Ombouwen Kalt Space Baron

Ik kan aan een complete Kalt Space Baron komen.
Compleet met zender, servo's gyro, motor, etc.
Alleen is de staartrotor defect en het mechaniek ziet er ook
niet al te best uit. (roest en scheuren)
Is het mogelijk om een nieuw mechaniek met romp te kopen, van een ander merk waar wel makkelijk aan onderdelen is te komen, en alle electronica en motor in te bouwen?

Zo ja waar moet ik dan op letten?

Ik ben nieuw op Heligebied dus ik heb geen idee naar wat voor type/merk ik moet kijken.

Als je nieuw bent in de heliwereld zou ik even van het 2ehands spul afblijven. Je weet absoluut niet wat je koopt omdat je nog geen idee hebt waar je naar moet kijken. Houd er rekening mee dat één onderdeeltje niet goed hoeft te zijn om een op drift geraakte gehaktmolen van een heli te maken.
Als advies wil ik je meegeven: koop iets nieuws, het liefts een trainermodel (schaalheli's zijn over het algemeen vrij duur om te crashen), leer vliegen op een club met behulp van een intructeur, en ga terwijl je dus leert vliegen rondkijken voor een leuke schaalheli, ondertussen heb je dus al kennis op gedaan door het ow-en op de club.
veel plezier

Als ik een nwe heli koop, moet ik toch ook alle electronica etc. kopen en inbouwen?
Die kan ik dan toch van die Space baron gebruiken?

yow rtempel

De Kalt Space Baron was een leuke .30 heli van de vorige eeuw :lol: maar heeft zijn tijd nu wel gehad. Ze zijn niet meer in productie en spare parts worden maar schaarser en schaarser ... hier in antwerpen heb je nog de winkel "antwerp heli center" die vroeger kalt deed en nog wat heeft liggen en op het internet heb ik nog maar enkel bij heliproz in de US en midland heli's KALT onderdelen gevonden.

Onlangs op de club nog zo iemand gehad ... voor 450 EUR een space baron gekocht die echt VOL stof hing en notabene nog stuk was ook ! die mensen komen dan af en hopen uitleg/advies te vinden ... meer kan je dan ook niet doen dan voorzichtig vertellen dat ze een ietsiepietsie in het zak gezet zijn is :(

Mocht je hem toch willen kopen adviseer ik je om enkel te bieden op de electronica en zeker geen geld in de mechaniek te steken, reparatie heeft volgens mij geen zin en gaat handenvol geld kosten.

mocht je een mechaniekje nodig hebben ? hier op de club ken ik nog iemand die een bijna nieuwe shuttle plus verkoopt ... pb maar

succes ermee

Y

Over de kosten hoef ik me niet druk te maken: kost me niets.
Maar zoals Jeroen al aangaf, lijkt het me beter om de rest nieuw te kopen.

Ik denk dat de kwaliteit van de electronica en motor uit zo'n toestel ook twijfelachtig is. Scheuren en roest komen niet zo maar in een frame...

Elwin

Hij is gewoon heel lang niet gebruikt, maar ik heb hem zien vliegen.
Maar goed, even terug naar mijn eerste vraag:

Stel dat alles in goede conditie is, wat voor mechaniek, romp etc. kan ik
dan het beste aanschaffen?

Het spijt me wel om te zeggen, maar ook electronica kan verouderen, dus als geld niet een meteen een probleem is .................. tja dan is er zoveel keus.
grt Jeroen
Ow sorry, ik lees verkeerd, Je kunt hem voor niets hebben. Dan de spullen goed nakijken en bij enige twijfel NIET gebruiken en dat nieuw kopen.

Elke .30 size is volgens mij goed .... keuze hangt af van beschikbaarheid, prijs, knowhow in de club ... etc

Mijn glow favorietjes waar wel een rompje voor te vinden is :

- Thunder Tiger Raptor 30
- Hirobo Shuttle Plus of Sceadu 30
- Kyosho caliber
- Century Hawk

Je hebt dan ook nog de robbe ornith en de Uni Mecaniek van Graupner
maar die laatste is toch wel héél duur

De TT raptor en Hirobo shuttle zijn de meest wijdverspreide helis dus kies tussen die 2

Y

Mijn space baron 30 is voor bijna de helft Caliber 30 :lol:
Van de caliber 30 heb ik dus de onderdelen besteld die ik nodig had en die in mijn space baron ingebouwd .... :wink: En hij vliegt als nieuw...

Frank.. 8)

Bedankt jongens.
Ik heb een Hirobo Shuttle ZTS besteld.
Volgens de verkoper zijn hier makkelijk onderdelen voor te krijgen.

Back