Ombouw solution naar electro (paar vragen)

Beste mede modelbouwers.

Ik had graag mijn solution I omgebouwd naar een electro.
Nu heb ik hieromtrend een paar vragen.
Vlieggewicht zit hij nu op 2.2 kilo
span van de kist is 2.6 meter ongeveer.

hoe kan ik dat het best doen mits een beperkt budget.

alle raad is welkom alle mogelijke opties met prijs en mss zelfs een foto bij.

alvast hartelijk dank,
Vincent

Brushless buitenloper van rond de 120 gram en ongeveer 1000-1100 kV zal het doen. Op 3 cellen vanaf 2000 mAh (dan wel 15C paketten nemen)
Ik heb geen aandelen HET maar een Typhoon 29/12/10 met een 40A regelaar en een 10x6 of 11x6 Graupner CAM folding prop werkt.
Kosten ongeveer 125 euro exclusief accu's. Die kosten je rond de 70 euro per stuk. Wat goudstekkers ook een tientje denk ik zo.

Borstelmotor en/of NiMH accu's zou ik niet doen, weegt te veel en voldoende vermogen eruit krijgen zal niet meevallen.

Hallo Vincenzo,

ik ga binnenkort mijn Solution 2.0 ombouwen naar electro.
Die moet dan recht omhoog met een Hacker B50 5.2:1 op 4S lipo.

een goedkopere oplossing is een Feigao motor (Hacker) met een vertraging.
Bijvoorbeeld een Feigao 380-11L (hacker B40) met een 4.4:1 vertraging op een 14x9 prop.
Op 3S lipo trek je dan een ampere of 45 en gaat hij onder een redelijke hoek omhoog.
Motor en gear zullen je rond de 100 Euro kosten

Buitenloper is moeilijker in te bouwen omdat je met de draden zit.

GJ

Borstelmotoren kun je rustig uit je hoofd zetten. Speed 600 is te klein, speed 700 heb ik mij laten vertellen heeft een erg slecht rendement en zal ook nog lastig zijn icm het totaal gewicht.
Heel misschien kom je op marktplaats nog een goede gebruikte Keller tegen oid?

Inderdaad is een gewone borstelmotor achterhaald.
Om een soorgelijke prestatie te krijgen als mijn voorgestelde setup zou je naar een behoorlijke Plettenberg (290 serie) moeten, ook met een vertraging.
Tweedehands zou je zo'n motor en regelaar wel voor een 100 euro moeten kunnen kopen maar ik zou liever dat geld in een efficientere borstelloze aandrijving stoppen.

GJ

GJ bedankt voor de info.

zeg me wat ik het best moet halen en dan komt er dan in. en mss ook waar ik het het best haal. ik kom uit belgië limburg.
ik wil kunnen stijgen maar niet hoveren als je verstaat wat ik bedoel ;)

merci!

Back