Ombouw verslag van de Smit Enterprise tot Bergingshaai.nl

  • Topicstarter Topicstarter zeevaart1
  • Startdatum Startdatum
full

Hier heb ik de ankerhandling en towingwinch klaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tot zo ver even deze update.
Nu moet ik weer eerst even wat gaan bouwen.
 
Hoi Cor,

Fijn dat je toch weer terug bent en verder gaat,
Petje af voor je werk....:thumbsup:

Mvg Vincent,

(al moet ik wel zeggen dat ik het zonde vindt van de smit sleper, maar je maakt er wel weer iets moois voor terug..sorry, ben een smit fan.. ;):D)
 
Hai vincent79 daar heb je gelijk in.
Ik heb er op een aantal ervan gewerkt.
Maar ik vond het wel een uniek idee om een eigen modelbouwrederij te beginnen.
En je weet in geval van nood zijn er geen concurrenten maar dan word er met man en macht samen gewerkt.
 
Hallo wiggi bedankt schaal 1:25 heeft een twee voordelen extra gedetailleerd bouwen,en lekker veel ruimte om je spullen in te bouwen.
Nadeel is natuurlijk je moet het ook nog een keer vervoeren en tillen.
wand al alleen al de roeren en straalbuizen van de bergingshaai 2 wegen samen drie kilo.
Dus ja groot is mooi en heeft een mooier vaarbeeld.
 
Zie net op je site dat je ook een 1:25 ASD3111 sleper hebt staan als toekomstproject. Dan wordt het helemaal leuk natuurlijk!

Ook een romp van Bert Kroes?
 
Hoi William

Die romp komt in de daard bij mij van daan. maar cor heeft hem van iemand over genomen van een ouder meneer de stuurhuis en de deck en verschansing waren al ge bouwd

MVGR Bert

William kom jij misschien nog 11 september naar heemskerk ??
 
Hoi Bert,

Ja misschien dat ik even langskom de 11e. Varen doet ze dan echter niet denk ik.
Ik wil nu eerst de verschansing erop hebben voordat ze weer het ruime sop kiest.
Toch grappig te zien op de foto's dat iedereen weer een andere manier van bouwen heeft overigens.
 
Ja wiggi en bert dat klopt wat de humber betreft.
Ik heb hem ooit overgenomen van iemand die daar geen heil meer in zag.
En bij mij duurt het ook nog wel even voor ik er aan toe ben.
Maar uiteindelijk komt hij de beurt,
 
Hoi Cor, leuk dat je alsnog doorgaat met foto's te plaatsen en te updaten.
En een dikke respect voor je kunsten met metaal :D

Ben erg jaloers op mensen met deze kunde.

Groet, Mark

Edit:

Ps: Net even op je site gekeken, ziet er super uit!
 
Laatst bewerkt:
Hai mark niet jaloers zijn ik knutsel ook maar wat.
En ik ben niet de enigste,er zit knowhow genoeg op het forum.
Daar denk ik ook van,wat een engelengeduld moet hij hebben.
 
Cor,

Ik moet zeggen de Enterprise vind ik ook een mooie boot, maar ben benieuwd wat jij ervan gaat maken.

Tot nu toe zie ik hele mooie dingen voorbij komen, zou zeggen ga zo door en ik blijf het volgen!

Groet Vincent
 
Hallo vincent.
Aan de op bouw verander ik niet zo veel,behalve dat er dan een nieuwe mast is opgekomen.
Het ging mij meer om het werkdek en hekrol dat was al een ingrijpende verandering plus de aandrijving is nu krachtiger,ben benieuwd naar de bollardpul.
De bergingshaai 1 trekt 2.6 kilo maar daar komt deze wel overheen.
Het onderwaterschip heeft dan nieuwe straalbuizen,schroeven en roeren gekregen.
Dus al met al een flinke verbouwing tot nu toe.
Dan word de winchkamer nog werkend gemaakt met twee onafhankelijke bedienbare winches.
Plus hier en daar nog kleine aanpassingen.
Dus er zullen weer vele bergingen gedaan moeten worden om de verbouwings kosten terug te verdienen.
 
ha die Cor,

Ziet er weer strak en netjes uit en mocht je geen opdrachten krijgen van Smit kun je altijd nog voor JMS aan de gang zolang de mijne nog op de werf ligt;););)

grtjs Jan
 
Ha die Jan zoals je ziet ben ik hier ook gestrand.
Toch wel gezellig.
Hoe staat het met de vigilant.
Nu de order portefeuille puilt van het werk.
De wachtlijst is momenteel tien jaar.
 
Dit is een filmpje van de bergingshaai 1.
Waarop je kan zien dat je je schip ook echt water dicht kan krijgen.
Deze sleper is bij deze geschikt om onderzeeboten te slepen.
Zo hoort het bij werkschepen water aan dek.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top