ombouw traxxas XO-1

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door harrishawk, 7 jan 2014.

  1. knoeier

    knoeier

    Lid geworden:
    29 aug 2013
    Berichten:
    123
    Locatie:
    omgeving Zelhem
    Ik wil niet teveel aan "draadkaap" te doen, maar...

    Hersenspinsel:

    Zonder een al te ingewikkelde aansturing te hoeven maken kun je misschien iets als volgt maken:
    -registratie schokdemperbeweging d.m.v. piëzo aan draagarm/ophanging: snelle/grote vervorming --> hogere spanning
    - simpele schakeling welke bij hogere geregistreerde spanning een hogere uitgangsspanning levert aan een spoeltje bij/om de schokdemper welke de viscositeit van de (magnetische) vloeistof vergroot.

    Voila, simpele actieve vering!
    Geen idee of dit in competitie toegestaan is. Staat er iets in regels over het soort demping, gebruikte olie en/of actieve vering?
     
  2. hendrikcl

    hendrikcl

    Lid geworden:
    7 feb 2005
    Berichten:
    126
    Als ik even mag inpikken op het onderwerp zelf.
    Mag ik vragen waar je deze auto dan test? Op straat (wat eigenlijk niet mag) of op circuit of parking of zo?

    Ik zie trouwens dat je van Roeselare bent. Het is misschien een idee om eens contact op te nemen met de mensen van Racing Club Roeselare. Zij hebben daar een mooie onroad piste liggen waar je misschien wel eens mag gaan testen. Je zal er vermoedelijk wel niet de volle snelheid uit je auto krijgen om de piste te kort is maar je zal dan in ieder geval wel al een idee hebben van de wegligging op een echte piste. Er zal hier ook wel iemand van die club op het forum zitten.
     
  3. knoeier

    knoeier

    Lid geworden:
    29 aug 2013
    Berichten:
    123
    Locatie:
    omgeving Zelhem
    Even benieuwd: zijn er al resultaten? (Heb/wil geen Facebook)
     
  4. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland

    Hier staat een filmpje dat hij 130 gaat, te bekijken zonder Facebook: https://www.facebook.com/pages/Verbreek-200kmh-traxxas-xo-1-RC-auto/598054026947272

    Dat zou langzamer zijn dan standaard, want unlocked zou de auto in stock uitvoering 100 mph moeten halen, wat neerkomt op bijna 160. Dat zou betekenen dat de auto langzamer gaat door het upgraden, maar er staat wel bij dat ze niet voluit konden rijden omdat de weg niet vlak genoeg was, dus misschien is er nog hoop... :rolleyes:
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Hmmm.... heb mijn 1:8 al eens losgelaten op zo'n soort stukje weg en geen problemen om vol gas met een 120+ op en neer te scheuren. Ik denk dat het meer een angst is om harder te gaan.
     
  6. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Of de auto is ondanks de verbeteringen minder strak gaan rijden, waardoor de weg meer oneffen lijkt. Zou me niets verbazen gezien dat een aantal adviezen in de wind werd geslagen.
     
  7. knoeier

    knoeier

    Lid geworden:
    29 aug 2013
    Berichten:
    123
    Locatie:
    omgeving Zelhem
    130 is nou ook niet echt om naar huis te schrijven inderdaad...
    De 1/16 Revo die ik had ging tegen de 100 (ok, tikkie doodsverachting) en mijn Trooper 4x4 (gekietelde Chinese brol ;-) zit ook ruim over de 80.

    Nog een lange weg te gaan, niettemin toch interessant.
     
  8. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Ik denk dat zij té veel hooi op hun vork genomen hebben. Traxxas heeft die auto goed ontwikkeld, met 'team van knappe koppen', een R&D afdeling met een groot budget voor ontwikkeling en testen. De auto was/is optimaal voor waarvoor hij ontwikkeld is.
    Een groepje van 6 studenten die dachten het beter te kunnen heeft van iets goeds iets minder goeds gemaakt, waardoor zij eigenlijk de boel minder goed gemaakt hebben....
     
  9. Etinogard

    Etinogard

    Lid geworden:
    27 mei 2012
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Blerick-Limburg-Nederland
    Ruimte voor verbetering is er altijd, maar ik denk wel dat meer ervaring gewenst was.
    Al is het van diegene die de leiding had die oa. aluminium draagarmen en een aluminium bodemplaat wou.

    Ook las ik op de pagina dat ze eind februari hun test hadden, die is dus niet gehaald.
    Gezien de 130 die ze daar haalden, en als ik het zo bekijk lijkt het mij geen 130 die ze daar rijden.
     
  10. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Net effe filmpje bekeken,130km/h lijkt mij ook wat veel maar het kan.
    Als ik advies mag geven,probeer eerst rustig de auto goed onder de knie te krijgen,lijkt mij inderdaad ook een kwestie van niet echt gas durven geven en precies ook wat schrik om verder te gaan.
    Daar is niets mis mee maar dan merk je wel de ervaring die je mist.
    Iedereen is hier zonder ervaring ooit begonnen en ik raad je aan de snelheden rustig op te bouwen.
    Mijn eerste brushless wagen haalde 45km/h,was toen al snel genoeg voor mij.
    Nu na 3 jaar heb ik ook wagens die niet vies zijn van 100+ km/h.
    In die tijd heb ik zoveel beter leren sturen en dat merk je.
    Je leert je wagen ook veel beter kennen dan gelijk van 0 een mega speedrun te willen doen.Veel van mijn ervaring heb ik opgedaan door op circuits te rijden,je leert je auto 1000 keer beter kennen dan dat je gewoon wat op een parking staat te oefenen of op een recht stuk een snelheidsrecord wilt breken.En als ik nog 1 tip mag geven,luister echt naar de ervaren mensen onder ons,die ervaring is er gekomen door te doen en de gegeven info is dus 100 procent correct.
     

Deel Deze Pagina