Ombouwen van belt naar torque tube

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Bree5, 5 okt 2019.

  1. Bree5

    Bree5

    Lid geworden:
    25 okt 2011
    Berichten:
    65
    Locatie:
    lemmer
    Ik heb de techniek van een KDS450 C uitgerust met een 3 blads rigid rotorkop. Daarna dit ingebouwd in een schaalromp van een AS 350. Vanwege het feit dat de riem van de staartrotor moeilijk tot nagenoeg niet is af te stellen na inbouw, zou ik deze willen ombouwen naar torque tube. Lijkt een dure ombouw. Wie heeft tips en/ of ervaring hiermee?
     
  2. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.973
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Een echte torque tube ombouw (inclusief de bijbehorende staartboom en zo) is naar mijn mening geen goed idee, want er staat me wat van bij dat de staartboom bij een TT wat hoger zit. Niet veel, maar mogelijk net voldoende om problemen te veroorzaken.
    Dan kun je beter iets doen in de geest van wat ik met die BO105 gedaan heb: dragende romp, hekrotormechaniek in de staart inbouwen, en een flexibele as in de romp. Maar dat is aardig wat knutselwerk.

    MAAR... jij hebt al problemen met de achterste swash servo (dat die de romp raakt), en dat word van ombouw naar torque tube alleen maar erger.
     
  3. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    zo op het oog lijkt de 450C nogal heftig op de trex 450 SE v2..
    Voor die 450 SE V2 hadden ze vroeger een ombouwset. die heb ik op mijn heli gezet.

    Voor jouw zal ik die oplossing niet aanraden, omdat er gewoon geen onderdelen meer voor zijn.
    De voorste tandwiel overbrenging (degene die altijd kapot gaat) is een heftig afwijkende maat, waardoor de tandwielsets van de andere typen niet passen.
    Ikzelf heb nog 1 set liggen. daarna moet ik echt gaan kijken hoe ik het op ga lossen..

    je zal dan zowieso uitkomen op het aanpassen van een staartblok van een 450 pro of een meer hedendaagse versie.
    vraag is of dit makkelijk gaat, aangezien de framebreedtes anders zijn.

    De ombouw zelf is altijd mogelijk.
    Maar echt simpel zal het niet zijn. of ze moeten van KDS nog ombouwsets hebben?
     

Deel Deze Pagina