Bij heli's een heikel punt.
stop gain.. daarmee verbloem je een hunt (overcorrigeren gyro)
tot het punt dat de gain zo hoog staat, er alsnog een hunt optreed, en doordat het al zo lang is verbloemt, er een hunt optreed die niet meer te verbloemen is.
in jouw geval moet je ff terugdenken aan wat je hebt gedaan:
- motoren verder uit elkaar gezet. de arm wordt dus langer, mechanische gain gaat omlaag. hij wordt minder gevoelig.
- kleinere props, mechanische gain nog verder omlaag
- staart is volgens mij ongeveer hetzelfde.
dit telt voor stilhangmodus.
eigenlijk zijn de gains omlaag gegaan, dus hij zal wat te traag corrigeren.
niet zo'n punt, maar wat minder stabiel als origineel
In vliegtuigmodus..
is het verhaal een beetje anders.
de roeren zijn nogal stevig groter = gain omhoog, meer overredingskracht
roeren verder naar buiten, idem
elevator naar achter, idem.
dus in vliegtuigmodus zou hij kunnen overcorrigeren.
stel, hij zou door langzaam vliegen achterover willen hangen, zal een gyro de servo verzetten tot het eind. voel jij niets van.
eind bereikt = toestel valt weg. maar ook meteen heftiger omdat de gyro dit een tijd heeft verbloemt.
volgens mij zag ik een waggel op de aileron..
kan natuurlijk dat het toestel ff een windvlaagje kreeg, en de boel even dik overcorrigeerde.
wat heel veel weerstand geeft, toestel ook meteen stevig remt.
Ik zou het in die hoek zoeken..
ik weet niet hoe groot de uitslagen zijn, maar als overcorrigeren inderdaad een punt is, kun je de mechanische gain aanpassen door de uitslag kleiner te maken.
uitslagen omlaag = minder gevoelig = gain omlaag.
kun je testen door een overcorrectie uit te lokken.
kort de knuppel in de hoek (agressief), en ook in 1 klap weer los.
gaat ie wild waggelen etc weet je alles.