

Nope, je bent niet de enige Riva bouwer.....

Ik ben zelf van voornemen deze zomer een 1:5 van de amati bouwtekeningen op te bouwen. Voor deze maat kan ik de beslagset nog vinden, anders zou ik die zelf moeten maken wat ik niet zie gebeuren....

Voor de liefhebber: Ik heb hier nog een resin romp liggen van de eerste Amati Riva Aquarama versie. Voor een klein appeltaartje kun je hem ophalen. Gaat enkel om de romp, maar met een beetje goede wil en wat hout kun je aan de slag. Interesse? PB...

Groet, vincent

Hoi Gerrit,
Ik heb vorige week een Riva gezien in een modelbouwzaak in Gorinchem. Die was in mahonie uitgevoerd. Een model om van te watertanden. Het zijn mooie modellen om te zien. Mijn complimenten voor het bouwwerk. Ziet er mooi uit :-)

mvg Janus

riva variaties,haha

KIEKEBOETJE,daar zijn we weer,zo te lezen komt er weer leven in de brouwerij,het beste is gewoon doen wat je zelf leuk vind,als het maar werkt,misschien ben ik wel erg ver gegaan met de verbouwing,maar ja dat is ook een deel van de hobby!ik heb de laatste weken wat anders gedaan zoals met mijn truck,heftruck en mijn hummertje wat rond gereden bij verschillende clubs.als er interesse voor is effe goochlen invullen het volgende rietvogel48 of www.asfaltrockers.nl en dan gaan naar fotoos en videoos dan kun je wat zelfgemaakte filmpjes zien! veel plezier er mee!:sleeping:

riva

HIEPERDEPIEP,daar is die weer,gezien in dortmund op de beurs.ziet er mooi uit,goed gebouwd,vooral de ARISTON<die vind ik persoonlijk het mooist> met de luiken en de vlakke achterkant,veel beter om de roeren bereikbaar te maken en in te bouwen! persoonlik vind ik ze te hoog op het water te liggen,de blauwe waterlijn streep komt ook boven het water uit! deze modellen zullen wel een heel stuk lichter zijn dan het oosterse spul.maar ja het oog wil ook wat! heb hier nog een riva aquarama schaal 1;7 en 1;5 staan die ik nog moet motoriseren.<zijn van een kennis>voor mij zelf ga ik eens op zoek naar een bouw pakket of tekening van een ariston 1;5 het voordeel van een zelf gebouwde boot die nog open is,dan kan je alles mooi over zien en uitlijnen vooral de aandrijflijn! deze wil ik electrich en met brandstof moter gaan uitvoeren met een aandrijfas en<verstel> propellor!
p.s.weet iemand nog ergens een raboes verstebare propellor te koop???
een ariston 1;5 tekening<gecopieerd is ook goed>.zo wat een verhaal he.
bijna vergeten de website. www.brago-boats.com/

De Brago modellen zien er inderdaad fantastisch uit, ik denk dat de prijs navenant zal zijn. ;)
Je mist dan wel de modelbouw.

Groet, Cees

tussendoortje

Vond nog wat tijd en een bouwdoos,het is geen riva maar het vaart ook!!!!
groetjes van gerrit rietvink uit sassenheim.enne veel vaarplezier iedereen!
het is groen en ??? (klein hulkje???) neeeeeeeeee tis een micro magic!
fotoos; www.mijnalbum.nl/Album=QX8ZAOET

Laatst bewerkt:
hallo
ik heb geen tekeningen ofzo
maar wel een statisch model sunriva 1:5 te koop zie het te koop gedeelte,
sorry voor het onderbreken van deze riva topic,maar hier zitten de riva mannen:D:D:D
mvg markioo

Heb je misschien meer info over waar je deze beslag sets kan vinden/kopen?

Zou ook erg graag een Riva bouwen in de toekomst, ik heb al zitten kijken naar de Amati Riva, maar persoonlijk vind ik 1:10 net wat te klein, zou eerder rond schaal 1:7 of 1:7,5 willen gaan. (1:5 is me dan weer net iets te groot)

Heb ervaring genoeg met houtbouw, dus een Riva bouwen vanaf plannen lukt me wel, maar al het beslag (stuurtje, schuurlijsten, raam, en die blingbling stukjes) zelf maken gaat mijn kunde te boven.

Als ik dus ergens de juiste beslag set in een goede schaal zou kunnen kopen, kan ik misschien echt plannen beginnen maken voor de bouw!!

Bedankt

Ik ben zelf van voornemen deze zomer een 1:5 van de amati bouwtekeningen op te bouwen. Voor deze maat kan ik de beslagset nog vinden, anders zou ik die zelf moeten maken wat ik niet zie gebeuren....

Groet, vincent

Back