Zoals ik al eerder schreef, is het bepalen van de juiste wieluitslag van de servo gestuurde sleep as een lastig klusje, omdat je niets meer kunt veranderen aan de set-up in de zender/trims e.d.
En omdat de wielinslag van het binnenwiel groter is dan van het wiel in de buitenbocht, kan je niet uitgaan van gelijke hoekverdraaiing van de servo, dus de servo arm moet niet een gelijke rechtlijnige beweging maken naar links als naar rechts.
Bovendien is de vertanding van de servo te grof om dit goed af te kunnen stellen, waardoor je een instelbare hoekverdraaiing nodig hebt. Ook moet de werkende lengte van de servo arm nauwkeurig ingesteld worden; daarvoor is voor deze beide afstellingen een hulp plaatje gemaakt, en dat op de servo arm bevestigd: (ter vergelijking het standaard moersleuteltje)
Dit vergde meerdere opstellingen van de servo, een ervan staat hieronder:
Daarna de as op een plaat bevestigd, en een gradenboog op de asstomp, zodat de maximale wieluitslag naar beide kanten gemeten, en afgesteld kon worden:
Op papier is eerst de vereiste uitslag bepaald van de maximale wielhoeken, en dat werd 14,5* voor het binnenbocht wiel, en 11* voor de buitenbocht.
In deze set-up werden die hoeken veel te groot, 20 graden hier:
Verschillende anders posities van de servo geprobeerd, en uiteindelijk is dat goed gelukt, binnen 1/2 graad van de theoretische wielstand; dat leek me goed genoeg
De servo zit nu zó onder de wagen, vast gemonteerd op de as:
Nog eens, liggend op de zijkant: ( en later de bedrading fatsoeneren, ik weet het....)
En zo ziet het er van boven dan uit:
Cor