Ombouw trex-450 sport naar fbl wat ging er verkeerd?

• Topicstarter Topicstarter robbedoes
  • Startdatum Startdatum
jup...

die 2 a 4 ampere gemiddeld geloof ik trouwens meteen uwe.
het zijn de pieken die slopen. en toevallig zijn de piek waardes ook de dingen waar veel fabrikanten niet eerlijk over zijn.
daarom stop je ook geen 3 amp bec in een 700 aks deze hv of digitale servo's heeft.
persoonlijk zou ik er 8 of meer in duwen.. of een goed merk wat gewoon waarheden verkondigt

kijk, daarmee kan ik leven, dat geloof ik ook,
en blijkbaar, da heb je ook gelijk,
zijn goede BEC's wel in staat deze pieken te vreten !

mijn Rex werkt met 6 A BEC super, deze BEC hebben trouwens ook vele andere verbouwd,
en mijn Gaui werkt zonder BEC met HV servo's,
bij het laden van de lipo merk ik wel, dat die veel meer gebruiken dan DS servo's met 6 volt !

vliegtijd met een 2s 2200 mAh lipo met DS servo's rond 25 minuten, met HV servo's rond 15 minuten.

Groet
Uwe

En met deze informatie is de topic starter geholpen ?

A,:cool:

dat niet, denk ik,
maar hij experimenteert met van alles en van wat ook
en vraagt vervolgens ook zon soort chaotisch vraag-antwoord verhaal !

kijk, als iemand niet luistert, en een heel ander verhaal brengt,
dan krijg je zo reacties,

dus aan de TS :

vraag precies wat het moet zijn svp.

Groet
Uwe

Beste Uwe,
Nee maar ik lees en zie zoiets op bv. Youtube en vraag me af of dat een issue zou kunnen zijn. Vervolgens komen er allerlei reacties die ik gewoon mee lees want daar leer ik wat van. En jou opmerking van "hij experimenteert van alles en van wat ook" klopt niet helemaal. Ik heb een oude Align 450SE Sport gekocht en daar probeer ik een FBL van te maken. En ik ben helaas niet zo vrij met mezelf dat ik een club ga bezoeken plus vind ik het erg leuk om zelf wat uit te proberen. En als ik er dan niet uit kom vraag ik dat hier op het forum en zie wel of er een bruikbare reactie terug komt. Ik ben nog iemand van de oude generatie modelvliegers (al zo'n 40 jaar, gestart met A1 vrije vlucht, toen lijnbesturing en uiteindelijk RC-modelvliegen) en ben sinds een jaar of 2 de uitdaging helikoptervliegen aan gegaan. Dit om ook het clubverband te ontwijken (ik heb daar gewoon slechte ervaringen mee) en gewoon zelf een beetje kunnen prutsen en op een goede dag mijn bouwsel uit te proberen onder het mom van; boem = ho, plons = water en pssssssst een lekke band :-)

Groetjes Robert

jouw heli lijkt extreem veel op de mijne, een se v2.
hardwarematig is er geen fluit aan
kop erop. langere linkjes. klaar.

voornamelijk de software in de unit die de grootste problemen geeft

Beste Uwe,
Nee maar ik lees en zie zoiets op bv. Youtube en vraag me af of dat een issue zou kunnen zijn. Vervolgens komen er allerlei reacties die ik gewoon mee lees want daar leer ik wat van. En jou opmerking van "hij experimenteert van alles en van wat ook" klopt niet helemaal. Ik heb een oude Align 450SE Sport gekocht en daar probeer ik een FBL van te maken. En ik ben helaas niet zo vrij met mezelf dat ik een club ga bezoeken plus vind ik het erg leuk om zelf wat uit te proberen. En als ik er dan niet uit kom vraag ik dat hier op het forum en zie wel of er een bruikbare reactie terug komt. Ik ben nog iemand van de oude generatie modelvliegers (al zo'n 40 jaar, gestart met A1 vrije vlucht, toen lijnbesturing en uiteindelijk RC-modelvliegen) en ben sinds een jaar of 2 de uitdaging helikoptervliegen aan gegaan. Dit om ook het clubverband te ontwijken (ik heb daar gewoon slechte ervaringen mee) en gewoon zelf een beetje kunnen prutsen en op een goede dag mijn bouwsel uit te proberen onder het mom van; boem = ho, plons = water en pssssssst een lekke band :)

Groetjes Robert

Hoi Robert,
hat was ook helemaal niet boos bedoelt van mij !!!

Maar leuk, dat je jou verhaal neerschrijft,
nu begrijp ik ook, wat je aan het doen bent !
Leuk toch, alleen functioneert het nog niet zo als het moet, maar dat komt ook nog !

Belangrijk zou het maar toch zijn, te kijken, of de reacties van de fbl goed zijn,
misschien heb je iets over het hoofd gezien, of anders interpreteert,
daar hoef je idd niet naar een club te rennen, maar misschien helpt een vriend,
of even goed naar filmpjes kijken, b.v. heb ik van 'hem' veel geleerd:
dat is het beginnfilm van 'hem' ,
het gaat wel om de AR7200BX, maar princiep van fbl is het zelfde !
of eer zijn heel veel filmpjes over de 3GX en ook nog een heleboel over v-Bar,
zou je zeker wat vinden.

Dus , dat is mijn verhaal, succes verder !

Groet
Uwe

Uwe ik heb al ontzettend veel van jullie opgestoken en waardeer echt alle reacties! Ik ben zeker niet boos ga zo door zou ik zeggen! :-)

Vandaag de Gpro afgesteld in de Trex 450. Alles werkt nu maar behoren lijkt me zo. Ik ben benieuwd. To be continued..............

Robbedoes.
Is het probleem eigelijk ooit gevonden ?

Ik heb zelf net voor het weekend mijn eerste FBL vlucht gedaan met de gaui en een Vstabi. Maar tijdens het optoeren heb ik aan jou gedacht.....Omdat ik natuurlijk niet hetzelfde wou meemaken. En toen heb ik de heli terug uitgezet en terug aan. Waaarom ??
Omdat ik VOOR het optoeren even de servo's getest had links-rechts en ff voor achter en naar de swachplate kijken. Ik maakte mij toen de bedenking onthoud de flb-unit nu mijn commando's? ( Voor de staart doet hij het in ieder geval wel). Als ik voor het optoeren 2tellen linksrol...en 1tel rechts. Dan gaat de heli bij het optoeren al schuin willen gaan hangen naar de laatste gewenste hoek. De FBL onthoud dit en gaat er alles aan doen om de gewenste hoek te bekomen.
Denk je dat dit bij jou het geval zou kunnen geweest zijn .

Ik moet de maiden nog maken met de Gpro maar heb er wel een beter gevoel bij. Ik heb hiervoor een GX3 ingebouwd gehad en ik denk dat daar het een en ander is mis gegaan. Met de Gpro is alles meer visueel op de laptop te zien en je gaat stap voor stap de setup door. Ik zie nu in ieder geval wel dat de correctie uitslagen groter zijn dan voorheen. Maar op de vraag of dit het euvel was en of is? Dat zal blijken als ik hem ga testen binnekort. En ja commando onthouden??? Dat zou betekenen dat je voor je start niet even de roeruitslagen kan testen. Maar ik begrijp dat jou maiden probleemloos is verlopen?

Groetjes Robert

zou het een idee zijn iemand te laten kijken, Robert,
ik bedoel iemand, die het precies weet en ervaring heeft,
iemand van een club of een goede vliegwinkel ...

verder succes natuurlijk !

Groet
uwe

zou het een idee zijn iemand te laten kijken, Robert,
ik bedoel iemand, die het precies weet en ervaring heeft,
iemand van een club of een goede vliegwinkel ...
l
Jawel Uwe dat is zeker een optie. Ook ben ik zelfs vorige week lid geworden van een echte club! Niet zo nodig voor deze 450 wat ik gewoon ontzettend leuk vindt om mee te experimenteren echter wel voor mijn Trex-500 & de Logo 600SE waar ik meer zuinig op ben lol. De Trex-450 heb ik ooit gekocht om de Wereld van FBL te ontdekken. En ik heb er dan ook heel veel van geleerd ook wat betreft zenderinstellingen en dergelijke. Ik loop hem binnenkort nog een keer helemaal na en misschien laat ik hem ook nog wel op de club checken.

Groetjes Robert

Laatst bewerkt door een moderator:
top top Robert,
experimenteren is super, je leert idd heeeel veel mee, trouwens ook met crashen, ha ha

en later met dat goede speelgoed, zo als Logo 600 SE, dat is een heel andere wereld !

... heb je nog veel te doen !

suc6 verder, ik ga het volgen,

Groet
Uwe

Hij staat weer spik en span op de kast te wachten op zijn maiden. De Align Gpro is een verademing ten opzichte van de 3Gx. De software leidt je perfect via de laptop door de setup heen. Ik heb alles dubbel gechecked en perfect afgesteld. 0 graden midstick, onderling verschil in bladen minimaal, echt ik ben helemaal tevreden met het resultaat en trots op mezelf. Als dit niet vliegt als een engeltje weet ik het ook niet meer en ga ik postzegels verzamelelen. lol

Sport 450.jpg

ik denk dat elk systeem een verademing is ten opzichte van 3gx ...
maarja, ik ben ook een anti-3gx man haha

Maarehm, soms kun je tot op de 10e graag nauwkeurig alles afstellen, maar als 't ruk vliegt.. zegt 't nog weinig.
Maar je moet ergens mee beginnen, en 0 graden midstick is prima.
Sommigen hebben liever een paar graden positief op mid, maar dat is voor ieder weer anders.

Succes met de maiden.

Het was een hoop studiewerk en uitproberen maar eindelijk heb ik de 450 dan toch aan het vliegen. In mijn kleine tuin omdat ik eigenlijk alleen wilde uitproberen of het met de Gpro wel wilde werken. Toch wel spannend en een beetje met knikkende knieën kwam hij dan eindelijk los. Binnenkort maar eens de ruimte op gaan zoeken en kijken of ik er een beetje aan kan wennen. Moraal van het verhaal; de aanhouder wint............ :-)

Back