Ik heb de techniek van een KDS450 C uitgerust met een 3 blads rigid rotorkop. Daarna dit ingebouwd in een schaalromp van een AS 350. Vanwege het feit dat de riem van de staartrotor moeilijk tot nagenoeg niet is af te stellen na inbouw, zou ik deze willen ombouwen naar torque tube. Lijkt een dure ombouw. Wie heeft tips en/ of ervaring hiermee?
Een echte torque tube ombouw (inclusief de bijbehorende staartboom en zo) is naar mijn mening geen goed idee, want er staat me wat van bij dat de staartboom bij een TT wat hoger zit. Niet veel, maar mogelijk net voldoende om problemen te veroorzaken. Dan kun je beter iets doen in de geest van wat ik met die BO105 gedaan heb: dragende romp, hekrotormechaniek in de staart inbouwen, en een flexibele as in de romp. Maar dat is aardig wat knutselwerk. MAAR... jij hebt al problemen met de achterste swash servo (dat die de romp raakt), en dat word van ombouw naar torque tube alleen maar erger.
zo op het oog lijkt de 450C nogal heftig op de trex 450 SE v2.. Voor die 450 SE V2 hadden ze vroeger een ombouwset. die heb ik op mijn heli gezet. Voor jouw zal ik die oplossing niet aanraden, omdat er gewoon geen onderdelen meer voor zijn. De voorste tandwiel overbrenging (degene die altijd kapot gaat) is een heftig afwijkende maat, waardoor de tandwielsets van de andere typen niet passen. Ikzelf heb nog 1 set liggen. daarna moet ik echt gaan kijken hoe ik het op ga lossen.. je zal dan zowieso uitkomen op het aanpassen van een staartblok van een 450 pro of een meer hedendaagse versie. vraag is of dit makkelijk gaat, aangezien de framebreedtes anders zijn. De ombouw zelf is altijd mogelijk. Maar echt simpel zal het niet zijn. of ze moeten van KDS nog ombouwsets hebben?