Ombouw Top Flite Mustang 1,65 m. - Vast landingsgestel naar Retracts

TopFliteMustangGoldEditionRetrac-25.jpg

Gr. Ronald

Hallo Ronald,

Het blokje waarmee de deur wordt dichtgetrokken, zou ik onder de krulveer van het landingsgestel plaatsen, als je nu een harde landing maakt en het wiel wordt naar achter gebogen, dat trekt het blokje de deur uit z'n scharnier.................:cool:

Of zie ik e.e.a. verkeerd...................:twisted:

Groet Peter.

Laatst bewerkt:
Zeer mooi werk als ik ergens wat tijd vind ga ik je ideeën ook eens gebruiken op mijn mustang.

Het blokje waarmee de deur wordt dichtgetrokken, zou ik onder de krulveer van het landingsgestel plaatsen, als je nu een harde landing maakt en het wiel wordt naar acher gebogen, dat trekt het blokje de deur uit z'n scharnier.................:cool:

Daar zit wat in denk ik.

Hallo,

Inderdaad :yes: zou het beter zijn om het blokje boven de krulveer te plaatsen hierdoor minder last van de veerweg. Had dit al ondekt maar kreeg de boel niet passend.
Doordat het scharnier aardig wat speling heeft op z'n pennetje en de meetrek stangetjes ook wat speling hebben kan de poot ± 2 cm veren zonder het scharnier kapot te trekken. De praktijk zal uitwijzen of dit voldoende is.

Gr. Ronald

Ronald,

Met die mooie zachte landingen die jij maakt is dat niet nodig:D.

Als het dan toch een keer gebeurt:rolleyes: maak het dan zo dat de pen op de landingspoot uit de houder kan schieten, waardoor de poot de deur niet mee naar achteren zal nemen maar het pennetje lost.

Dit betekend dat de pen er van voren wordt in gestoken en het deel aan de achterkant moet worden verwijdert.

Maak ook het gaatje in de penhouder op de landingspoot wat ruimer om de pen eruit te kunnen laten schieten als dat een keer noodzakelijk is.

Ziet er super uit het tweetal in de tuin je hebt weer flink je best gedaan.

Ton

Back