Daarom zeg ik ook, het is maar wat je wilt. En die brandstof was duur ja...
@gekkekukie, voor rustig rondvliegen kom je heel ver met een lipo van hongkong, rond de 60 USD.
Het is ook allemaal persoonlijk en het verhaal over het vermogen van Ferro klopt helemaal. Een 50size op 6S is, naja niet lekkerTenzij je het col. management hebt van een topvlieger of rustig vliegt.
Wat betreft de nieuwe lipo's ( waar wel een prijskaartje aan hangt ) die komen zelfs pas echt tot leven na een vlucht of 20. Als het goed is gaan de G3 VX van Hyperion rond de 250 a 300 vluchten mee. Time will tell...
Als je 100 vluchten met een lipo haalt, tja dan zit je toch vaak aan zn max, bijv een 600E op 6S. Op 10S kom je al een heel eind met minder dure zippyR, 200 cycles zijn geen uitzondering.
Een heli op benzine is natuurlijk heel goedkoop qua brandstof kosten, ook geen starter nodig etc. Vaak zijn dit wel wat zwaardere machines, natuurlijk perfect voor schaal!
J van Groningen heeft een ander topic geopend over elektro of brandstof, stel voor dat we daar verder kletsen.
Jongens, wanneer jullie praten over duur of niet... Dan moet je niet aan deze hobby beginnen. Doe wat je leuk vind en kunt betalen. Ik vlieg zowel elektro als nitro. Vlie je elektra dan zullen passanten op de fiets doorrijden en even al fietsende kijken. Vlieg je nitro dan stoppen de fietsers en kijken met meer bewondering. Dat is het verscil in beleving.
loges