ombouwen v24 one design naar electro

hey ik ben nieuw op dit forum en ik wil graag mijn "aquacraft V24 one design" verbouwen naar electro omdat ik hier in de buurt nergens mag varen met benzine en omdat de politie al vaak genoeg achter me heeft gestaan. nu is het zo dat ik dan electro modelbouw niet veel kaas heb gegeten, zouden jullie mijn iets kunnen adviseren wat ik kwa:

motor
snelheids regelaar
en accu nodig heb

mijn zender is de "futaba megatech junior 40Mhz FM"

en denk dat het een beste motor moet zijn (het is best een grote boot)

[URL="
- V24 ONE DESIGN[/URL]

wie helpt me opweg ?

gr manuel

Laatst bewerkt door een moderator:
deze boot ombouwen word denk ik nog een hele klus. hij is namelijk best aan de maat!
er zal een motor in moeten komen van meer dan een ''paar'' tientjes en dan nog maar te zweigen over de accu's maar goed wat is ongeveer het buget wat je uit wilt geven aan het ombouwen van je aquacraft V24? (mischien dat je zelfs beter een kleinere boot zelf kan bouwen op elc?)

mvg nick,

ik zie dat de romp zo'n 1.37 m is? dan gaat het om een serieuze set-up.
wat motoren betreft kom je dan al snel uit bij de dikke Lehner of plettenberg motoren.

wat is je budget ongeveer? reken er iig op dat ombouw flink in de papieren gaat lopen.

Gr,
Vincent

Verkopen die boot en nieuwe weer kopen kleiner en schikt voor electro want om zo`n formaat boot (135cm) snel te krijgen ben je minstens een euro of 600 tot 800 kwijt maw dat is de boot niet waard.

mvg

Michiel.

tnx alvast voor de info.
ik zat er zeker aan te twijfelen om deze te verkopen en er een te maken of er gewoon een bij te maken.
wil wel de zelfde vorm hebben alleen in welke maat moet ik dan gaan denken voor een goede electro setup?

ik denk dat ik om een snel bootje snel bij brussless uit kom maar wil in ieder geval geen lipo accu's
(maat van mij rc auto rijder heeft een vreemt handje nu) wil het gewoon bij LOOD of NI-MH houden.

zal eens gaan zoeken naar een paar modelen
of een gaan tekenen op autocad voor een houten ondwerp

gr manuel

Hallo Manuel,

Ook Lood en Nihm accu's kunnen rare dingen doen, als deze slecht worden behandeld. Daar zijn ook al auto's/hobbyhokken door uitgebrand. Zolang lipo's goed behandeld worden, kan er bijna niks gebeuren.

Borstelloos en cellen, dat is het net niet zeg maar.. Snelheden liggen een stuk lager en met een beetje setup (je wilt aardig snel) trek je de cellen plat. De nieuwe generatie cellen kost daarnaast ook nog een flinke duit in verhouding met de populairder wordende lipo. Lood accu's kan je wel vergeten in een speedboot, die kunnen geen hoge stromen aan en zijn te zwaar.

Je moet gaan denken in een boot van 80~90cm als je het nog enigszins betaalbaar en van 'formaat' wilt houden. Voor zover ik weet bestaan er V24 rompen in dat formaat (moet ik nog even opzoeken). Daar kom ik nog even op terug.

Groeten Jurriaan

wat mij ook wel leuk lijkt is een klein super snel ding alleen is dat volkomen onstabiel en zeker met zoon body :)volgens mij

vind het moeilijk kiezen ( voor wat zal ik gaan )

Klein is leuk om even mee te varen, maar zelf was ik er vrij snel op uitgekeken. Iets groter en stabieler geeft toch een wat hoger fun gehalte. Elke keer over de kop vliegen en alle kanten op begint ook te vervelen zeg maar. Een bestaande romp van de v24 is er in ieder geval niet in een heel klein formaat.

net even aan het zoeken geweest op verschilende forums en zo en zag deze combi voorbij komen
iemand een idee hoe dit gaan in mijn V24 romp:

Hobbycity Online R/C Hobby Store : 3660SL 3060kv Brushless Inrunner (WaterCooled) $49.95)

Hobbycity Online R/C Hobby Store : Turnigy Brushless ESC 60A w/ Reverse programm. $56.95.

Hobbycity Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 4000mAh 2S1P 25C Car Lipoly $24.79

wat voor snelheden zou je hier me uit mijn boot kunnen halen hij gebruikten het op een 126cm catamaran

owja de prop op mijn boot is een 3 blad 65mm rvs
heb ook nog een 2 blad 65mm rvs

gr

net even aan het zoeken geweest op verschilende forums en zo en zag deze combi voorbij komen
iemand een idee hoe dit gaan in mijn V24 romp:

1) Hobbycity Online R/C Hobby Store : 3660SL 3060kv Brushless Inrunner (WaterCooled) $49.95)

2) Hobbycity Online R/C Hobby Store : Turnigy Brushless ESC 60A w/ Reverse programm. $56.95.

3) Hobbycity Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 4000mAh 2S1P 25C Car Lipoly $24.79

wat voor snelheden zou je hier me uit mijn boot kunnen halen hij gebruikten het op een 126cm catamaran

oh ja de prop op mijn boot is een 3 blad 65mm rvs
heb ook nog een 2 blad 65mm rvs

gr

Hallo Manuel,

1) Deze motor zal het goed doen in een boot van 60-70 cm lengte, in jouw romp is 'ie véél te klein.
2) Da's een autoregelaar, in een afgeplakte boot zal die niet voldoende koeling krijgen als de lucht opwarmt.
3) Een pack, bestemd voor een auto, dit kun je wel in een boot gebruiken, maar de hardcase heeft er weinig nut.

De props zijn voor de motor uit je link een 'tikje' aan de grote kant...

Lees dit eens door, dan zul je zien, dat je voor een romp van dat formaat op alle fronten aan de grootste, zwaarste, dikste componenten vast zit, als het een beetje van z'n plek moet komen.
http://www.rcuniverse.com/forum/m_7603257/tm.htm

Groeten, Jan.

Nice thread Pompebled, had die nog niet gelezen, staat veel nuttige info in. Al is het algemeen, het kan je helpen om geen totaal verkeerde keuzes te maken :) (veel te grote prop op een motor bv).
En wat er staat klopt ook nog :p Er staat voor 6S dat een 1100-1800KV motor goed is, en mijne zijn 1791KV (Lehner 1950/7).

@Manueldekker, Ik zou serieus overwegen deze boot of aan de kant te leggen voor later, of hem te verkopen als je het geld kan gebruiken voor een nieuwe.
Het motoriseren van zo'n grote romp (135cm lees ik) kost enorm veel. Mede daar je ook goede Lipo's nodig hebt (6S tot 10S) en een regelaar die dat aankan. Etti's zijn mooie regelaars en goedkoop voor wat ze kunnen, maar deze gaan maar tot 7S maximum, of je moet direct hun zwaarste (nieuwste) en dus ook heel wat duurdere nemen. Andere merken kunnen natuurlijk ook, maar ik leg maar uit dat dit redelijk wat gaat kosten.
Over prijzen praat ik niet graag meer, maar voor zo'n formaat V-boot, met dus maar 1 motor, en je wilt dat het wat vooruit gaat, zit je al gauw aan een 22xx Lehner(of ander merk) en deze kleinste (2230) kost al zonder HiAmp/LK/WK-mantel al 269€.

Beste is denk ik om hier even de bouwtopics te lezen van de middelmatig grote bootjes 60-90cm denk ik, en dan te besluiten wat jij mooi vind, en een leuke snelheid vind. Dan heb je een compleet bootje voor wat je anders nodig hebt om alleen een deftige motor+regelaar in je huidige boot te leggen.

Greetz Jos

ben aan het over wegen deze te verkopen en een nieuwe te maken maar het komt goed zal eerst eens wat gaan neuzen wat de mogelijkheden zijn bedankt allemaal

Back