ombouw t-rex600n-pro 600-e-pro

Daarom zeg ik ook, het is maar wat je wilt. En die brandstof was duur ja...

@gekkekukie, voor rustig rondvliegen kom je heel ver met een lipo van hongkong, rond de 60 USD.

Het is ook allemaal persoonlijk en het verhaal over het vermogen van Ferro klopt helemaal. Een 50size op 6S is, naja niet lekker:rolleyes: Tenzij je het col. management hebt van een topvlieger of rustig vliegt.

Wat betreft de nieuwe lipo's ( waar wel een prijskaartje aan hangt ) die komen zelfs pas echt tot leven na een vlucht of 20. Als het goed is gaan de G3 VX van Hyperion rond de 250 a 300 vluchten mee. Time will tell...

Als je 100 vluchten met een lipo haalt, tja dan zit je toch vaak aan zn max, bijv een 600E op 6S. Op 10S kom je al een heel eind met minder dure zippyR, 200 cycles zijn geen uitzondering.

Een heli op benzine is natuurlijk heel goedkoop qua brandstof kosten, ook geen starter nodig etc. Vaak zijn dit wel wat zwaardere machines, natuurlijk perfect voor schaal!

J van Groningen heeft een ander topic geopend over elektro of brandstof, stel voor dat we daar verder kletsen.


Jongens, wanneer jullie praten over duur of niet... Dan moet je niet aan deze hobby beginnen. Doe wat je leuk vind en kunt betalen. Ik vlieg zowel elektro als nitro. Vlie je elektra dan zullen passanten op de fiets doorrijden en even al fietsende kijken. Vlieg je nitro dan stoppen de fietsers en kijken met meer bewondering. Dat is het verscil in beleving.

loges
 
Nou dat is dan zeker alleen in Gorinchem. :-)

nee hoor, nitro vliegen is meer emotie, geluid, rook en geweld. daartegenover staat dat je bladen meer hoorbaar zijn bij elektrovliegen hetgeen over het algemeen mooi gevonden wordt. Elektro is schoon en makkelijk, maar nitro mogen we zeker niet wegcijferen.

Heli vliegen is geen goedkope hobby. En als je die bedrijft moet je doen waar je je het meest bij thuis voelt. En ik denk inderdaad dat nitro wat duuder is.


loges
 
Reactie gekregen van Hub die zelf al een tijd met een omgebouwde de lucht onveilig maakt. Bij deze ook even met de lezers gedeeld.

hoi met hub
ombouwen is goed te doen
heb geen tekeningen meer
het enige belangrijke is de motor steun
deze moet op de maat gemaakt worden tussen de 2 zij platen
van alu,omdat het frame van een 600n breder is als van een 600e heli
mischien kun je een motorsteun van een grotere size

gebruiken en deze wat aanpassen
belangrijk is dat ie er tussen pas en 4 sleuf gaten aanmaken aan de

zijden om hem na voren en na achter te kunnen verstellen
moet zeggen het is effe werk maar het loont
nooit problemen gehad met mijn omgebouwde
ik zou wel gaan voor een 10s configatie
is echt een bometje
zou kiezen voor een u-bec van turnigy 15amp
scorpion 4025 motor
en een castle creation regelaar 85 of 110hv
die heb je nog voor een redelijke prijs

gr hub
 
Back
Top